Thursday, May 22, 2014

ကံ ကံ၏အက်ိဳး



ဖန္ဆင္း႐ွင္မွာ မိမိသာ

ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသုံး
ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ေတာေဒယ် ပုဏၰား၏သား သုဘလုလင္သည္ သင့္ေလ်ာ္ရာ၌ထိုင္ကာ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤသို႔ေလွ်ာက္ ထား၏။
 

သုဘ 
အ႐ွင္ဘုရား၊ လူအခ်င္းခ်င္းျဖစ္ၾကပါလ်က္_ 
(၁) အသက္တိုျခင္း၊ အသက္႐ွည္ျခင္း၊
(၂) အနာေရာဂါမ်ားျခင္း၊ အနာေရာဂါကင္းျခင္း၊ 
(၃) အ႐ုပ္ဆိုးျခင္း၊ အဆင္းလွျခင္း၊ 
(၄) အျခံအရံမ႐ွိျခင္း၊ အျခံအရံမ်ားျခင္း၊ 
(၅) စည္းစိမ္ဥစၥာ႐ွားပါးျခင္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာေပါမ်ားျခင္း၊ 
(၆) အမ်ဳိးယုတ္ျခင္း၊ အမ်ဳိးျမတ္ျခင္း၊ 
(၇) ပညာမဲ့ျခင္း၊ ပညာ႐ွိျခင္း ဟူ၍လူမႈအဆင့္အနိ္မ့္အျမင့္တို႔ကုိ ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။ ထိုအေၾကာင္း ရင္းမ်ားကား အဘယ္ပါနည္း ဘုရား။ 
ဘုရား 
လုလင္၊ ေကာင္းစြာ ႏွလုံးသြင္း၍ နာယူပါ။ သတၱဝါတုိ႔သည္ ကံသာလွ်င္ မွီခိုရာအေၾကာင္းရင္း ႐ိွ၏။ ထိုကံသည္ သတၱဝါ တို႔ကို အနိမ့္-အျမင့္ ကြဲျပားျခားနားေစ၏။
သုဘ 
ျမတ္စြာဘုရား၊ ဤတရားသည္ အက်ဉ္းျဖစ္၍ တပည့္ေတာ္ မသိပါ ဘုရား။ အနက္သေဘာ အက်ယ္ကို ေဟာၾကားေတာ္ မူပါဘုရား။
ဘုရား 
(၁) သူတစ္ပါးကို မသနားဘဲ သတ္ျဖတ္မႈ အက်င့္ေၾကာင့္ အသက္တိုရ၏။ မသတ္ဘဲ ေ႐ွာင္ၾကဉ္ မႈေၾကာင့္ အသက္ ႐ွည္ရ၏။ 
(၂) သူတစ္ပါးကို ညွဉ္းဆဲမႈ အက်င့္ေၾကာင့္ ေရာဂါမ်ားရ၏။ မညွဉ္းဆဲမႈေၾကာင့္ ေရာဂါနည္းပါး ရ၏။ 
(၃) သူတစ္ပါးကို အမ်က္ထြက္မႈ အက်င့္ေၾကာင့္ အဆင္းမလွ ႐ုပ္ဆိုးရ၏။ ေမတၱာထားမႈေၾကာင့္ အဆင္းလွပတင့္တယ္ရ၏။ 
(၄) သူတစ္ပါးကို ျငဴစူမနာလိုမႈ အက်င့္ေၾကာင့္ အၿခံအရံမ႐ွိ
ျဖစ္ရ၏။ ျငဴစူမနာလိုကင္းမႈေၾကာင့္ အၿခံအရံမ်ားျပားရ၏။ 
(၅)သမဏ ျဗာဟၼဏတို႔အား မေပးလႉမႈ အက်င့္ေၾကာင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာ႐ွားပါးရ၏။ ေပးကမ္းလႉဒါန္းမႈေၾကာင့္စည္းစိမ္ဥစၥာ
ေပါမ်ား
ရ၏။ 
(၆) မာနႀကီး၍ ခက္ထန္ၿပီး မ႐ုိေသမႈ အက်င့္ေၾကာင့္ အမ်ဳိး ယုတ္ညံ့ရ၏။ ႐ုိေသႏွိမ့္ခ် မာနမေထာင္လႊားမႈ ေၾကာင့္အမ်ဳိး
ျမင့္ျမတ္ရ၏။ 

(၇) သမဏ ျဗာဟၼဏတို႔ကို ခ်ဉ္းကပ္ၿပီး အဖန္ဖန္မေမးျမန္းမႈ အက်င့္ေၾကာင့္ ပညာမဲ့ျဖစ္ရ၏။ အဖန္ဖန္ ေမးျမန္းမႈေၾကာင့္ ပညာ႐ွိျဖစ္ရ၏။
သုဘ 
အ႐ွင္ဘုရား၊ တရားေတာ္သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ျဖစ္ပါ
သည္။ လမ္းမွားသူအား လမ္းမွန္ကုိ ေျပာၾကားဘိသုိ႔ ႐ိွပါ၏။ တပည့္ေတာ္ သည္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါး ကို ကိုးကြယ္ရာ 
ဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏။ တပည့္ေတာ္အား ယေန႔မွစ၍ ဥပါသကာဟု မွတ္ေတာ္မူပါ ဘုရား။
ဘုရား 
ဤသို႔ လူမႈအဆင့္ အနိမ့္-အျမင့္ ကြဲျပားျခားနား ေနရျခင္း
သည္ နတ္ ျဗဟၼာတို႔ ဖန္ဆင္း၍မဟုတ္၊ ဖန္ဆင္း႐ွင္မွာ မိမိျပဳလုပ္ေသာ ကံေကာင္း ကံဆိုး ႏွစ္ပါးေၾကာင့္ပင္တည္း။ 

သာဓု သာဓု သာဓု
က်မ္းကုိး။ ။စူဠကမၼဝိဘဂၤသုတ္၊ ဝိဘဂၤဝဂ္၊ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္၊ မဇၩိမနိကာယ္။ 
 

Posted by ဉာဏ္ဦး

ဓမၼသာကစၧာ (၉)

ဓမၼလက္ေဆာင္ မွ ကူးယူမွ်ေဝပါသည္

Wednesday, May 21, 2014

ဗုဒၶ၏ လကၡဏာေတာ္ျမတ္၊ အျမင့္ျမတ္ဆံုးေယာက်္ား၏ လကၡဏာၾကီး(၃၂)ပါး

ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကို ယုံၾကည္မွသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ စစ္မွန္သည္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္သာ အက်ိဳးရသည္။ အေၾကာင္းကင္းေသာ အက်ိဳး ဟူ၍ကား မရွိ။ အကိ်ဳးကိုလိုေသာ္၊ ျဖစ္ေစေသာ အေၾကာင္းကို ျပဳၾကရစျမဲျဖစ္သည္။
လွလိုၾက၍ ရုပ္ကိုနည္းအဖုံဖုံျဖင့္ ျပဳျပင္ကာေနၾကသည္။
စိတ္ကိုျပင္ရေကာင္းမွန္းမူ မသိၾက။ ရုပ္ကိုလည္းျပင္၊ စိတ္ လည္းျပင္ ၾကပါလ်ွင္၊ ျပင္ဆင္တိုင္းလွ၊ ျပဳတိုင္းရ ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းကား ကံႏွင့္ ကံ၏ အက်ိဳးပင္တည္း။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ အေၾကာင္းကုသိုလ္ေကာင္းမ်ားကို ျပဳေတာ္မူခဲ့ေလရာ အက်ိဳးေကာင္းမ်ားစြာကို ရရွိေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ျဖည့္ဆည္းေတာ္မူခဲ့ေသာ ပါရမီဆယ္ပါး အျပားသုံး ဆယ္ႏွင့္ စြန္႔ျခင္းၾကီး ငါးပါးတို႔ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္မည့္ေနာက္ဆုံးဘဝတြင္ ထိုကံမ်ားက အရိွန္အဟုန္ ၾကီးမားစြာျဖင့္ အက်ိဳးေပးခဲ့ေလသည္။ လကၡဏာေတာ္ၾကီး သုံးဆယ့္ႏွစ္ပါးႏွင့္ လကၡဏာေတာ္ငယ္အပါးရွစ္ဆယ္ တည္းဟူေသာ ျမတ္အလွမ်ားျဖင့္ ေယာက်္ားပီသစြာ သပၸါယ္ ၾကည္ညိုစဖြယ္ ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းလည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆင္းေတာ္ အသံေတာ္အလွကို ၾကည့္မဝ ျဖစ္ကာ တရားအား မထုတ္ႏုိင္ဘဲ ဘုရားျမတ္ထံေတာ္ပါးတြင္ အနီးကပ္ဖူးေျမာ္လ်က္သာ
ေနေသာ ဝကၠလိရဟန္းကို "တရားကိုျမင္ေသာ သူသာ ငါဘုရားကို ျမင္ေသာသူ ျဖစ္သည္" ဟူသည့္ ဆုံးမစကား ႏွင့္ ႏွင္ထုတ္ေတာ္မူခဲ့ရသည္။

ရုပ္ႏွင့္တကြ စိတ္ေတာ္ပါ လွေတာ္မူေသာ ျမတ္ဘုရား၏ အလွတရားကို
အားက်ပါလွ်င္ နည္းယူရမည္ ျဖစ္သည္။ ႏႈိင္းယွဥ္ျခင္းငွာမထိုက္တန္ရကား ထပ္တူမလွပ ႏုိင္ေသာျ္ငားလည္း သံသရာတြင္ က်င္လည္ ရသမ်ွ ယခုထက္မ်ားစြာ ကိုယ္စိတ္လွပ သြားၾက ပါလိမ့္မည္။ သို ့ျဖစ္ ပါ၍၊ ျမတ္စြာဘုရားျပဳေတာ္မူခဲ့သည့္ အေၾကာင္းကုသိုလ္မ်ားႏွင့္ ရရိွေသာ အက်ိဳးရင္း၊ အက်ိဳးဆက္မ်ားကို သိသာရန္ေဖၚျပလိုပါသည္။

အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ဗုဒၶေလာင္းလ်ာ ဘ၀မ်ားစြာတြင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ အလုပ္ဟူမူ မည္သည့္ အေၾကာင္းႏွင့္မ်ွ အပ်က္မခံခိုင္ျမဲ စြာျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္() အလယ္တြင္ ဟိုက္ျခင္းဟာျခင္း မရိွဘဲ ျပည့္ျဖိဳးကာ တစ္ေျပးညီ တည္ ေသာ ေျခဖဝါးျပင္ရွိျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_မည္သူ ့ကိုမွ်လည္း မေၾကာက္ရြံ ့တတ္၊ မည္သည့္ ရန္သူကမွ်လည္း ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးျခင္းငွာ မတတ္ႏုိင္ေပ။

အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_လူအေပါင္း၏ခ်မ္းသာကိုေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ေၾကာက္ရြံ ့ေနသူကို တရား သျဖင့္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္လွဴဒါန္းသည့္ အခါတိုင္း မူလဒါနကို သက္ဆိုင္ရာ အျခံအရံပစၥည္းမ်ား ပါျဖည့္စြက္လ်က္သာ လွဴဒါန္းျခင္းကို ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_() ေျခဖဝါးတြင္ တစ္ရာ့ရွစ္ကြက္ စက္လကၡဏာေတာ္ ပါရိွျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ အျခံအရံမ်ားစြာရွိျခင္း။

အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_ ဘဝမ်ားစြာတြင္ သူ ့အသက္သတ္ျခင္း ကင္းခဲ့သည္။
အက်ိဳးရင္းလကၡဏာေတာ္_() ရွည္သြယ္ေသာ ေျခဖေနာင့္ေတာ္ရွိျခင္း၊
(၄) လက္ေခ်ာင္းေတာ္မ်ား ရွည္ျပီး အရင္းမွအဖ်ားတိုင္ သြယ္ျခင္း၊
(၅) ဖေယာင္းတိုင္ပမာ ေျဖာင့္စင္းေသာ ခႏၶာကိုယ္ရွိျခင္း။
အက်ိဳးဆက္_ အသက္ရွည္ျခင္း၊ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေခ်ခၽြတ္မွရမည့္ သတၱဝါ က်န္ရွိေနေသး၍ ေနဦးမည္ ဆိုပါလ်ွင္ အာယုကပ္ကုန္သည္ထိပင္ တည္ေနႏုိင္ျခင္း၊ မည္သူကမ်ွ သတ္ျဖတ္၍ မရျခင္း။

အေၾကာင္းကုသိုလ္ေတာ္_အပိုအလိုမရွိအဆီၾသဇာျပည့္စုံျပီးခ်ိဳျမိန္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အရသာရွိသည့္ အာဟာရတို႔ကို ေပးလွဴခဲ့သည္။

သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ အဘိဓမၼာေန႔

မဇၥ်ိမပဋိပဒါ က်င့္စဉ္ျဖင့္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသကၠ
ရာဇ္ (၁ဝ၃) ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လ ျပည့္ေန႔တြင္ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရား
အျဖစ္ သို႔ေရာက္ ရွိေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။ ခုနစ္ႏွစ္ေျမာက္ေသာ္
သတၱမ ဝါကို တာဝတႎသာနတ္ျပည္ တြင္ဝါကပ္ေတာ္မူသည္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအား အဘိဓမၼာေဒသနာ
ေတာ္ ေဟာၾကားရန္ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တာဝတႎသာနတ္
ျပည္ရွိ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ေအာက္ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာ
ထက္၌ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြေနေတာ္မူ၏။ ထို႔ေနာက္မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့
ဖူးေသာ သႏၲဳႆိတနတ္ သားကို အမႉးျပဳ၍ စၾကဝဠာတုိက္တစ္
ေသာင္း မွ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔အား အဘိဓမၼာေဒသနာ ၇ က်မ္း
ကိုေဟာေတာ္မူေလသည္။ ဝါတြင္း သံုးလပတ္
(ရက္၉ဝ) လံုး
အသံမစဲ ရက္ဆက္တရားပြဲေတာ္ႀကီးျဖစ္ ေပသည္။ ထို
() က်မ္းကား--

တေပါင္းလျပည့္ ျပည္ေတာ္ျပန္ေန႕

ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္၊ ေဝဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ ဘုရားရွင္ သီတင္းသုံးေတာ္ မူေနစဥ္အခါ ျဖစ္ပါသည္။ အဂၤတိုင္း ႏွင့္ မဂဓတိုင္းသားမ်ားကိုလည္း အျမိဳက္တရား ေဟာၾကားေတာ္မူလ်က္ ရွိေလသည္။ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဒနမင္းၾကီးသည္ ထိုအေၾကာင္းကို ၾကားသိေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ 
ေနာက္ပါ အျခံအရံတစ္ေထာင္စီျဖင့္ အမတ္ဆယ္ဦးကို ဦးေဆာင္ေစ လ်က္ဘုရားပင့္ရန္ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္သို႔ေစလႊတ္ခဲ့သည္။ ဆယ္ၾကိမ္ခြဲကာ အဖြဲ ့လိုက္သြားေရာက္၍ ပင့္ေဆာင္ရန္ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဆုံးအဖြဲ ့တြင္မူ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရေသာ အမတ္ၾကီး ကာဠဳဒါယီ ကိုယ္တိုင္ဦးစီးကာ သြားေရာက္ခဲ့ ရသည္။ သို႔ရာတြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာထံ ပင့္ေဆာင္ရန္ ေရာက္သြားၾကေလကုန္ေသာ သူမ်ားအားလုံး တစ္ေယာက္တေလမွ် ကပိလဝတ္ေနျပည္ေတာ္သို ့ ျပန္လည္ကာေရာက္ မလာၾကေပ။

ေတာ္သလင္းလျပည့္ ဂ႐ုဓမၼအခါေတာ္ေန႔

မည္သည့္ေနရာမဆို အေၾကာင္းေကာင္းလွ်င္ အက်ဳိးေကာင္း စျမဲပင္။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားမွာ အေၾကာင္းေကာင္းေတြျပဳ၍ အက်ဳိးေကာင္းေတြရသည့္ သာဓကမ်ားစြာ႐ွိသည္။ လူ႔ေလာကတြင္ အလို အပ္ဆုံးႏွင့္ အေရးႀကီးဆုံးအရာသည္ မည္သည္နည္း။ ဂ႐ုဓမၼဇာတ္ေတာ္ အခ်ဳပ္ကို အႏွစ္ထုတ္ၾကည့္လွ်င္ အမွန္သိေပမည္။


တစ္ခုေသာဘဝဝယ္ ဘုရားေလာင္းသည္ ကု႐ုတုိင္း၊ ဣႏၵပတၱနဂိုရ္ျပည္၌ ဓနၪၥယ ေကာရဗ်မင္းျဖစ္၏။ ထိုဘုရင္ အုပ္စုိးစဉ္ တစ္ျပည္လုံးကို သီလတရားေစာင့္ထိန္းေစသည္။ အားလံုးသီလလုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ ၾကသျဖင့္ ထိုတုိင္းျပည္မွာ မိုးေလဝသမွန္ကန္၏။ ေကာက္ပဲသီးႏွံ စပါးဆန္ေရေပါမ်ား၏။ ျပည္သူလူ အမ်ားလည္း ၿငိမ္းခ်မ္း၍ ေရာဂါေဘးဆိုးမ်ားမွ ကင္းေဝးၾကရသည္။

ထိုအခ်ိန္မွာ ကာလိဂၤမင္း စိုးစံေသာ ဒႏၲပူရျပည္သည္ကား မိုးနည္းေရ႐ွား ျဖစ္ေန၏။ ဆန္ေရစပါး ႐ွားပါးေသာေၾကာင့္ လူအမ်ားလည္း ဒုကၡမ်ိဳးစုံ ေတြ႔ႀကံဳေနၾကရသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္သည္ ေကာရဗ်မင္း
၏ တိုင္းျပည္သာယာဝေျပာျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို စူးစမ္းေလ့လာ၏။

ဝါဆိုလျပည့္ ဓမၼစၾကာေန႔


ေဂါတမဘုရားေလာင္းေတာ္သည္ တစ္ကိုယ္တည္း က်င့္ေတာ္မူခဲ့၏။ ၁၀၃ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊   ေသာၾကာေန႕တြင္သဗၺၫုတဉာဏ္ေတာ္ကိုရ႐ွိကာဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူေလသည္။
ထိုအခါ၊သဟမၸတိျဗဟၼာမင္း၏ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ခ်က္အရအဘယ္သူ႔ကိုတရားဦး
ေဟာၾကားအ့ံနည္းဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူ၏။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အာသယာႏုသယဉာဏ္၊ ဣၿႏၵိယ ပေရာပရိယဉာဏ္ေတာ္တုိ႔ ျဖင့္ဆင္ျခင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမ ဦးစြာဈာန္လမ္းျပခဲ့ ဖူးေသာ 
အာဠာရ ရေသ့ဆရာကိုျမင္၏။ ထိုရေသ့ကား ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ထိုမွတစ္ ဆင့္ ဥဒက ရေသ့ဆရာကို ျမင္ေတာ္မူေလသည္။ ဥဒက ရေသ့လည္း ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္၏။

ထို႔ေနာက္၊ အျခားေသာ ေက်းဇူး႐ိွခဲ့ဖူးသူမ်ားအား တရားဦး ေဟာၾကားရန္ ၾကည့္ေတာ္မူျပန္သည္။ ထိုအခါ ပၪၥဝဂၢီငါးဦးတုိ႔ကို ျမင္ေတာ္မူေလသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုရေသ့မ်ားထံ ခ်က္ခ်င္း မႂကြေပ။ သုံးရက္သီတင္းသုံး ေစာင့္ဆိုင္းေတာ္မူ၏။ ထို႔ေနာက္မွ ဗာရာဏသီအနီး႐ွိမိဂဒါဝုန္ေတာ သို႔ ႂကြခ်ီ ခရီးဆက္ ေတာ္မူေလသည္။

အစားနည္းေသာအက်င့္မွ မ်ားေသာအက်င့္သို႔ ေျပာင္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဘုရားမျဖစ္ႏိုင္ ေတာ့ဟု ပၪၥဝဂၢီတုိ႔ ယူဆခဲ့ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္းအားစြန္႔ခြါၿပီးဗာရာဏသီ၊ မိဂဒါဝုန္ေတာ သို႔ ေရာက္ခဲ့ၾကေလသည္။

ျမတ္စြာဘုရားႂကြလာသည္ကို ပၪၥဝဂၢီတုိ႔ ျမင္ၾက၏။ ခရီးဦးမႀကိဳ၊ဝတ္မျပဳလိုၾကေတာ့ေပ။
သို႔ရာတြင္ အ႐ွင္ျမတ္သည္ ဖန္ရည္ဆိုးသကၤန္း ဝတ္႐ုံလ်က္ပင္ ဝင္လာေတာ္မူ၏။ ကိေလသာ ကင္းစင္သျဖင့္ ေအးခ်မ္းတင့္တယ္ ၾကည္ညိဳဖြယ္႐ွိ၏။ သို႔ျဖစ္ရာပၪၥဝဂၢီတို႔ သည္ ခရီးဦးႀကိဳၾက
ရ၏။ ႐ွိခိုးပူေဇာ္ၾကရ၏။ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ၾကရ၏။

အခ်ိန္ကား ေနမင္းႀကီးဝင္လုဝင္ဆဲအခ်ိန္၊ လမင္းႀကီးမွာ ျပဴလစ္စ အခါသမယ ျဖစ္၏။
ဆည္းဆာ ညခ်မ္း ျဖစ္သည္။ သူေတာ္ျမတ္ဓာတ္ေၾကာင့္ သာယာဖြယ္ေကာင္းလွေပ၏။
မိဂဒါဝုန္ေတာကား ႐ႊင္ပ်ေအးျမေန၏။ ဆိတ္ၿငိမ္မႈျဖင့္ ၿပီးလ်က္႐ွိ၏။ ထိုအခိုက္တြင္ ျမတ္စြာ ဘုရား႐ွင္သည္ ပၪၥဝဂီၢတို႔၏ ေ႐ွ႕တြင္ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြေနေတာ္မူသည္။

Thursday, May 15, 2014

ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီးေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ ၾသဝါဒမ်ား





ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီးေဒါက္တာနႏၵမာလာ ဘိ၀ံသ တရားေတာ္မ်ား




ဘ၀ ရိကၡာ
ဘ၀ရိကၡာဆုိတာ ကုသုိလ္ပဲျဖစ္တယ္
ဒါနေကာင္းမႈလုပ္တယ္ သီလေစာင့္တည္တယ္ သမၼထ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ ကမၼဌာန္းကို အားထုတ္တယ္ဆုိတာ ရိကၡာစုေဆာင္းျခင္းပဲျဖစ္တယ္
ကိုယ္သြားတဲ့ ဘ၀မွာ ဒါနေကာင္းမႈလုပ္သြားလို႕ ဒါနကုသိုလ္ဆုိတဲ့ ရိကၡာပါလို႕ရိွရင္ ဘ၀ေရာက္ေရာက္ စားရာမဲ့ေသာက္ရာမဲ့နဲ႕
ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနရတဲ့ ဘ၀မ်ိဳးမျဖစ္ဘူး အိုတာေတာ့အိုမယ္ ေသတာေတာ့ေသမယ္ မအုိမနာမေသခင္မွာ ခ်မ္းသာသုခေတြ ရႏိုင္ေသးတယ္
ဘ၀ခရီးမွာ အခက္အခဲေတြသက္သာသြားမယ္
http://www.drnandamalabhivamsa.com.mm/audio/1270


ဒုစရိုက္အက်ိဳး အဆုိးပံုရိပ္မ်ား
တေန႕တာမွာ ငါ့ေတြးတာဟာ အျပစ္မကင္းတဲ့ အကုသိုလ္ကံေတြ ေတြးတာရိွသလား
ေျပာေနတဲ့စကားေတြဟာ အကုသိုလ္ကံေတြ ပါေနသလား
လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြေရာ အကုသိုလ္ကံေတြျဖစ္ေနသလား
ကိုယ္တုိင္ဆန္းစစ္ၾကည့္ၿပီး ကိုယ္တုိင္္ျပဳျပင္ရမယ္လို႕ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာၾကားေတာ္မူတယ္...

https://www.youtube.com/watch?v=UoFJohPLV7Y&feature=youtu.be

လူစိတ္ကင္းမဲ့တဲ့ လူ

လူ႕စိတ္ဆုိတာ အင္မတန္မွ ျမင့္ျမတ္တဲ့စိတ္
လူ႕ဘ၀ရတဲ့ အခိုက္ေလးမွာ လူ႕စိတ္ရိွဖုိ႕ အေရးႀကီးဆံုးပဲ
လူ႕စိတ္ဆုိသည္မွာ ေမတၱာတုိ႕ ကရုဏာတုိ႕ မုဒိတာတို႕ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဥေပကၡာတုိ႕ဆုိတာနဲ႕
လူ႕ဘ၀မွာ အားလံုးနဲ႕ဆက္ဆံ ေျပာဆုိ ေနထုိင္သြားရဖုိ႕

Wednesday, May 14, 2014

သက္ရွည္က်န္းမာ


လူတိုင္းက်န္းမာသက္ရွည္ဖို့ ဒီ Page ကို Like လုပ္ထားၾကပါစို့။
www.facebook.com/pages/သက္ရွည္က်န္းမာ/364484143692148
တြင္တင္ထားသည္မ်ားမွ ေကာင္းႏိုးရာရာမ်ားကို ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဥာဏ္ၿဖိဳးျမင့္
www.aungteikdi3.blogspot.com


သဘာဝရဲ႕ေဆးျမီးတိုမ်ား (ျမင္းခြါရြက္)
=====================

မ်က္စိနာ - ျမင္းခြါရြက္၊ ခ်င္းရည္နဲ႔ ေဖ်ာ္ေသာက္ပါ။

အနာေပါက္ - ျမင္းခြါရြက္ကိုေထာင္း၊ နႏြင္းႏွင့္ေရာအံုထားပါ။

ခ်ိဳင္းေအာက္နာ (ကိႏၷရာ အနာ) -  ျမင္းခြါရြက္ကို ခ်င္းစိမ္း၊ ႏွမ္းဆီႏွင့္ ထည့္ၾကိတ္၊ အနာမွာ အံုပါ။

ငွက္ဖ်ား - ျမင္းခြါရြက္ရည္ ငရုတ္ေကာင္းနဲ႔ ဆတူႀကိတ္ေသာက္ပါ။

ဒူလာ၊ ေညာင္းညာ၊ ကိုက္ခဲ၊-  ျမင္းခြါရြက္ကို ဆီးျဖဴေခါက္ႏွင့္ ေရာ၊ ဆားအနည္းငယ္ထည့္၊ အိုးသစ္နဲ႔
သံုးခြက္တခြက္တင္ က်ိဳေသာက္ပါ။

ကိုးဆယ္ေျခာက္ပါးေဆး - ျမင္းခြါရြက္ ေလးက်ပ္သား၊ ငရုတ္ေကာင္း ႏွစ္က်ပ္သား ေရေႏြးႏွင့္ ညွစ္ျပီး
နံနက္တြင္ ေသာက္ပါ။

က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ
ပိုပိုေဇာ္(သဘာဝအားအင္)




မ်က္စိအားျဖည့္ေဆးမ်ား
=============
မ်က္စိအတြက္ အဓိကလိုအပ္တာက ဗီတာမင္ေအ၊ ဗီတာမင္ဒီ၊ ဗီတာမင္အီး ဆိုတဲ့ ဗီတာမင္ဓာတ္ေတြနဲ႔ ဇင့္ (သြပ္) နဲ႔ ဆီလီနီယမ္ သတၱဳဓာတ္ေတြ ပါတဲ့ေဆးေတြ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြ ပါဝင္တဲ့ ေဆးေတြက မ်က္စိအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳပါတယ္။ အရင္ကတည္းက ျမန္မာျပည္ကို ဝင္လာတဲ့ ဗီတာမင္အုပ္စုေတြမွာ ဒီဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြ ပါဝင္တယ္ဆိုရင္ မ်က္စိအတြက္ အားေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး ေသာက္လို႔ရတယ္။ ဒါ့အျပင္ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ လူတိုင္းက

ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႕


“ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ (သို႔) ဝိဆက္ေဒး Vesak Day”
••••••••••••••••••••••••••••••
ကဆုန္လျပည့္ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ရဲ့
အထြဋ္အျမတ္ထားရာ “ဗုဒၶေန႔” ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကဆုန္လျပည့္ဗုဒၶေန႔ဟာဆိုရင္ မဟာလူသားျမတ္ဗုဒၶ၊
သစၥာတရားကုိ လမ္းညႊန္ေဖာ္ထုတ္ေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာ
ဘုရားရွင္ရဲ့ေမြးေန႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့
“ကဆုန္လျပည့္ဗုဒၶေန႔”လို႔ေခၚဆိုၿပီး နိုင္ငံတကာသံုးအေနနဲ႔ေတာ့
“ကဆုန္လျပည့္ေန႔”ကို “ဝိဆက္ေဒး” (Vesak Day) သို႔မဟုတ္
“ဝိဆာခါေဒး” (Vesaka Day) လို႔ေခၚပါတယ္ ။
တစ္ႏုိင္ငံနဲ႔ တစ္နိုင္ငံ က်င္းပတဲ႔ရက္ေတြမတူညီသလို
အေခၚအေဝၚေတြလည္းကြဲျပားၾကပါတယ္။

Friday, May 2, 2014

တပုိ႔တြဲလျပည့္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္အခါေတာ္ေန႔

တပုိ႔တြဲလျပည့္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္အခါေတာ္ေန႔
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔တြင္ ဘုရားရွင္တိုင္း တပည့္သားတို႔အား ၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ထိုေန႔ကို ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ အခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါသည္။ တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားမွာ ...
- အရွင္သာရိပုတၱရာ ရဟႏၱာျဖစ္ေသာေန႔၊
- အရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ ဧတဒဂ္ရေသာေန႔၊
- အဂၤါေလးရပ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းပရိသတ္တို႔ အလိုအေလ်ာက္ စုေ၀းမိေသာေန႔၊
- ဘုရားရွင္တုိင္း ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ျပေတာ္မူေသာေန႔ ... တို႔ ျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒါႏွင့္ ပညတ္ေတာ္မူေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို ပါတိေမာက္ဟုေခၚပါသည္။
ပါတိေမာက္တြင္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ႏွင့္ အာဏာပါတိေမာက္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ဘုရားရွင္တို႔သာ ျပခြင့္ရွိသည္၊ တပည့္သာ၀ကတို႔ ျပခြင့္မရွိပါ။ ဘုရားတဆူႏွင့္တဆူ ၾသ၀ါဒေပးပံု ကြဲျပားျခားနားမႈ မရွိ၊ ျပေတာ္မူသည့္ အခ်ိန္ကာလသာ ကြဲျပားသည္။
ဥပမာ ...
၁။ ၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရားသည္ ၇-ႏွစ္လွ်င္တႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူသည္။ တႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၇-ႏွစ္ ၾကာ တည္တံ့သည္။
၂။ သိခီႏွင့္ ေ၀ႆဘူျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ ၆-ႏွစ္လွ်င္တႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူသည္။ တႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၆-ႏွစ္ၾကာ တည္တံ့သည္။
၃။ ကကုသန္ႏွင့္ ေကာဏာဂုမ္ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ ၁-ႏွစ္လွ်င္ တႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူသည္။ တႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၁-ႏွစ္ၾကာ တည္တံ့သည္
၄။ ကႆပျမတ္စြာဘုရားသည္ ၆-လလွ်င္တႀကိမ္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူသည္။ တႀကိမ္ျပလွ်င္ ၾသ၀ါဒ ၆-လၾကာတည္တံ့သည္။
သက္တမ္းရွည္ေသာ ဘုရားတို႔မွာ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို သာသနာေခတ္ဆံုးတိုင္ ျပေတာ္မူၾကသည္။ သက္တမ္းတိုေသာ ဘုရားရွင္တို႔မွာ ပထမေဗာဓိ ေခၚေသာ ၀ါေတာ္ ၂၀ အတြင္း၌သာ ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူေလ့ရွိပါသည္။ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ ပညတ္ခ်ိန္မွစ၍ ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မမူဘဲ အာဏာပါတိေမာက္ကိုသာ ျပေစေတာ္မူပါသည္။
ဘုရားရွင္တို႔သည္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ...
- တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔ ၾကံဳႀကိဳက္ျခင္း၊
- ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းခ်ည္းသာျဖစ္ျခင္း၊
- ဆဠာဘိည ပဋိသမၻိဒါပတၱ ရဟႏၲာခ်ည္းျဖစ္ျခင္း၊
- မည္သူမွ် မပင့္ဖိတ္ဘဲ စုေ၀းမိျခင္း ...
ဤ အဂၤါ ေလးခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုမွ ျပျမဲ ျဖစ္ပါသည္။
ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔တြင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အဂၤါေလးရပ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ကႆပညီေနာင္ ရွင္တေထာင္၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ႏွင့္ တပည့္ ၂၅၀၊ စုစုေပါင္း ရဟႏၲာ ၁၂၅၂ ပါးတို႔အား ဂါထာသံုးပုဒ္ျဖင့္ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူပါသည္။ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ဂါထာသည္ သီလ, သမာဓိ, ပညာကို ေဟာၾကားထား၍ ပိဋကတ္သံုးပံု၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္တရားဟု ေခၚပါသည္။ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ဂါထာအတိုင္း လိုက္နာက်င့္ၾကံပါက ကိုယ္, ႏႈတ္, စိတ္ ယဥ္ေက်းလိမၼာၿပီး အို, နာ, ေသ လြတ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
{ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ ပါဠိ -ျမန္မာ}
သဗၺပါပႆ အကရဏံ
ကုသလႆ ဥပသမၸဒါ
သစိတၱပရိေယာဒါပနံ ၊ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ ။
အကုသိုလ္မ်ား ေရွာင္ရွားပယ္ေလ
ကုသိုလ္တရား ျဖစ္ပြားစံုေစ
မိမိစိတ္ဓါတ္ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေစ
ဤသံုးပါး ဘုရားဆံုးမေပ ။

မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ႀကီး၏ က်မ္းစာမ်ား



Ashin Janakabhivamsa













Ashin Janakabhivamsa
Nayaka Sayadaw of Mahagandharama Monastery, Amarapura, Mandalay Division, Myanmar               
 အမရပူရၿမိဳ႕ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ
e-Book in Myanmar ဓမၶ က်မ္းစာမ်ား
******************************************
မူပိုင္ © ၂၀၀၉ မဟာဂႏၶာ႐ံုေက်ာင္းတုိက္၊ အမရပူရၿမိဳ႕
****************************************
 မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ႀကီး၏ အထင္ရွားဆံုးစာအုပ္အခ်ိဳ႕

























ဓမၼကိုယ္ရံေတာ္(၄)ပါး၊ အေရးႀကံဳသက္လံုေကာင္းေစ

၁။ ဗုဒၶါႏုႆတိ
၁။ ဘုရား၏ဂုဏ္အဖံုဖံုအာရံုျပဳရသည္။
၂။ ဂုဏ္ေတာ္ဆင္ျခင္ စိတ္အစဥ္ ၾကည္လင္ေအးျမသည္။
၃။ ဘုရား၏သားဘုရားအားေမ့ထားမသင့္ၿပီ။
၄။ ဘုရားလုပ္ရပ္ အထပ္ထပ္ သံုးသပ္ရပါသည္။
၅။ ဘုရားေျပာျငားစကားမ်ားစဥ္းစားရပါသည္။
၆။ ဘုရားဉာဏ္ဟာကုန္သိတာခါခါေတြးရသည္။
၇။ ဘုရားေမတၱာ၊ ကရုဏာခါခါေတြးရသည္။
၈။ ဘုရားစိတ္မွာပူကင္းတာခါခါေတြးရသည္။
၉။ ဘုရားစိတ္မွာ ျဖဴစင္တာခါခါေတြးရသည္။
၁၀။ ဘုရားစိတ္မွာတည္ၾကည္တာခါခါေတြးရသည္။
၁၁။ ဘုရားလံု႕လ ၊ မေလ်ာ့က်၊ ေတြးၾကရပါသည္။
၁၂။ ဘုရားဆႏၵ၊ မေလ်ာ့က်၊ ေတြးၾကရပါသည္။
၁၃။ တရားေဟာျပ၊ မေလ်ာ့က်၊ ေတြးၾကရပါသည္။
၁၄။ ဘုရားစိတ္ဓာတ္၊ မတုန္လတ္၊ မျပတ္ေတြးရသည္။
၁၅။ ဘုရားစိတ္ဓာတ္၊ မလႈပ္လတ္၊ မျပတ္ေတြးရသည္။
၁၆။ဘုရားခႏၲီ၊ ထိပ္ေရာက္ၿပီ၊ ခ်ီခ်ီေတြးရသည္။
၁၇။ ဘုရားစိတ္ဓာတ္၊ လြန္ျမင့္ျမတ္၊ သံုးသပ္ရပါသည္။
၁၈။ ဂုဏ္ေတာ္ဆင္ျခင္၊ စိတ္အစဥ္၊ အားအင္တိုးလာသည္။
၁၉။ သဒၶါ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ဝီရိယ၊ ပညာတိုးလာသည္။
၂၀။ အားအင္ျပည့္မွ၊ လုပ္ကိစၥ၊ လုပ္ရေအာင္ျမင္သည္။(သာမေဏေက်ာ္ဆရာေတာ္)

၂။ ေမတၱာဘာဝနာ
အတုမရိွေသာ ေမတၱာကရုဏာေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
သတၱ၀ါအားလံုးတုိ႕ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။

ေလာဘခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
သတၱ၀ါအားလံုးတုိ႕ ေလာဘခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
ေဒါသသိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
သတၱ၀ါအားလံုးတုိ႕ ေဒါသခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
ေမာဟခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
သတၱ၀ါအားလံုးတုိ႕ ေမာဟခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
(ေသာက၊ မာန၊ ေနာင္တ၊---)

၃။ မရဏာႏုႆတိ
၁။ ေသမယ့္အေရး၊ ေန႕တုိင္းေတြး၊ ထုိေတြးၾကြယ္သင့္သည္။
၂။ ငါေသရမည္၊ ငါေသမည္၊ လီလီေတြးသင့္သည္။
၃။ မေသသူက၊ ဒီေလာက၊ ဘယ္မွမရိွၿပီ။
၄။ လူတုိင္းပင္လွ်င္၊ တစ္ေန႕တြင္၊ မွန္ပင္ေသရမည္။
၅။ တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕၊ ေသမယ့္ေန႕၊ နီး၍လာေနၿပီ။
၆။ မေသခင္ေလး၊ ကုသိုလ္ေရး၊ မေႏွးျပဳသင့္သည္။
၇။ ေသၿပီးေနာက္ခါ၊ ကိုယ့္ေနာက္မွာ၊ ဘယ္ဟာမပါၿပီ။
၈။ သံသရာမွာ၊ ကိုယ့္ကံသာ၊ ကပ္ကာလုိက္ပါသည္။
၉။ မေသေသးခင္၊ ခ်င္းခ်င္းတြင္၊ ၾကင္ၾကင္နာနာရိွရသည္။
၁၀။ မေသေသးခင္၊ ခ်င္းခ်င္းတြင္၊ ခင္ခင္မင္မင္ရွိရသည္။
၁၁။ မေသေသးခင္၊ ခ်င္းခ်င္းတြင္၊ ကူခ်င္စိတ္ေလးေမြးရသည္။
၁၂။ သတၲ၀ါတုိင္းပင္၊ ထာဝစဥ္၊ သက္ရွည္ခ်င္ၾကသည္။
၁၃။ သက္ရွည္ခ်င္ၾက၊ ဘယ္သူမွ၊ ဆႏၵမျပည့္ၿပီ။
၁၄။ မေသခ်င္ဘဲသာ၊ လူတုိင္းဟာ၊ ေသကာသြားရသည္။
၁၅။ သစ္ရြက္ေတြက၊ ေၾကြခ်ိန္က်၊ ေၾကြၾကရပါသည္။
၁၆။ သစ္သီးေတြက၊ ေၾကြခ်ိန္က်၊ ေၾကြၾကရပါသည္။
၁၇။ ေနမင္းေသာ္မွ၊ ဝင္ခ်ိန္က်၊ ဝင္ရပါေပသည္။
၁၈။ သတၱဝါမွန္သမွ်၊ ေသခ်ိန္က်၊ ေသၾကရပါမည္။
၁၉။ ကုသိုလ္လီလီ၊ မေသမီ၊ သင္သည္ျပဳသင့္သည္။
၂၀။ သံသရာမွာ၊ ကုသုိလ္သာ၊ ကုိယ့္မွာကူညီမည္။(သာမေဏေက်ာ္ဆရာေတာ္)

၄။ အသုဘဘာဝနာ
၁။ ေသၿပီးေနာက္တြင္၊ မၾကာခင္၊ ကိုယ္တြင္ပုပ္လာသည္။
၂။ ေသြးပုပ္ေတြယို၊ ျပည္ေတြယို၊ ဒီကိုယ္ရြံၾကၿပီ။
၃။ ပုပ္နံ႕ထြက္ရင္၊ မိဘပင္၊ နားတြင္မကပ္ၿပီ။
၄။ ပုပ္နံ႕ထြက္ရင္၊ ဇနီးပင္၊ နားတြင္မကပ္ၿပီ။
၅။ ပုပ္နံ႕ထြက္ရင္၊ သမီးပင္၊ နားတြင္မကပ္ၿပီ။
၆။ ပုပ္နံ႕ထြက္ရင္၊ ခ်စ္သားပင္၊ နားတြင္မကပ္ၿပီ။
၇။ ပုပ္နံ႕ထြက္ရင္၊ ခ်စ္လင္ပင္၊ နားတြင္မကပ္ၿပီ။
၈။ ပုပ္နံ႕ထြက္က၊ လူတုိင္းက၊ ေဝးမွ ေရွာင္ၾကၿပီ။
၉။ ေသသြားေသာခါ၊ ဒီလိုသာ၊ မွန္စြာျဖစ္လာမည္။
၁၀။ မေသေသးခင္၊ ေန႕စဥ္တြင္၊ မစင္ယိုထြက္သည္။
၁၁။ မေသခင္ပင္၊ ဒီကိုယ္တြင္၊ ေန႕စဥ္ ဆီးထြက္သည္။
၁၂။ မ်က္ေခ်း၊ ႏွပ္ေခ်း၊  သြားေခ်း၊ နဖာေခ်း၊ ညစ္ေၾကးေခၽြးထြက္သည္။
၁၃။ မေသေသးခင္၊ ရြံဖြယ္ပင္၊ ေန႕စဥ္ယိုထြက္သည္။
၁၄။ ရြံဖြယ္ေတြထြက္၊ ထုိအခ်က္၊ ရႈကြက္ျဖစ္ပါသည္။
၁၅။ ထုိရႈကြက္ရႈ၊ ေန႕စဥ္ျပဳ၊ အသုဘဘာဝနာျဖစ္ပါသည္။
၁၆။ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ဝယ္၊ သူ႕ကိုယ္ဝယ္၊ အတြယ္ကင္းလာမည္။
၁၇။ အမွန္မျမင္၊ ကိုယ္ေပၚတြင္၊ ခံုမင္ေနေတာ့သည္။
၁၈။ အရိွတုိင္းသာ၊ ရႈျမင္ကာ၊ ခါခါသိသင့္သည္။
၁၉။ အရိွတုိင္းသာသိျမင္လာတဏွာကင္းကြာသည္။
၂၀။ တဏွာကင္းမွ၊ ဒုကၡကလြတ္ရပါေပမည္။(သာမေဏေက်ာ္ဆရာေတာ္)


ဓမၼကိုယ္ရံေတာ္(၄)ပါး၊ အေရးႀကံဳသက္လံုေကာင္းေစ ။ မပြားမျဖစ္ ပြားရမည့္ သမထကမၼဌာန္း(၄)ပါး။စတုရာရကၡကမၼဌာန္း၊ သဗၺတၳကမၼဌာန္း