Saturday, March 9, 2019

တိတ္ဆိတ္စြာ စီးဆင္းျခင္း

တိတ္ဆိတ္စြာ စီးဆင္းျခင္း

ေခ်ာင္းငယ္ေျမာင္းငယ္ေတြဟာ ေခ်ာင္ၾကိဳေခ်ာက္ၾကားမွာ ဆူညံစြာ စီးဆင္းၾကပါတယ္။
ျမစ္ျပင္က်ယ္ၾကီးေတြကေတာ့ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ပဲ စီးဆင္းၾကပါတယ္ ။
(နာလကသုတ္)

ဆူဆူညံညံ အၾကြားသန္၊ အျငင္းသန္သူေတြနဲ႕ ဆံုရတဲ့အခါ ဒီမိန္႕ၾကားခ်က္ေလးကို ၾကားေယာင္မိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေပၚပူလာျဖစ္ခ်င္လို႕(မလိုအပ္ပါဘဲ) လူစုလူေဝးၾကားမွာ ေအာ္ဟစ္ျပၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ လူအမ်ားေရွ႕မွ ဆရာၾကီးလုပ္ျပၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ အရာရိွေတြကလည္း အမ်ားေရွ႕မွာမွ ကိုယ့္ဝန္ထမ္းေတြကို ဟိန္းေဟာက္ၾကျပန္တယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးေတြၾကံဳတိုင္း ဒီဥပမာေလးကို ျမင္ေယာင္မိပါတယ္။

ေခ်ာင္းငယ္ေျမာင္းငယ္ေတြဟာ က်ဥ္းက်ဥ္းေျမာင္းေျမာင္း စီးဆင္းရတဲ့အတြက္ အတြက္ ဆူညံတဲ့အသံထြက္ေနပါတယ္။
ကိုယ့္စိတ္ ကို္ယ့္သေဘာထားဟာ က်ဥ္းေျမာင္းေနရင္ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေဒါသသံ၊ မာနသံေတြနဲ႕ ဆူညံေနမွာပါ။
ေခ်ာင္းငယ္ေျမာင္းငယ္ေတြဟာ အမိႈက္သရုိက္ အညစ္အေၾကးေတြနဲ႕ စီးဆင္းရပါတယ္။ ေလာဘ ေဒါသ မာန္မာနၾကီးသူေတြဟာလည္း ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြနဲ႕ ဆူညံပူေလာင္ေနၾကရပါတယ္။

စိတ္သေဘာထားျပည့္ဝသူေတြ သဘာထားအျမင္ က်ယ္ျပန္႕သူေတြကေတာ့ ျမစ္ျပင္က်ယ္ၾကီး ပင္လယ္သမုဒၵရာၾကီးနဲ႕ တူပါတယ္။ သူတို႕က အရိွန္အဟုန္နဲ႕ စီးဆင္းေနေပမယ့္ ေခ်ာင္းငယ္ေျမာင္းငယ္ေတြလို အသံသိပ္မထြက္ျပၾကပါဘူး။ သူတို႕ဟာ ေအးေအးၿငိမ့္ၿငိမ့္နဲ႕ ဣေျႏၵရရစီးဆင္းၾကပါတယ္။

သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ဘီေအ ပထမႏွစ္ မွာ နာလကသုတ္ သင္ရတဲ့အခါ ဒီဥပမာေလးကို ၾကိဳက္လြန္းလို႕ ခဏခဏျပန္ဖတ္မိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားေပးတဲ့ ဒီဥပမာေလးက တိတ္ဆိတ္တဲ့ ကိုယ့္ဘဝကို အဓိပၸါယ္ပိုရိွေစခဲ့ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားေတြလည္း ရရိွေစခဲ့ပါတယ္။

ကုိယ္ဟာ ျမစ္ျပင္က်ယ္ၾကီးလို မၾကီးက်ယ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ ဆူညံတဲ့ ေခ်ာင္းငယ္ ေျမာင္းငယ္ေလးေတာ့ မျဖစ္ခ်င္ပါဘူး။ အနည္းဆံုးေတာ့ တသြင္သြင္ စီးဆင္းၿပီး အသံၿငိမ့္ၿငိမ့္ေလးသာထြက္တဲ့ စမ္းေခ်ာင္းငယ္ေလး ပဲျဖစ္ခ်င္ပါတယ္ေလ။

small channels move noisily; the great oceans move in silence.
သဏႏၱာ ယႏၱိ ကုေသာဗၻာ၊ တုဏီွယႏၱိ မေဟာဒဓီ။
ေခ်ာင္းေျမာင္းေတြမွာ ဆူညံစြာ၊ တိတ္ဆိတ္ေသာ သမုဒၵရာ....
(သုတၱနိပါတ္၊ မဟာဝဂ္၊ နာလကသုတ္)

အရွင္ဉာဏဝရ(ပါရမီ)

Friday, March 16, 2018

ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ

ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ
#ဓမၼဒူတမဂၢဇင္း၊ မတ္လ ၂၀၁၈
( ၁ )

ျမတ္စြာဘုရား ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕၊ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းတိုက္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္အခါက---။
လွည္းသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ သားေလးဟာ အျမဲတမ္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို တတ္သိသေလာက္၊ မွတ္သားမိသေလာက္ ပြားမ်ားၿပီး "နေမာဗုဒၶႆ(ျမတ္ဗုဒၶအားရိွခိုးပါ၏)"လို႕ ရြတ္ပြားေလ့ရိွပါတယ္။ ဗုဒၶါႏုႆတိ (ဂုဏ္ေတာ္ပြားနည္း)ကေတာ့ သူ႕သူငယ္ခ်င္းဆီက သင္ၾကားထားတာပါ။ အဲဒီကေလးဟာ တစ္ေန႕ေတာ့ ျမိဳ႕ျပင္က သုႆာန္မွာ တစ္ေယာက္တည္း တစ္ညတာ အိပ္ရဖို႕ ၾကံဳလာပါတယ္။ သူ႕အေဖက ႏြားေပ်ာက္ရွာရင္း အခ်ိန္လြန္သြားတဲ့အတြက္ ျမိဳ႕တံခါးပိတ္ခ်ိန္ကိုမမီလို႕ ၿမိဳ႕ျပင္ကို မလာႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ကေလးဟာ အိပ္ခါနီးမွာ ဗုဒၶါႏုႆတိပြားၿပီး "နေမာဗုဒၶႆ" လို႕ အထပ္ထပ္အခါ ရြတ္ဆိုရင္း လွည္းေအာက္မွာ အိပ္ေပ်ာ္သြားပါေတာ့မယ္။ ညနက္ေတာ့ သုႆာန္မွာ အစာရွာလာတဲ့ ဘီလူးႏွစ္ေကာင္ထဲက တစ္ေကာင္ဟာ ကေလးကို စားမယ္ဆိုၿပီး ေျခေထာက္ဆြဲလိုက္ပါတယ္။

ဗုဒၶါႏုႆတိကို ထံုေနေအာင္ပြားထားတဲ့ ကေလးက ေျခေထာက္ဆြဲခံလိုက္ရတဲ့အခါ "နေမာဗုဒၶႆ" လို႕ ေယာင္ၿပီးရြတ္ဆိုမိပါတယ္။ ဒီအသံၾကားလုိက္ရတဲ့အခါ ကေလးေျခေထာက္ဆြဲမိတဲ့ ဘီလူးဟာ ဓာတ္လိုက္သလို အလန္႕တၾကားျဖစ္သြားပါတယ္။
ေၾကာက္လန္႕ၿပီး ေနာင္တရသြားတဲ့ ဘီလူးဟာ မိမိကိုယ္ကို ဒဏ္ေပးတဲ့အေနႏွင့္ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးရဲ႕ နန္းေတာ္ထဲက ပြဲေတာ္အုပ္ကို သြားယူပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်န္တဲ့ ဘီလူးဟာ ကေလးကို ေစာင့္ေရွာက္ေနရစ္ ပါတယ္။ ဘီလူးႏွစ္ေကာင္ဟာ ကေလးကိုႏိႈးၿပီး မိဘႏွစ္ပါးအသြင္ႏွင့္ ပြဲေတာ္စာေတြကို ေကၽြးေမြးပါတယ္။

မနက္လင္းတဲ့အခါ ဘုရင့္ပြဲေတာ္အုပ္ေပ်ာက္လို႕ လိုက္ရွာတဲ့ မင္းခ်င္းေတြဟာ လွည္းထဲမွာ ပြဲေတာ္အုပ္ကို ေတြ႕တဲ့အတြက္ ကေလးကိုဖမ္းၿပီး မင္းၾကီးေရွ႕ ပို႕လုိက္ပါတယ္။ မင္းၾကီးေမးစစ္တဲ့အခါ ကေလးက သူမယူပါဘူး။ မိဘေတြက ႏိႈးၿပီးေကၽြးတာကိုပဲ သိပါတယ္ လို႕ ေျဖပါတယ္။ မင္းၾကီးက ပြဲေတာ္အုပ္မွာ ဘီလူးႏွစ္ေကာင္ ေရးထားတဲ့စာကို ဖတ္မိလို႕ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို သိေနပါၿပီ။ အဲဒီစာကို မင္းခ်င္းေတြ မျမင္ရဘဲ မင္းၾကီးပဲ ျမင္ရတာပါ။ မင္းၾကီးဟာ ကေလးရဲ႕ မိဘႏွစ္ပါးကိုလည္း ေခၚလိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မင္းၾကီးက လွည္းသမားမိသားစုႏွင့္အတူ ျမတ္စြာဘုရားဆီ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၿပီး အေၾကာင္းစံုကို ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

"ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၊ ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္းကသာ ေစာင့္ေရွာက္တာပါလား" လို႕ မင္းၾကီးက ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ဗုဒၶါႏုႆတိအပါအဝင္ ကမၼဌာန္းေျခာက္မ်ိဳးက ေစာင့္ေရွာက္တတ္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားက ေျဖၾကားေတာ္မူၿပီး တရားေဟာတဲ့အခါ လွည္းသမားမိသားစု သံုးဦးလံုး ေသာတာပန္တည္သြားၾကပါတယ္။ ေနာင္အခါမွာ ရဟန္းျပဳၿပီး သံုးဦးလံုး ရဟႏၱာျဖစ္သြားၾကပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ ဓမၼပဒဂါထာ ျမန္မာျပန္က -

ေန႕မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ညမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျမဲတမ္း
ျမတ္ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ကို အာရံုျပဳ သတိရေနၾကတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕တပည့္သာဝကေတြဟာ
ေန႕ေရာညပါ အခါခပ္သိမ္း ရြင္လန္းဝမ္းသာ ေကာင္းမြန္စြာ ႏိုးၾကားၾကပါတယ္။

ေန႕မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ညမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျမဲတမ္း
တရားဂုဏ္ေတာ္ကို အာရံုျပဳ သတိရေနၾကတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕တပည့္သာဝကေတြဟာ
ေန႕ေရာညပါ အခါခပ္သိမ္း ရြင္လန္းဝမ္းသာ ေကာင္းမြန္စြာ ႏိုးၾကားၾကပါတယ္။

ေန႕မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ညမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျမဲတမ္း
သံဃဂုဏ္ေတာ္ကို အာရံုျပဳ သတိရေနၾကတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕တပည့္သာဝကေတြဟာ
ေန႕ေရာညပါ အခါခပ္သိမ္း ရြင္လန္းဝမ္းသာ ေကာင္းမြန္စြာ ႏိုးၾကားၾကပါတယ္။

ေန႕မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ညမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျမဲတမ္း
(ကာယာႏုပႆနာ) ကာယဂတာသတိ ရိွေနၾကတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕တပည့္သာဝကေတြဟာ
ေန႕ေရာညပါ အခါခပ္သိမ္း ရြင္လန္းဝမ္းသာ ေကာင္းမြန္စြာ ႏိုးၾကားၾကပါတယ္။

ေန႕မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ညမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အျမဲတမ္း
ကရုဏာဘာဝနာမွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ၾကတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕တပည့္သာဝကေတြဟာ
ေန႕ေရာညပါ အခါခပ္သိမ္း ရြင္လန္းဝမ္းသာ ေကာင္းမြန္စြာ ႏိုးၾကားၾကပါတယ္။

ေန႕မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ညမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျမဲတမ္း
ေမတၱာဘာဝနာမွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ၾကတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕တပည့္သာဝကေတြဟာ
ေန႕ေရာညပါ အခါခပ္သိမ္း ရြင္လန္းဝမ္းသာ ေကာင္းမြန္စြာ ႏိုးၾကားၾကပါတယ္။

( ဓမၼပဒ - ၂၉၆၊ ၂၉၇၊ ၂၉၈၊ ၂၉၉၊ ၃၀၀၊ ၃၀၁ )

( ၂ )

ဗုဒၶါႏုႆတိ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားတာ၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားတာ၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားတာ၊ ကာယာႏုပႆနာသတိပဌာန္ ပြားမ်ားတာ၊ ကရုဏာဘာဝနာ ပြားမ်ားတာ၊ ေမတၱာဘာဝနာ ပြားမ်ားတာ၊ ဒီ (၆)ပါးဟာ အေစာင့္အေရွာက္ေတြပါ။ ဓမၼကိုယ္ရံေတာ္ေတြပါ။

ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ပညာေဇာတ ရဲ႕ ဗုဒၶါႏုႆတိေမတၱာပြားနည္းကလည္း မွတ္သားစရာ ေကာင္းလွ ပါတယ္။
'' ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတို႕ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။ "
ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ေမတၱာတြဲထားတဲ့ ဒီစာသားေလးဟာ ပြားသူရင္မွာ၊ ၾကားသူရင္မွာ အၿငိမ္းဓာတ္ေတြ ကူးစက္လာေစႏုိင္ပါတယ္။

ေဘးရန္က အတြင္းရန္၊ အျပင္ရန္ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရိွပါတယ္။ စိတ္ဆိုး စိတ္ညစ္ စိတ္ပုပ္ စိတ္ယုတ္ စိတ္ပူေတြဟာ အတြင္းေဘးရန္ပါ။ ကိေလသာေတြဟာ အတြင္းေဘးရန္ေတြပါ။ "အရဟံ - ကိေလသာမာရ္ ကိုယ္တြင္းရန္တုိ႕၊ ဝါသနာဓေလ့ အထံုေငြ႕မွ်၊ မေငြ႕မရိပ္ ဝင္းဝင္းဖိတ္သို႕၊ ေရႊစိတ္ပ်ံ႕သင္း လြန္သန္႕ရွင္း၍၊ မင္းမင္းျပည္သူ ၾကည္ျဖဴေကာ္ေရာ္၊ အလွဴေတာ္မွန္ အပူေဇာ္ခံထုိက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား" တဲ့။

ျမတ္စြာဘုရားမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အစရိွတဲ့ ကိေလသာေတြ၊ စိတ္အပူအေလာင္ေတြ (အတြင္းေဘးရန္ေတြ) လံုးဝၿငိမ္းေအးေနပါတယ္။ ကုိယ္ေတာ္တိုင္ ၿငိမ္းေအးေတာ္မူရံုမွ်မကပါဘူး။ ေဝေနယ် သတၱဝါေတြကိုလည္း ၿငိမ္ေအးေအာင္ ကူညီလမ္းျပေတာ္မူပါတယ္။ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ ကိေလသာကင္းစင္ေတာ္မူရံုပဲ မဟုတ္ပါဘူး။ သတၱဝါေတြကိုလည္း ကိေလသာကင္းစင္ေအာင္ တရားေရေအး အၿမိဳက္ေဆး တုိက္ေကၽြးေတာ္မူ ပါတယ္။ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ကင္းစင္ေတာ္မူရံုတင္မဟုတ္ပါဘူး။ သတၱဝါအေပါင္း တို႕အားလည္း ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြကင္းစင္ေအာင္ ေဟာျပေတာ္မူပါတယ္။ သတၱဝါအမ်ား ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာေအာင္ မနားမေန ၾကိဳးစားေတာ္မူတဲ့ အႏိႈင္းမဲ့ ေမတၱာကရုဏာေတာ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူပါတယ္။

ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ဘဝကတည္းက “ ဗုေဒါၶ ေဗာေဓယ်ံ - ငါလည္း သစၥာတရားကို သိျမင္၊ သတၱဝါအမ်ားလည္း သိျမင္ေစရမယ္။ တိေဏၰာ တာေရယ်ံ - ငါလည္း သံသရာပင္လယ္ ေရျပင္က်ယ္ကို ကူးေျမာက္၊ သတၱဝါအမ်ားလည္း ကူးေျမာက္ေစရမယ္။ မုေတၱာ ေမာေစယ်ံ - ငါလည္း သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲထဲက လြတ္ေျမာက္၊ သတၱဝါအမ်ားလည္း လြတ္ေျမာက္ေစရမယ္။ ” လို႕ ေမတၱာကရုဏာၾကီးမားစြာႏွင့္ အဓိ႒ာန္ခဲ့တာပါ။။ တစ္ကိုယ္တည္းဆို တရားနာရင္း ခုခ်က္ခ်င္း နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ပါလ်က္ ဘဝေပါင္းအသေခၤ်အနႏၱ အပင္ပန္းခံၿပီး ပါရမီျဖည့္ဆည္းရမယ့္ သမၼာသမၺဳဒၶဆုၾကီးကိုပဲ ပန္ဆင္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ဘဝကတည္းက အံ့ၾသစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေမတၱာကရုဏာၾကီးမားခဲ့တာပါ။

ဒီအေၾကာင္းကို ဂုဏ္ေတာ္ေမတၱာပြားနည္းႏွင့္ ခ်ဲ႕ထြင္ပြားၾကည့္ပါ -
ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
ေလာဘခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ ေလာဘခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
ေဒါသခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ ေဒါသခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
ေမာဟခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ ေမာဟခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
ေသာကခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ ေသာကခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
စိုးရိမ္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ စိုးရိမ္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
ကိေလသာခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ ကိေလသာခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
ႏွလံုးစိတ္ဝမ္း ေအးခ်မ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတို႕ ႏွလံုးစိတ္ဝမ္း ေအးခ်မ္းၾကပါေစ။ -အစရိွသျဖင့္ေပါ။ ကိုယ္ဉာဏ္ရိွသလို၊ အဆင္ေျပသလိုပြားမ်ား လုိ႕ရပါတယ္။

ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း ေဘးရန္ကင္းစင္ေတာ္မူ၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း ေဘးရန္ကင္းစင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္း ေသာကကင္းစင္ေတာ္မူ၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း ေသာကကင္းစင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
ကိုယ္ေတာ္တုိင္လည္း စိတ္အပူအေလာင္ ကင္းစင္ေတာ္မူ၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း စိတ္အပူအေလာင္ ကင္းစင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ကို တရားေရေအးအၿမိဳက္ေဆး တုိက္ေကၽြးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
ကိုယ္ေတာ္တုိင္လည္း စိတ္ေအးခ်မ္းတည္ၾကည္ၿပီးလွ်င္ သူတစ္ပါးကိုလည္း စိတ္ေအးခ်မ္းတည္ၾကည္ေအာင္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
ကိုယ္ေတာ္တုိင္လည္း စိတျဖဴစင္သန္႕ရွင္းၿပီးလွ်င္ သူတစ္ပါးကိုလည္း စိတ္ျဖဴစင္သန္႕ရွင္းေအာင္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
ကိုယ္ေတာ္တုိင္လည္း စိတ္ရြင္လန္းခ်မ္းသာၿပီးလွ်င္ သူတစ္ပါးကိုလည္း စိတ္ရႊင္လန္းခ်မ္းသာေအာင္ လမ္းညႊန္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
အတုမရိွေသာ ေမတၱာကရုဏာေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ---  အစရိွသျဖင့္လည္း ပြားလို႕ရပါတယ္။ အဲလိုပြားမ်ားျခင္းအာျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အတုမရိွတဲ့ ေမတၱာကရုဏာဓာတ္ေတာ္ေတြ ကိုယ့္ဆီကို ကူးစက္စိမ့္ဝင္လာတယ္လို႕ ခံစားရၿပီး အားတက္ရႊင္လန္း ဝမ္းသာပီတိျဖစ္မိမွာပါ။ ေမတၱာၾကီးမား ျမတ္ဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ကို ပြားလိုက္ရတဲ့အတြက္ စစ္မွန္တဲ့ေမတၱာဓာတ္ေတြ အားေကာင္းလာမွာပါ။ ေမတၱာဓာတ္ေတြအားေကာင္း လာတဲ့အခါ ေမတၱာပြားဖို႕ ပိုလြယ္ကူသြားပါတယ္။ ပိုၿပီးလည္း ထိေရာက္အက်ိဳးရိွသြားပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြက ေမတၱာမပြားခင္ ဗုဒၶါႏုႆတိအရင္ပြားသင့္ေၾကာင္း လမ္းညႊန္ခဲ့ၾကတာပါ။ ‘ေဒါသကင္းစင္ ဘုရားရွင္၊ ဦးတင္သူလည္း ေဒါသ ကြာ။
ေမတၱာသခင္ ဘုရားရွင္၊ ဦးတင္သူလည္း ေမတၱာ ျဖာ။ ’တဲ့။

( ၃ )
လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ကမၼ႒ာန္းက်မ္းၾကီးမွာလည္း "ေမတၱာကံကို တုၿပိဳင္ႏုိင္ေသာ ကံဟူ၍ မရိွ၊ အႏုႆတိတို႕တြင္ ဗုဒၶါႏုႆတိကံသည္ ဘဝသမၸတၱိအက်ိဳးေပးသန္၏။ ၾကီးမားျမင့္ျမတ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ဘဝမ်ားစြာေနရဦးမည့္၊ ဘုရားျဖစ္လိုေသာ ဘုရားဆုပန္ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ အထူးအားျဖင့္ ဗုဒၶါႏုႆတိႏွင့္ေမတၱာ (၂)ပါးကို လက္ကိုင္ထားၾကရာ၏။ ပြားမ်ားၾကရာ၏။" လို႕ ပါရိွပါတယ္။
ဗုဒၶါႏုႆတိႏွင့္ေမတၱာ ဘာဝနာႏွစ္ပါးဟာ ဘဝသမၸတိၱ ျပည့္စံုတုိးတက္ခ်မ္းသာမႈကို အေပးစြမ္းႏုိင္ဆံုး ဘာဝနာေတြပါတဲ့။ ပရဟိတလုပ္ေနသူေတြ၊ အမ်ားအက်ိဳးကို ထိထိေရာက္ေရာက္ သယ္ပိုးလိုသူေတြအတြက္လည္း အထူးအားကိုးအားထားျပဳၿပီး ပြားမ်ားရမယ့္ ဘာဝနာႏွစ္ပါးပါ။ လယ္တီဆရာဆရာေတာ္ၾကီးက ဘုရားဆုပန္ေတြ ဗုဒၶါႏုႆတိႏွင့္ေမတၱာ အထူးပြားရမယ္လို႕ဆိုတာ အျမတ္ဆံုးအေနႏွင့္ေျပာထားတာပါ။  ေခါင္းေဆာင္လုပ္လိုသူေတြ၊ အထြတ္အထိပ္ေရာက္လိုသူေတြ ဗုဒၶါႏုႆတိႏွင့္ ေမတၱာကို အထူးပြားသင့္ၾကပါတယ္။

ဂုဏ္ေတာ္ေမတၱာပြားသူဟာ သံသရာမွာ က်င္လည္ရတဲ့အခါလည္း မ်က္ႏွာမငယ္ရပါဘူး။ အထက္တန္းက် မ်က္ႏွာပန္းလွပါတယ္။ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ေနသူေတြအတြက္လည္း အတြင္းအျပင္ေဘးရန္ ကင္းစင္ေအာင္၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ ေမာဟ ေလ်ာ့ပါးေအာင္၊ စိတ္ၾကည္လင္ရႊင္လန္းေအာင္၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာစိတ္ခ်မ္းသာႏွင့္ ဝိပႆနာ ေကာင္းစြာ အားထုတ္ႏုိင္ေအာင္ ဗုဒၶါႏုႆတိႏွင့္ေမတၱာကို ပြားမ်ားသင့္ပါတယ္။
"စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားအား ကုိယ္ေတြ႕ႏွင့္ယွဥ္၍ အၾကံဉာဏ္တစ္ခု ေပးလုိပါေသးသည္။ ေမတၱာႏွင့္ လိုက္ဖက္မည့္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကို ေရွးဦးစြာ ပြားမ်ားေစလုိပါသည္။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကို ပြားမ်ား ၿပီးမွဆက္၍ ေမတၱာဘာ၀နာပြားေစလုိပါသည္။
ဤသုိ႕ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားမ်ားၿပီးမွ ေမတၱာဘာ၀နာပြားမ်ားလွ်င္ အၾကည္ဓာတ္မ်ား လွ်င္ျမန္စြာရ၍ အခ်ိန္ကာလမၾကာျမင့္မီမွာပင္ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈကို မုခ်ရပါလိမ့္မည္။ ကုိယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာမ်ား မယံုၾကည္ဖြယ္ လ်င္ျမန္စြာ ေျပာင္းလဲလာၿပီး ေတြ႕ၾကံဳဆက္ဆံ ေပါင္းသင္းရေသာသူမ်ားက ခ်စ္ခင္လာမည္။ အကူအညီေပးလာမည္။ ဆန္႕က်င္ဘက္ အတုိက္အခံမလုပ္ဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရလာမည္။ အတုိက္အခံလုပ္ျခင္းထက္ တူညီလက္တြဲ ေဆာင္ရြက္ခ်င္လာမည္။
သတိျပဳသင့္သည္က မိမိပို႕လႊတ္ေသာ ေမတၱာသည္ စစ္မွန္ေသာ ေမတၱာပို႕နည္း၊ သူတစ္ပါး အက်ိဳးစီးပြားကို အမွန္တကယ္လုိလားေသာ စိတ္ေစတနာမွန္မ်ား ရိွဖုိ႕ေတာ့လုိပါသည္။ ေမတၱာပို႕ပံုနည္းလမ္းမက်၊ ေမတၱာစစ္၊ ေမတၱာမွန္ မဟုတ္ပါက အက်ိဳးေပးမႈ ထိေရာက္မည္မဟုတ္ေပ။'' - လို႕ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီး (ေဒါက္တာကုမာရာဘိ၀ံသ) က မွာၾကားေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ( ေမတၱာစကား - ေ၀မိုး(ကြ်န္းလွ)

ဘုန္းၾကီးတို႕ အခုဝိပႆနာမပြားမီ " ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား" လုိ႕ ပြားတာက
ဗုဒၶါႏုႆတိဘာဝနာ ပြားတာပါ။ ဗုဒၶါႏုႆတိဘာဝနာဆိုတာ သမထကမၼ႒ာန္းထဲမွာ အျမတ္ဆံုးပါ။ အဲဒီ ဗုဒၶါႏုႆတိ ဘာဝနာ ပြားတဲ့သူမွာ မိမိ၏စိတ္ဆႏၵ အလိုရိွသမွ် ျပည့္စံုပါတယ္လို႕ အခ်ဳပ္ကိုပဲ မွတ္ထားပါ။ ေမတၱာဘာဝနာ အက်ိဳးကလည္း သိၿပီးသားအတုိင္း အက်ိဳးအင္မတန္ၾကီးပါတယ္။
ဗုဒၶါႏုႆတိပြားတဲ့ ေယာဂီဟာ သဒၶါထက္လာမယ္။ သဒၶါထက္ထက္ႏွင့္ ဝိပႆနာဆက္ပြားရင္ ျမန္ျမန္ရမယ္။ ေမတၱာပြားတဲ့ေယာဂီမွာ ေဒါသပယ္ႏုိ္င္မယ္။ ေဒါသကင္းရွင္းစြာႏွင့္ ဝိပႆနာဆက္ပြားရင္လည္း ျမန္ျမန္ရမယ္ဆိုေတာ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲေပါ့။" - လုိ႕ ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ပညာေဇာတ ေဟာမိန္႕ထားပါတယ္။

ဦးဇင္းကေတာ့ ဆယ္မုိင္ကုန္းဓမၼဒူတေတာရမွာ ရိပ္သာဝင္ၿပီးကတည္းက ''ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။" ဆိုတဲ႕စာသားေလးကို ၾကိဳက္လြန္းလို႕ တရားေဟာတုိင္း အနည္းဆံုး(၃)ေခါက္ေလာက္ တုိင္ေပးပါတယ္။ စရဏကုသိုလ္ တစ္ခါတည္း ရသြားေအာင္လို႕ပါ။ တရားနာသူေတြ အေနႏွင့္ ဒီစာသားေလးကို မွတ္မိေနပါေစ၊ မွတ္မိတဲ့အတုိင္း ပြားမ်ားတဲ့အက်င့္ေလး ရသြားပါေစလို႕ ရည္ရြယ္ပါတယ္။

( ၄ )
ေယာဂီလယ္သမားဒကာၾကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕ေလွ်ာက္ထားခ်က္တစ္ခုကို(ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ၾကီး) ဘုန္းၾကီးတုိ႕ ပရိသတ္ ဝမ္းသာရေအာင္ ေျပာျပပါမယ္ -
" ဘုန္းၾကီးဘုရား - "ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။" ဆိုတဲ႕ ဘာဝနာပြားမႈဟာ အေတာ္တန္ခိုးထက္ပါတယ္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္လယ္ထဲမွာ စပါးေတြကို ၾကြက္ေတြကိုက္တာ ရစရာမရိွပါဘူး။ လယ္ေစာင့္ေကာင္ေလးဟာ အဲဒီၾကြက္ေတြကို ေထာင္တယ္။ တူးတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႏိွမ္နင္းတယ္။ မရတဲ့အဆံုး တပည့္ေတာ္ လာေျပာတယ္။ တပည့္ေတာ္သြားၾကည့္တဲ့အခါ ရစရာမရိွေအာင္ ဆိုးရြားေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါနဲ႕ တပည့္ေတာ္ အဲဒီဘာဝနာစာတမ္းကို စာရြက္မွာေရးၿပီး တပည့္ေတာ္လယ္ရဲ႕ ေဘးေထာင့္မွာ ငုတ္ရိုက္ၿပီး ၾကိဳးခ်ည္ၿပီး ဆြဲထားပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ လယ္ကိုပတ္ၿပီး အဲဒီဘာဝနာကို အထပ္ထပ္  အခါခါ ပြားပါတယ္။ ၾကြက္ေတြအားလံုး ဘယ္ဆီေရာက္ကုန္တယ္မသိပါ။ အကုန္ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ စပါးေတြလည္း အပ်က္အစီးမရိွေတာ့ပါ။ ျပန္ေကာင္းပါတယ္။ " လုိ႕ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
အဲသည္လို သူေလ်ွာက္ထားစဥ္မွာပဲ ေဘးကဒကာတစ္ေယာက္က ထပ္ၿပီးေတာ့ ေလ်ွာက္ထားခ်က္က ေထာက္ခံခ်က္တစ္ခုေပါ့။ "ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္လည္း အခက္ၾကံဳေနတုန္း သူက အဲဒီလုိုလုပ္လို႕ ေပ်ာက္သြားတယ္ဆိုေတာ့ တပည့္ေတာ္လည္း အဲဒီလိုလုပ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တုိ႕ လယ္ထဲမွာလည္း အားလံုး ေပ်ာက္ကုန္ပါတယ္ ဘုရား" လို႕ ေလ်ွာက္ျပန္တယ္။ (မီးက်ီးတြင္းမွ ပြင့္ေသာၾကာ - ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ၾကီး အ႐ွင္ပညာေဇာတ)

ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ၾကီး ငယ္ရြယ္စဥ္ ကိုရင္ေလးဘဝက ေျမြနီနီေလးတစ္ေကာင္ အလိုက္ခံရဖူးတယ္တဲ့။ ကိုယ္ရင္ေလးလည္း ေျပးမိေျပးရာ ေျပးတာေပါ့။ ေျပးရင္းႏွင့္ ေနာက္လွည့္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေျမြကအနားေရာက္ေနၿပီ။ ဒီေတာ့ ေၾကာက္အားလန္႕အားႏွင့္ တျခားအားကိုးစရာလည္း မရိွေတာ့ ''ဗုဒၶံသရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဓမၼံသရဏံ ဂစၦာမိ" ႏွစ္ပုဒ္ပဲဆိုရေသးတယ္။ နားထဲမွာ ဘယ္လုိၾကားလုိက္သလဲဆိုရင္ "ဟင္ - သူ သရဏဂံု ျမဲတယ္" လုိ႕ၾကားၿပီး ေျမြလည္း ေနာက္ျပန္လွည့္သြားပါတယ္ တဲ့။ ဒါက ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ၾကီး ငယ္စဥ္ကိုရင္ေလးဘဝက အျဖစ္အပ်က္ပါ။

ဦးဇင္းကိုယ္ေတြ႕ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ - ။ ညာလက္ဖ်ံမွာ အခ်ိဳင့္ၾကီး အမာရြတ္ၾကီး ျဖစ္ေနတဲ့ ဒကာၾကီးတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဦးဇင္းကို ဒီလိုေျပာျပပါတယ္။ သူက ဗုိလ္ဗွဴးအၿငိမ္းစားပါ။ သူဗိုလ္ၾကီး ဘဝက သူပုန္ေတြ ေခ်ာင္းပစ္တာ ခံရတယ္တဲ့။ သူတို႕တပ္ဖြဲ႕စီးလာတဲ့ ကားေတြကို အေပၚစီးက ေခ်ာင္းပစ္တာ။ သူ႕သူငယ္ခ်င္း ဗိုလ္ၾကီးကေတာ့ က်ဆံုးသြားတယ္တဲ့။ အဲ့ဗုိလ္ၾကီးက မဂၤလာေဆာင္ၿပီးတာ တစ္ရက္ပဲ ရိွေသးတယ္တဲ့။ (သံေဝဂရစရာၾကီးပါေနာ္)

သူ႕ကိုေတာ့ က်ည္ဆံက လက္ဖ်ံကို လာမွန္တာတဲ့။ က်ည္ဆံလာမွန္တာကလည္း ရင္ဘတ္က ခပ္မာမာအရာတစ္ခုကို ေရွာ္ေထာက္ပြတ္ၿပီး လက္ကို သြားမွန္တာတဲ့။ တကယ္လို႕ ရင္ဘတ္ကအိတ္ကပ္ထဲမွာ ခပ္မာမာအရာတစ္ခု ရိွမေနရင္ က်ည္ဆံက ရင္ဘတ္ထဲ ဝင္သြားမွာတဲ့။

သူက မ်က္ႏွာသစ္တုိင္း "ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဓမံၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ" လို႕ရြတ္တယ္တဲ့။ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး လက္မွာကပ္ေနတဲ့ ေရေတြႏွင့္လည္း ဦးေခါင္းအႏွံ႕ပြတ္သပ္ရင္းလည္း အဲလို ရြတ္ပါတယ္တဲ့။ အဲဒါေၾကာင့္ ေဘးရန္က လြတ္ခဲ့တာျဖစ္မွာတဲ့။

ေဆာင္းပါးအစမွာပါတဲ့ လွည္းသမားသားဟာ ဗုဒၶါႏုႆတိပြားလို႕ ဘီလူးေဘးက လြတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာင္အခါ ရဟန္းျပဳၿပီး ဝိပႆနာတရားအားထုတ္လို႕ ရဟႏၱာျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာေတာ့ ေလာဘေဘး၊ ေဒါသေဘး၊ ေမာဟေဘး ဆိုတဲ့ အတြင္းေဘးရန္ေတြအျပင္၊ ဇာတိေဘး၊ အိုေဘး၊ နာေဘး၊ ေသေဘးစတဲ့ ရိွရိွသမွ်ေဘးရန္ေတြပါ အၿပီးတုိင္ ၿငိမ္းေအးသြားပါေတာ့တယ္။
စာဖတ္သူအားလံုးတို႕ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။
သတၱဝါအားလံုးတုိ႕ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းၾကပါေစ။

#အရွင္ဉာဏဝရ(ပါရမီ)

ညႊန္း
၁။ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္ (ဆ႒မူ)
၂။ စရိယာပိဋကအ႒ကထာႏွင့္ ဗုဒၶဝံသအ႒ကထာ
၃။ ဓမၼပဒဝတၳဳေတာ္ၾကီး (ဒုတိယတြဲ)- အရွင္ဓမၼႆာမီဘိဝံသ
၄။ ရတနာ့ဂုဏ္ရည္ - မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ၾကီး
၅။ ဝိဇၨာႏွင့္စရဏ - ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ၾကီး အ႐ွင္ပညာေဇာတ
၆။ ဓမၼပဒ - မာဏဝ

#ဓမၼဒူတမဂၢဇင္း၊ မတ္လ ၂၀၁၈ တြင္ ေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္ပါသည္။
#နဝမေျမာက္ေဆာင္းပါးေလးပါ။