Tuesday, June 30, 2015

ေကာင္းက်ိဳးေပးတာ ေစတနာ

ေကာင္းက်ိဳးေပးတာ ေစတနာ
----------------------------------
အရိယာနဲ႔ ပုထုဇဥ္ အျမင္မတူပံုကို ေျပာဦးမယ္၊
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ ေစတီခ်င္းအတူတူျဖစ္ပါလ်က္
'ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရား' ဟု ဆိုင္းဘုတ္တပ္ထားလွ်င္
ပိုၿပီး အထင္ႀကီးသကြယ့္။
ေဂါတမ ႐ုပ္ပြားခ်င္းအတူတူျဖစ္ပါလ်က္
မဟာမုနိမွပိုၿပီး အထင္ႀကီးသကြယ့္။
ဒါေၾကာင့္ 'အ႐ူး' လို႔ ဆုိတာေပါ့။
႐ုပ္ပြားမွန္သမွ် လူလုပ္တာခ်င္း အတူတူပါပဲကြယ့္။
ဟို႐ုပ္ပြားကလည္း အဝိညာဏကပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ပုထုဇဥ္ စိတ္ကူးက ႐ူးေနလို႔ ထူးတယ္လို႔ ထင္တယ္ကြယ့္။
ဥပမာ -
မဟာမုနိ ႐ုပ္ပြားက တစ္ဆူ၊
ေဗာဓိ႐ုပ္ပြားက တစ္ဆူတစ္ခုေသာ အာ႐ံုခံမွ အတူတူထားကြယ့္။
မိမိ၏ ေစတနာက မိမိကို အက်ိဳးေပးတာကြယ့္။
႐ုပ္ပြားေတြက ေပးတာမဟုတ္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ စိတ္ထားတတ္မွ ျမတ္တယ္လို႔ ေျပာတာ။
႐ုပ္ပြားဆိုတာ အာ႐ံုျပဳ႐ံုပါပဲ။
အဲဒီလို မိမိေစတနာကသာ
မိမိအားအက်ိဳးေပးတာကို မသိပါဘဲ
႐ုပ္ပြားေစတီအေပၚမွာ ေစတနာမညီမွ်ေသာေၾကာင့္
"ပုထုဇၨေနာ ဥမၼတၱေကာ" လို႔ ေဟာ္ေတာ္မူတာကြယ့္။
(နမၼားဆရာေတာ္၊ တရားစစ္တမ္းေဆြးေႏြးခန္း စာအုပ္မွ)

ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ

ဗုဒၶံသရဏံ ဂစၧာမိ

ဆင္းတုေတာ္ ေစတီေတာ္ ရုပ္

ပါြးေတာ္တို႔အေပၚ ဆြမ္း;သကၤန္း

စသည္လွဴဒါန္းျခင္းအေပၚ

ဘုန္းေပးသုံးေဆာင္သည္လည္း

မဟုတ္ဟု အထင္ေရာက္နိုင္သျဖင့္ ဝိနည္းအဌကထာစကား

ျဖင့္ ပယ္ရွားနိုင္ရန္ျပဆိုေပအ့ံ။

" လွဴဒါန္းသူသည္ အႀကင္အလွဴ
ခံပုဂၢိဳလ္အားလွဴဒါန္းရာ၌
အလွဴခံပုဂိၢဳလ္အေနျဖင့္သုံး
ေဆာင္သည္ျဖစ္ေစ/မသံုး
ေဆာင္သည္ျဖစ္/စြန္႔ပစ္သည္
ျဖစ္ေစ
လွဴဒါန္းသူအား ေကာင္းမွဳ႔႕
ကုသိုလ္ျဖစ္၏မွတ္ပါ "
(ကထာဝတၳဳအဌကထာ ၁၉၉)

ဦးဇင္းအေတြ႔အႀကံဳအရ-

ဆြမ္းလွဴဒါန္းလ်ွင္ေရွ့႕တင္ဘုဥ္း

ျပမွေႀကနပ္ႀကသည္။

အလွဴခံပုဂိၢဳလ္ႏွင့္ တည့္သည္

မတည့္သည္ကိုလံုးဝထည့္သြင္း

စဥ္းစားမေပးႀကေပ။

ေရွးဆရာေတာ္ျကီးတပါးထံ

ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ တစ္မ်ိဳးလာလွဴ

ရာတြင္ အကပ္ခံျပီး ငွင္းႏွင့္မ

တည့္သျဖင့္ ေအးးထားခဲ႔ထား

ခဲ႕ဟုေျပာျပီးအနီးအပါးခ်ထား

ေစေသာ္လဲ အားရျခင္းမရွိပဲ

ေရွ႕တင္ဘုဥ္းခိုင္းသျဖင့္ဘုဥ္း

ေပးျပီးလ်ွင္ ကပိၸယေခၚျပီး

အိပ္ယာခင္းျပင္ခိုင္းကာ ေခ်ြး

ထုတ္ယူရသည့္အျဖစ္မ်ိဳးမွတ္

သားဘူးပါသည္။

သူေတာ္ေကာင္းျကီးမ်ားသည္

တည့္သည္မတည့္သည္အပထား

အလွဴရွင္မ်ားသဒၵါမေလ်ာ့ေစဘို႔

ခ်ီးျမွင့္ေပးေတာ္မူေလ့ရွိသည္ကို

သတိထားသင့္လွေပသည္ ]

¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

သက္ေတာ္ထင္ရွားျဖစ္ေသာ

ျမတ္စြာဘုရားကို ပစၥည္းေလး

ပါးတို႕ျဖင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရသူႏွင့္

ယခုအခါသာသနာတြင္း၌

ကိုယ္စားေတာ္ရုပ္ပါြးဆင္းတု

ဓာတုေစတီမ်ားကို ကိုးကြယ္

ျပဳစုဒါနဝတၳဳတို႔ျဖင့္ လွဴဒါန္းပူ

ေဇာ္သူတို႔သည္လည္း သဒါၶ

ႀကည္ျဖဴ စိတ္ေစတနာတူမ်ွ

မူကား တူမ်ွေသာအက်ိဳး

တူမ်ွေသာ အာနိသံသခံစား

ႀကရေပသည္။
(ဝိမာနဝတၳဳပါဠိေတာ္ ၆၆။)

မိမိေနအိမ္ဘုရားစဥ္၌ရုပ္ပါြး

ဆင္းတုေတာ္အားဆြမ္းကပ္ျခင္း

ႏွင့္ပတ္သက္သည့္အက်ိဳးအာနိ

သင္ကိုသိေစလို၍႔ ပါဠိေတာ္ အ

ေထာက္အထားေပးျခင္းပါ။

ဆန္႕က်င္ဘက္မည္သူေဟာျပ

ခ်က္ကိုမ်ွ သံသယမလာႀကပါ

ႏွင့္ဟု အထူးမွာႀကားလိုပါသည္။

ေထရာအပါဒါန္ပါဠိေတာ္မွာလည္း

ပါရွိပါသည္။
¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

အပဒါန္ပါဠိေတာ္၌လည္း

ပုပၹထူပိယ အေလာင္းေတာ္သည္

အတၱဒႆီ ျမတ္ဘုရားထံ ဆည္း

ကပ္မည္လာစဥ္ လမ္းခရီးအ

ႀကား၌ မက်န္းမမာျဖစ္၍ တည္း

ခိုရာဇရပ္၌ ပန္းတို႔ျဖင့္ ေစတီျပဳ

၍ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ရာ မႀကာျမင့္

မီစုေတေလ၍ ထိုပန္းေစတီ

ေကာင္းမွဳ႕ေႀကာင့္

ကမ႓ာတစ္သိန္းတိုင္တိုင္ဒုဂၢတိ

အပါယ္ဘုံမလားပဲ

ကမ႓ာ၄ေသာင္းထက္၌ စႀကာ

မင္း ၁၉ ႀကိမ္။ ကမ႓ာ၂ေသာင္း

ထက္၌ စႀကာမင္း၄၈ႀကိမ္ျဖစ္၍

ဦးဇင္းတို႕ေဂါတမဘုရားလက္

ထက္ ပဋိသမိ႓ဒါေလးပါး။

အဘိညာဥ္ ေျခာက္ပါးႏွင့္တကြ

ရဟႏၱာျဖစ္ေႀကာင္းလဲေဟာ

ေတာ္မူထားပါသည္။

ဦးဇင္းတို႕ဘုရားလက္ထက္မွာ

သႏၲတိအမတ္ႀကီးလူဝတ္ျဖင့္

ရဟႏၲာျဖစ္ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူ

ခဲ႕ရာတြင္ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကိုယူ

၍ လမ္းဆုံလမ္းမလမ္းေလးခြ

ေနရာ၌ျမတ္ဘုရားကိုယ္တိုင္

ေစတီတည္ေပးေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။

ထို႕ေႀကာင့္ ရုပ္ပါြးဆင္းတုဓာတ္

ေတာ္ေစတီေတာ္မ်ားကို မိမိတို႕

အိမ္ေက်ာင္းေတာရြာမဆိုသင့္

တင့္ရာအရပ္တို႕တြင္ ကိုးကြယ္

ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ေန႔စဥ္ကုသိုလ္

သရဏဂံုထိုက္ေသာ

ေကာင္းမွဳ႕မ်ားရယူနိုင္ႀကပါေစ

ႀကည္ညိုေသာစိတ္ရွိယုံမ်ွ
ျဖင့္ ကုသိုလ္ျဖစ္ပုံ-
အာနႏၵ= အာနႏၵာ
ေယာေခါ ပုရိေသာ=အ
ႀကင္ေယာက္်ားသည္
မယိ=ငါဘုရား၌
စိတၱံ=စိတ္သည္
ပသာဒယိ=ႀကည္ညို၏
ေသာ=ထိုႀကည္ညိုေသာ
သူသည္
စတုရာသီတိ ကပါၸနိ=၈၄
ကမ႓ာတို႔ပတ္လုံး
ဒုဂၢတိ ံ =အပါယ္ေလးဘုံသို႕။
နဂမိႆတိ=မသြားရလတၱံ့႕။
ေဒေဝသု=နတ္ျပည္တို႕
၌လည္းေကာင္း
ေဒဝေသာဘဂံၢ=နတ္၌
ေကာင္းျမတ္တင့္တယ္
ေသာ
ဒိဗၺရဇံၨ=နတ္မင္းအျဖစ္ကို
ပသာဒယိ=အုပ္စိုးေမြ႕
ေလ်ာ္ရ၏။
မနဳေဇသု=လူ႔ျပည္တို႕၌
မနဳဇိေႏၵာ=လူတို႕ကိုအစိုး
ရေသာ
ရာဇေသေဌာ=မင္းျမတ္
သည္
ဘဝိႆတိ=ျဖစ္ရလတၱ့ံ႕
ဟုေဟာထားသျဖင့္
ဘုရားအေပၚႀကည္ညိုစိတ္
ရွိဘို႕သာလိုရင္းျဖစ္ပါ
ေႀကာင္းတင္ျကအပ္ပါ၏

မေနာကံသရဏဂုံကေန
ကာယကံသရဏဂုံလက္
လြတ္ေနတတ္လို႕သင္
ေပးေနတာပါ
ကာယကံပါေတာ့
မေနာကံႀကည္ညိုမွဳ႕က
တစ္ေန႕တစ္ျခား
စြမ္းအားထက္လာမွာပါ

နိစၥပါတ္ ၀တ္အျဖစ္ ဆြမ္းကပ္ေနတဲ ့အခါ ဒါန သက္သက္သာ မဟုတ္ဘဲ ဘုရား ရွင္ရဲ ့ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုပါ ၾကည္ညိဳ ပြားမ်ားေနရာက်လို ့ သမထ( ဗုဒၶနုသတိ ကမၼ႒ာန္း ) ပါေျမာက္ပါေၾကာင္း

Ashin Zawana
မႀကီးကန္ေတာရဆရာေတာ္အရွင္ဇ၀န

သံသာရ ဝဋၬဒုကၡေတာ ေမာစနတၳာရ

ဝဋ္ႏြယ္ဒုကၡ ကင္းလိုလွ၍
ဆံပင္ကိုစြန္႔
သကၤန္းဝတ္ၿပီး
တစ္ကိုယ္တည္းေန
တစ္စိတ္တည္းထား
ရိပ္ႀကီးခိုကာ
စစ္ေၾကညာသည္
ကိေလသာမ်ား ေျပးၾကေလာ့......။

အ႐ွင္ven edo lyn ၏ ကဗ်ာေလးကို ေပါင္းစပ္ခံစားျခင္းျဖစ္. ကိုယ္တိုင္ေရးတာသံုး္ေၾကာင္းမွ်သာ.
ေတြးမိတာေလး ေရးၾကည့္တာ။ တကယ္မလုပ့္ႏိုင္ေသးပါ။ :-) အ႐ွင္ဉာဏဝရ

ဒကၡိဏသာခါ

ဒကၡိဏသာခါ ျပႆနာ
===============
ေမး။ ။ ဆရာေတာ္၊ ဒကၡိဏသာခါဆိုတဲ့ အမည္ဟာ ဘယ္ကေနၿပီး စျဖစ္လာတာလဲဘုရား၊ ဒကၡိဏသာခါရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကေရာ ဘာပါလဲဘုရား။

ေျဖ။ ။ ဒကၡိဏ - က, ေတာင္ဘက္အရပ္ကို ေဟာတယ္။ သာခါ - ကေတာ့ အကိုင္းကို ေဟာတယ္။ ႏွစ္ခုေပါင္းေတာ့ ‘ဒကၡိဏသာခါ’ ဆိုတာ ေတာင္ဘက္က အကိုင္းပဲေပါ့။ ဒီအမည္ဟာ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး လက္ထက္က စျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အိႏိၵယမွာ ဗုဒၶသာသနာကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး တျခားႏိုင္ငံေတြမွာ သာသနာတည္မွာကို ျမင္ေတာ္မူတဲ့ ရဟႏာၱမ်ားက သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးကို ကိုးတိုင္းကိုးဌာန သာသနာျပဳေစလႊတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းေတာ္မူၾကတယ္။

သာသနာျပဳ ႂကြေတာ္မူရာမွာ သီဟိုဠ္ကၽြန္းကိုႂကြဖို႔ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးရဲ႕ သားေတာ္အရွင္မဟာမဟိႏၵမေထရ္နဲ႔ သမီးေတာ္သဃၤမိတၱေထရီတို႔က တာ၀န္ယူၾကတယ္။ အ႐ွင္မဟာမဟိႏၵရဲ႕ တူေတာ္ ကိုရင္တစ္ပါးလည္း ပါသြားပါတယ္။ သီဟိုဠ္ကို သာသနာေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ သီဟိုဠ္ဘုရင္က ေဗာဓိပင္ပူေဇာ္ပါရေစလို႔ ေတာင္းပန္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အရိ႒အမတ္က ေဗာဓိပင္ပင့္ဖို႔ အိႏိၵယကိုသြားတယ္။
ရဟႏာၱမေထရ္မ်ားရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးက ေဗာဓိပင္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္က အကိုင္းျပတ္ေစလိုတဲ့ေနရာမွာ ေ႐ႊကညစ္နဲ႔ ေရးျခစ္လိုက္ပါတယ္။

ေရးျခစ္လိုက္တာနဲ႔ ေဗာဓိကိုင္းဟာ အလိုလိုျပတ္က်ၿပီး အသင့္စီရင္ထားတဲ့ ေ႐ႊဖ်င္းအိုးထဲမွာ တည္ပါတယ္။
အဲဒီလို ေဗာဓိပင္ရဲ႕ေတာင္ဘက္က အကိုင္းကိုယူၿပီး တဆင့္စိုက္ပ်ိဳးခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သီဟိုဠ္က ေဗာဓိပင္ကို ဒကၡိဏသာခါ’လို႔ ေခၚတယ္။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာလို႔ သီဟိုဠ္ကေဗာဓိပင္ ေသတဲ့အခါ အမွတ္တရ ပူေဇာ္ၾကရေအာင္ ဘုရားပံုေတာ္ ထုလုပ္ၾကရကေန ဒကၡိဏသာခါဘုရား’ ဆိုၿပီး ျဖစ္လာတာပါပဲ။
ေမး။ ။ ဒါကေတာ့ ႐ွင္းပါၿပီ ဘုရား။

ဆက္ေမးခ်င္တာက ပါရမီသံုးဆယ္ကို အသက္ပါအေသခံၿပီး ျဖည့္ဆည္းခဲ့တဲ့အတြက္ အေလာင္းေတာ္မ်ား ဘုရားျဖစ္တဲ့အခါ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေတြကို အစြမ္းကုန္အက်ိဳးေပးၾကလို႔ လူ႔ေလာက မေျပာနဲ႔၊ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြထက္ေတာင္ ဘုရား႐ွင္က အသပၸါယ္ဆံုးလို႔ စာေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးပါတယ္ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ပါရမီကုသိုလ္ေတြက ေနာက္ထပ္အကိ်ဳးေပးစရာ ဘ၀မ႐ွိေတာ့တဲ့အတြက္ ဒီဘုရားျဖစ္တဲ့ ေနာက္ဆံုးဘ၀မွာ စုျပံဳအက်ိဳးေပးတဲ့ သေဘာပါ။
ေမး။ ။ အသပၸါယ္ဆံုး ဆိုတာကေတာ့ ရဟန္းသံုးေပါ့ဘုရား။ လူသံုးကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ တစ္ေလာကလံုးမွာ အလွဆံုးပဲဘုရား။ ဒီလိုအသပၸါယ္ဆံုး၊ အလွဆံုးျဖစ္တဲ့ ဘုရား႐ွင္ပံုေတာ္ဟာ ဒကၡိဏသာခါက်မွ ဘာေၾကာင့္ ဂုတ္တိုတို၊ ခါးကုန္းကုန္း ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ႀကီး ျဖစ္သြားရတာလဲ ဘုရား။ ဒီၾကားထဲ မႈိကိုးခ်က္ဆိုတာကလဲ ပါလိုက္ေသးတယ္။

ၿပီးေတာ့ ေခါင္းမွာလည္း ၾကာပန္းႀကီး အုပ္ထားေသးတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးႀကီး ထုလုပ္သင့္ပါသလား ဘုရား။
ေျဖ။ ။ မထုလုပ္သင့္ပါဘူး။ ဘုရားပံုေတာ္ဆိုရင္ ၾကည္ညိဳစရာ အေကာင္းဆံုး ပံုေတာ္ကိုသာ ထုလုပ္သင့္ပါတယ္။

မႈိကိုးခ်က္တို႔၊ ၾကာပန္းတို႔ကလည္း ေလာကီဂိုဏ္းဆရာေတြရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြပါ။ ဘုရားပံုေတာ္ ဘာပံုေပါက္သြားသြား ကိုယ့္ေလာဘအလို ျပည့္ရင္ၿပီးတာပဲဆိုတဲ့ ‘အတၱစိတ္’ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပံုေတာ္ေတြပါပဲ။
ေမး။ ။ ဗုဒၶရဲ႕ ႐ူပ ကာယေတာ္ကို ထိခိုက္ေစတဲ့ ဒီလိုပံုေတာ္မ်ိဳးကို ထုလုပ္သူေတြ၊ ကိုးကြယ္သူေတြမွာ အျပစ္မ႐ွိဘူလား ဘုရား။

ေျဖ။ ။ အျပစ္မ႐ွိဘူးလားဆိုတာ အကုသိုလ္မျဖစ္ဘူးလားလို႔ ေမးတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ဒီပံုစံႀကီး ထုလိုက္ရင္၊ ထုခိုင္းလိုက္ရင္ ဗုဒၶရဲ႕ ႐ူပကာယေတာ္ႀကီး ပ်က္စီးသြားၿပီလို႔ မသိတဲ့အတြက္ ထုလုပ္တဲ့သူေတြ၊ ထုလုပ္ခိုင္းၿပီး ကိုးကြယ္တဲ့သူေတြမွာ အျပစ္မ႐ွိပါဘူး။

အခုလိုသိၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒီပံုဆိုးပန္းႀကီးကို ဆက္လက္ထုလုပ္ေနၾကမယ္၊ ဆက္လက္ ထုလုပ္ခိုင္းေနၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အျပစ္ရွိပါတယ္။

အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားဘာသာ၀င္ေတြ ျမင္သြားရင္လည္း ဗုဒၶဘာသာဘုရားဟာ ဒီလို ပံုဆိုးဆိုးႀကီးပဲလား’ လို႔ ေမးလာႏိုင္ပါတယ္။
ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕မွာ တရားေဟာေနတုန္းက ပန္းပုဆရာတစ္ေယာက္ လာေျပာတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို ၾကားလိုက္ရတာ ရင္ထဲမေကာင္းပဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ႐ုပ္ပြားလာအပ္တဲ့သူက ‘ခါးကုန္းကုန္း ဘုရားထုေပးပါ’ လို႔ေျပာသတဲ့။ ပန္းပုဆရာကလည္း ဘာပံုဆိုတာ မေတြးမိတာနဲ႔ ဒကၡိဏသာခါဘုရားပံုကို ကိုင္ျပၿပီး ‘ဒီပံုမ်ိဳးလား’ ဆိုေတာ့ ဟုတ္တယ္’ လို႔ေျပာသတဲ့။

ေနာင္မိ်ဳးဆက္သစ္ လူငယ္ေတြကုိ တို႔ဗုဒၶဘာသာဘုရားဟာ ခါးကုန္းကုန္းႀကီးပဲ’ ဆိုတဲ့ အယူ၀ါဒဆိုးႀကီး စြဲမသြားေအာင္ အခုကတည္းက ျပဳျပင္သင့္ပါတယ္။

ေမတၱာ႐ွင္ - ေ႐ႊျပည္သာ) ေရးသားေတာ္မူေသာ ေထရ၀ါဒမွတ္ေက်ာက္စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၆ မွ ကူးယူမွ်ေ၀ပါသည္။)

႐ုပ္တုေတာ္ ဆင္းတုေတာ္

တင္ပလႅင္ေခြ ထိုင္ၿပီး ရင္ခြင္ထက္မွာ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ရြရြကေလးခ်ထားတဲ့ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြါးေတာ္ရဲ႕ မဟာက႐ုဏာေတာ္ျဖင့္ ၾကည္လင္ လန္းဆန္းေနတဲ့ မ်က္ႏွာေတာ္ဟာ ကြၽႏု္ပ္တို႕ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ၿငိမ္းေအးမႈနဲ႕ ေမတၱာတရား တိုးပြါးေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖို႕ ကြၽႏု္ပ္တို႕ကို သတိေပး ေနပါတယ္။

သင္းပ်ံ့တဲ့ အေမႊးနံ႕က ကြၽႏု္ပ္တို႕ သႏၲာန္မွာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနေစဖို႕ သတိေပးေနပါတယ္။ ဆီမီးကေတာ့ ပညာဆီမီး တန္ေဆာင္ ထြန္းေျပာင္ေစဖို႕ သတိေပးေနပါတယ္။ ကပ္လွဴထားတဲ့ ပန္းမ်ားရဲ႕ ၫႈိးႏြမ္းေၾကြက်သြားတဲ့ သေဘာက ကြၽႏု္ပ္တို႕အား အနိစၥတရားကို သတိရေစပါတယ္။

ဗုဒၶ႐ုပ္ပြါးေတာ္ေရွ႕မွာ ဦးၫႊတ္ရွိခိုးျခင္းက ကြၽႏု္ပ္တို႕ကို တရားဓမၼ ေဟာေျပာၫႊန္ျပ ဆံုးမေတာ္မူတဲ့အတြက္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ျမတ္ဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ကို ေလးျမတ္ေကာ္ေရာ္ ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားရဲ႕ ရွိခိုးကိုးကြယ္မႈပါပဲ။

(၈) ေမး - ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားဟာ ႐ုပ္တုကို ကိုးကြယ္ၾကတယ္လို႕ တခ်ိဳ႕လူမ်ားက ေျပာတာ ၾကားဘူးပါတယ္။ ဟုတ္ပါသလား။
<><><><>
ေျဖ - ဒီလို အေျပာမ်ိဳးဟာ ဗုဒၶဘာသာကို နားလည္မွားေနတဲ့ လူေတြ ေျပာၾကတဲ့ စကားေတြပါ။ အဘိဓာန္မ်ားကေတာ့ ႐ုပ္တုကို ထာ၀ရဘုရား(God) အျဖစ္နဲ႕ ရွိခုိးကိုးကြယ္ၾကတာကို ႐ုပ္တု ကိုးကြယ္မႈ လို႕ ဖြင့္ျပၾကပါတယ္။ သိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားဟာ ဗုဒၶျမတ္စြာကို ထာ၀ရဘုရားတစ္ပါး(God) အေနနဲ႕ ယံုၾကည္ သိမွတ္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားဟာ သစ္သား႐ုပ္တု၊ သံ႐ုပ္တု၊ ေၾကး႐ုပ္တု စသည္ကို ဘယ္မွာ ကိုးကြယ္ၾကပါမလဲ။

သို႕ေသာ္လဲ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဘာသာတရားတိုင္းမွာ ဘာသာ၀င္တိုင္းဟာ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေဖၚျပဖို႕ အမွတ္လကၡဏာ(Symbol) အမ်ိဳးမ်ိဳးကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဥပမာ - တာအိုဘာသာမွာဆိုရင္ ဆန္႕က်င္ဘက္ ႏွစ္ခုတို႕ရဲ႕ ညီၫႊတ္ ေပါင္းစည္းမႈကို ေဖၚျပဖို႕ရာ ယင္နဲ႕ယန္(Ying -Yang) ကို အမွတ္လကၡဏာအျဖစ္ အသံုးျပဳပါတယ္။ ဆစ္ဘာသာမွာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားမႈကို ေဖၚျပဖို႕ရာ ဓားကို အမွတ္လကၡဏာအျဖစ္ အသံုးျပဳပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာမွာ ခရစ္ေတာ္ တည္ရွိျခင္းကို ေဖၚျပဖို႕ရာ ငါးကို အမွတ္လကၡဏာအျဖစ္ အသံုးျပဳၾကတယ္။ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ လူသားအတြက္ အသက္စြန္႕လႊတ္မႈကို ေဖာ္ျပဖို႕ရာ လက္၀ါးကပ္တိုင္ကို အမွတ္လကၡဏာအျဖစ္ အသံုးျပဳပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ လူသားတစ္ဦးရဲ႕ အလံုးစံုၿပီးျပည့္စံုမႈကို
ေဖၚျပဖို႕ရာ ဘုရား႐ုပ္တုေတာ္ကို အမွတ္လကၶဏာအျဖစ္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဗုဒၶ႐ုပ္တုေတာ္က ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတာ္မ်ားမွာ ပါ၀င္တဲ့ လူသားနဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ သဘာ၀မ်ားကို ကြၽႏ္ုပ္တို႕အား သတိရေစပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဟာ လူသားကို ဗဟိုျပဳပါတယ္ ထာ၀ရဘုရား ကို ဗဟိုမျပဳဘူး ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႕ အလံုးစံု ၿပီးျပည့္စံုေရးနဲ႕ အသိမွန္ အျမင္မွန္ ရေရးအတြက္ ဗဟိဒၶသႏၲာန္ကို မၾကည့္ရဘူး၊အဇၩတၱသႏၲာန္ကိုသာ ၾကည့္ရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုလဲ ကြၽႏ္ုပ္တို႕အား သတိရေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ႐ုပ္တုကို ရွိခိုးကိုးကြယ္တယ္ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲေျပာဆိုခ်က္ ေတြဟာ မမွန္ပါဘူး။

Ven S Dhammika

Monday, June 29, 2015

ဘုရားအေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေတာင္းေသာဆု

ဘုရားအေလာင္းႏွင့္ သူေတာ္ေကာငး္တို႔ ေတာင္းေသာဆု

အသီးသီးတတ္ေသာ သစ္ပင္တုိ႔သည္ အသီးတုိ႔ျဖင့္ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ ေက်းဇူးျပဳတတ္ကုန္၏၊ ျမစ္ေခ်ာင္းတုိ႔ သည္ ေရျဖင့္ သတၱ၀ါတုိ႔ကို ေက်းဇူးျပဳကုန္၏၊ ႏြားမ တုိ႔သည္ ႏုိ႔ရည္ျဖင့္ လူတုိ႔ကုိ ေက်းဇူးျပဳကုန္၏၊ ႏြား ထီးတုိ႔သည္လည္း ေကာက္ပဲသီးႏွံတုိ႔ျဖင့္ လူတုိ႔ကို ေက်းဇူးျပဳကုန္၏၊ “ေန” သည္ ေႏြးေသာ ေရာင္ ျခည္ ျဖင့္ လူတုိ႔ကုိ ေက်းဇူးျပဳ၏၊ “လ” သည္လည္း ေအးျမေသာ ေရာင္ျခည္ျဖင့္ လူတုိ႔ကို ေက်းဇူးျပဳ ကုန္ ၏၊

ဤသို႔လွ်င္ လူတုိ႔သည္ လူအခ်င္းခ်င္း ေက်းဇူးျပဳ ေကာင္းက်ဳိးျပဳရမည္သာ ျဖစ္သည္။ေျမႀကီးေပၚ ေရာက္လာေသာ လူတုိ႔သည္ လူ႔ေလာကကို ေက်း ဇူး ျပဳမွ ဤကမၻာေျမေပၚ၀ယ္ ေနရက်ဳိးနပ္မည္၊ လူ တုိ႔သည္ အထက္ေဖၚျပပါ ေက်းဇူးျပတတ္ေသာ အရာ၀တၳဳတုိ႔ႏွင့္ လုံးလုံးမတူ ထူးျခားသည္သာ ျဖစ္ ၏။ အေၾကာင္းအက်ဳိးကို နားလည္သည္၊ အေကာင္း အဆုိးကို သိျမင္သည္၊ ဆင္ျခင္တုံ တရား ရွိသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကံေကာင္းေထာက္မ၍ ရခဲစြာလွ လူ႔ဘ၀ကို ရၾကသူတုိ႔သည္ စဥ္းစား ဆင္ ျခင္ ရန္မွာ “ငါသည္ လူသားတုိ႔အတြက္ ဘာေတြ ကို ထားျပစ္ခဲ့မလဲ” “ငါသည္ ငါ့အတြက္ ဘာေတြ ကို ယူသြားမလဲ”၊ ဤအခ်က္ကို အေလးအနက္ လူသားတုိင္း စဥ္းစားဆင္ျခင္အပ္ေလသည္။

သိဒၶတၳေဂါတမ ျမတ္ဗုဒၶသည္ အ႐ုိးေၾကေၾက အေရ ဆုပ္ဆုပ္ အားထုတ္ေတာ္မူ၍ သတၱေလာကႀကီး အတြက္ ဓမၼတစ္ခု ထားရစ္ခဲ့ေလသည္၊ သတၱ၀ါ အားလုံး စားသုံး၍ မကုန္ႏုိင္ေအာင္ ရွိေပသည္။ ေလာက၌ ကံစြမ္း ဥာဏ္စြမ္း ၀ီရိယစြမ္း ရွိသူတုိ႔ ကား ရွားပါးကုန္၏၊ ကံစြမ္း ဥာဏ္စြမ္း ၀ီရိယစြမ္း နည္းပါးသူတုိ႔သာ မ်ားျပားကုန္၏။ ကံစြမ္း ဥာဏ္ စြမ္း ၀ီရိယစြမ္း ႀကီးမားသူတုိ႔သည္ ကံ ဥာဏ္ ၀ီရိယ အား နည္းပါးသူတုိ႔၏ မွီခုိ အားထားရာ ျဖစ္သင့္ေပ သည္။

လူတုိ႔၏ ႏႈတ္တြင္ စကားပုံေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ေျပာဆုိၾကသည္။ ဥပမာ … ေရၾကည္ရာ ျမက္ ႏု ရာ” ဆုိေသာ စကားမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဤ စကားရပ္၌ မိမိေနေသာအရပ္၌ ေရေနာက္လွ်င္ ေရၾကည္ရွိရာ အရပ္သုိ႔ သြားရမည္။ မိမိေနေသာ အရပ္၌ သစ္ပင္ ျမက္ပင္တုိ႔ ေျခာက္ေသြ႕လွ်င္ စိမ္းစုိေသာ အရပ္သုိ႔ သြားရမည္ ဟု ဆုိလုိဟန္ ရွိသည္။

တကယ္ျဖစ္သင့္သည္ကား မၾကည္ေသာေရကုိ ၾကည္ေအာင္ လုပ္ရမည္။ မႏုေသာျမက္ တုိ႔ကို ႏု ေအာင္ စုိက္ပ်ဳိးရမည္၊ ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႕ ေရရွား ပါးေသာ အရပ္ကို စိမ္းလန္းစုိေျပေအာင္ ေသာက္ ေရ သုံးေရရေအာင္ လုပ္ရမည္ဟုသာ မိမိခံယူ သည္။

ဤခံယူခ်က္ ဤဆုေတာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယေန႔ စပ္ ကူးမတ္ကူး ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ေရအလွဴ၊ ေဆး အလွဴ၊ ေက်ာင္းအလွဴ၊ ေက်ာင္းသုံး ပရိေဘာဂ အလွဴ ေဆး႐ုံအလွဴ တုိ႔ကို အေတာ္အတန္ လွဴျဖစ္ ခဲ့ေလၿပီ။

ဆက္လက္၍ ေတာင္းလုိေသာ ဆုေတာင္းသည္ ကား
ကာမ၏ ေက်းကြၽန္အျဖစ္ ဘယ္ဘ၀မွာမွ မျဖစ္ရပါ လုိ။ သာသနာေတာ္၏ ေက်းကြၽန္သာျဖစ္ရပါလုိ၏၊ ငါတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သူတပါးတုိ႔ ဒုကၡမျဖစ္ၾကပါေစႏွင့္၊ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္သူတုိ႔ကုိ ငါ အစြမ္းရွိသေလာက္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ရပါလုိ၏။

သီတဂူ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္ဉာဏိႆရ
၂၀၀၉ ေလာက္က ေဟာခဲ႔ဖူးတဲ႔ တရားေလး ျပန္နာ
ရင္း ေဝမ်ွေပးလိုက္ပါတယ္

သာဓု ေခၚျခင္းသည္လည္း ကုသိုလ္၏ အေထာက္
အပံ႔ပင္ျဖစ္၏
သာဓု သာဓု သာဓု

သရဏဂံု

သရဏဂံုအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
=======================
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို့ရဲ့ အသက္ေသြးေၾကာ၊ မူလပဓါနၿဖစ္တဲ့ သရဏဂံု ေဆာက္တည္ၿခင္း အေၾကာင္း သိမွတ္ ဖြယ္ရာ ထပ္ေလာင္း တင္ၿပလိုက္ပါတယ္။ သရဏဂံုသီလကို မေတာင္းဘဲ ေဆာက္တည္လို့ ရပါတယ္။ ဘုရားရွင္ လက္ထက္သရဏဂံု ေဆာက္တည္ ၾကတာလဲ ေတာင္းခံၿပီး ေဆာက္တည္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ေဟာတဲ့ တရားေတာ္ေတြကို ႏွစ္သက္ ၾကည္ညိုတဲ့စိတ္၊ ဘုရားရွင္ကို ၾကည္ညိဳ ေလးစားစိတ္ ၿဖစ္ေပၚ လာတဲ့အခါ ယေန့ကစၿပီး တစ္သက္ပတ္လံုး ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါ၏လုိ့ ေဆာက္တည္ လိုက္တာပဲၿဖစ္ပါတယ္။

သရဏဂံုဟာ ကေလး၊သူငယ္ကအစ လူတိုင္းလူတိုင္းနဲ့သင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။
ဘာမွမကုန္မခန္း မပင္ပန္းလွဘဲနဲ့ အက်ိဳးၾကီးလွတဲ့ သရဏဂံုတည္မွုကိုရႏိုင္တယ္။ သရဏဂံုတည္တယ္ဆိုတာဟာ ဘာလဲလို့ေမးရင္-
(၁) ဘုရား၊တရား၊သံဃာဆိုတဲ့ ရတနာသံုးပါးအား သဒၶါယံုၾကည္စိတ္ၿဖင့္ မိမိကိုယ္ကိုအပ္ႏွင္းၿခင္း၊
(၂) ဘုရား၊တရား၊သံဃာ ရတနာသံုးပါးကို မွီခိုအားထားၿခင္း၊
(၃) ဘုရား၊တရား၊သံဃာ ရတနာသံုးပါး၏ တပည့္အၿဖစ္ကိုခံယူၿခင္း၊
(၄) ဘုရား၊တရား၊သံဃာရတနာသံုးပါးကို ရိုေသစြာရွိခိုးၿခင္း
အဲဒီ (၄)ပါးအနက္မွ တပါးပါးကိုၿပဳလုပ္ရင္ ၿပဳလုပ္တဲ့သူဟာ သရဏဂံုတည္တယ္လို မွတ္ယူရပါတယ္။

ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစာၦမိ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစာၦမိ စသည္ကို သရဏဂံုသံုးပါး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၿခင္းလို့ ေခၚပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါ၏၊ တရားေတာ္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါ၏။ သံဃာေတာ္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါ၏လို့ ၿမန္မာလို စိတ္ထဲကသိၿပီး ဆိုရပါမယ္။

ေလာကမွာ ဘုရား၊တရား၊ သံဃာလိုဆိုတဲ့ ရတနာသံုးပါးဟာ အထြတ္အထိပ္ အၿမင့္ဆံုး၊ အၿမတ္ဆံုး ၿဖစ္တယ္။ အဲဒီရတနာသံုးပါးထက္ ၿမင့္တာ၊ၿမတ္တာမရွိေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီလိုအထြတ္အထိပ္ အၿမင့္ဆံုး၊ အၿမတ္ဆံုး ၿဖစ္တဲ့ ရတနာသံုးပါးအား (အတၱသမံ ေပမံနတၳိ = မိမိကိုယ္ထက္ခ်စ္တာ မရွိဘူးလို့ ဆိုတဲ့အတုိင္း) မိမိအခ်စ္ဆံုးၿဖစ္တဲ့ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို အပ္ႏွင္းလွဴဒါန္းၿခင္းဟာ အင္မတန္အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။

ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ေလးစားစြာနဲ့ စိတ္ေစတနာပါၿပီး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မွ သရဏဂံုေဆာက္တည္ရာ ေရာက္ပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးဆိုေပးလို့ လုိက္ဆိုတာမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ဘာသာရထားလို့ အလြတ္ဆိုတာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ အက်ိဳးမမ်ားလွဘူး။ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ပါဠိေတြရြတ္ဆိုတဲ့အခါ ဆိုလိုရင္း အနက္အဓိပၸါယ္ကို သိမွ ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။

သံုးၾကိမ္ဆိုတာလဲ အထူးေလးနက္ေစခ်င္လို့ပါ။ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါဆိုတာကေတာ့ စိတ္မပါလက္မပါ၊
ဝတ္ေက်တန္းေက် ဆိုတာလဲၿဖစ္ႏိုင္တယ္။ အခုသရဏဂံု ေဆာက္တည္တဲ့ လူကေတာ့ တကယ့္
ယံုယံုၾကည္ၾကည္ စိတ္ပါလက္ပါ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၿခင္း ၿဖစ္တယ္ဆိုတာ သိေစခ်င္လုိ့ သူ့ရဲ့ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မွုကို ေလးနက္ေစခ်င္လို့ သံုးၾကိမ္ထပ္ဆိုၿခင္း ၿဖစ္တယ္။ ဘာသာေရး ကိစၥေတြမွာ
သံုးၾကိမ္ထပ္ဆိုမွုမွန္သမွ်ဟာ ေလးနက္ေစခ်င္လိုၿဖစ္ပါတယ္။

ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးဟာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူတို့ရဲ့ ေၾကာက္ရြံၿခင္း၊ ထိတ္လန့္ၿခင္း၊ အပါယ္ဆင္းရဲ၌ၿဖစ္ၿခင္းစတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡေတြကိုပယ္ေပ်ာက္၊ ခ်မ္းသာကိုေရာက္တက္လို့ (သရဏ=
ကိုးကြယ္ရာ) လို့ေခၚပါတယ္။ အမ်ားအားၿဖင့္ ဗုဒၶဘာသာေတြက ဗုဒၶံသရဏံဂစာၦမိ ဆိုတဲ့စာပိုဒ္သံုးခု (သို့) ဒီစာပိုဒ္သံုးခုကို ႏွုတ္ကရြတ္ဆိုတာကို သရဏဂံုေဆာက္တည္တာလို့ ထင္ေနၾကပါတယ္။ အမွန္မွာေတာ့ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးဟာ ဆင္းရဲပယ္ေဖ်ာက္ခ်မ္းသာေရာက္ေစတဲ့ ဝတၳဳမွန္ သံုးပါး ၿဖစ္တယ္လို့ ယံုၾကည္တဲ့သဒၶါ၊ သိမွတ္နားလည္တဲ့ပညာကို သရဏဂံု(သို့) ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မွုလို့ေခၚတယ္။

မိရိုးဖလာအလြတ္ရထားလို့ၿဖစ္ေစ၊ ဘုန္းၾကီက ခ်ေပးလို့ၿဖစ္ေစ၊ ဗုဒၶံသရဏံဂစာၦမိ စသည္ဆိုတဲ့အခါ ယံုၾကည္မွုသဒၶါတရားကို အသိဉာဏ္နဲ့မယွဥ္တဲ့ ဉာဏဝိပၸယုတ္ သရဏဂံုလို့ေခၚတယ္။ ဆင္းရဲပယ္ေဖ်ာက္၊ ခ်မ္းသာေရာက္ေစတဲ့ ဝတၳဳမွန္သံုးပါးၿဖစ္ေၾကာင္းကို ယံုလဲယံုၾကည္မယ္၊ သိရွိနားလည္မွုလဲရွိမယ္ဆိုရင္ ယံုၾကည္မွုသဒၶါ၊ သိနားလည္မွုပညာႏွစ္ပါးကို အသိဉာဏ္နဲ့ယွဥ္တဲ့ ဉာဏသမၸယုတ္သရဏဂံု လို့ေခၚပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ရတနာသံုးပါးဟာ ေဘးရန္ပယ္ေဖ်ာက္ ခ်မ္းသာေရာက္ေစတက္တဲ့ ဝတၳဳမွန္ သံုးပါး ၿဖစ္တယ္လုိ့
ယံုၾကည္သိမွတ္ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္သူ၊ ယံုၾကည္သိမွတ္တဲ့သဒၶါ၊ ပညာဦးေဆာင္တဲ့စိတ္အစဥ္နဲ့ရြတ္ဆိုတဲ့လူကို (ေလာကီသရဏဂံု)ေဆာက္တည္တဲ့လူလို့ေခၚၿပီး၊ ဝိပႆနာ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္မွ ရရွိတဲ့ မဂ္စိတ္ ေလးပါး ကိုရတဲ့ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ရွစ္ေယာက္ကို (ေလာကုတၱရာသရဏဂုံ) တည္တဲ့လူလို့ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။

ေလာကီသရဏဂံု ေဆာက္တည္တဲ့အတြက္ ယခုဘဝမွာ ေၾကာက္ရြံ၊ ထိတ္လန့္ၿခင္းကင္းတယ္။ စိတ ္ ၾကည္လင္တယ္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ လာဘ္သပ္ပကာ တုိးတယ္၊ ေသတဲ့အခါမွာ အပါယ္ေလးဘံု မေရာက္ဘဲ လူစည္းစိမ္၊ နတ္စည္းစိမ္ခံစားရတယ္။ ေလာကုတၱရာသရဏဂံု ၄ပါးကေတာ့ ဖိုလ္ေလးပါးအက်ိဳးကို ခံစားရတယ္။ ဝဋ္ဒုကၡမွကင္းၿပီး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရရွိခံစားႏုိင္ပါတယ္။

ေလာကုတၱရာသရဏဂံုကေတာ့ တစ္ခါရၿပီးရင္ ဘယ္ေတာ့မွမပ်က္စီးေတာ့ပါဘူး၊ နိဗၺာန္ရတဲ့အထိ ဘဝအဆက္ဆက္ တည္ၿမဲသြားတယ္။ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ ၿမင့္တက္ၿပီး နိဗၺာန္တိုင္ ေရာက္သြားႏိုင္ ပါတယ္။ ေလာကီသရဏဂံုကေတာ့ အၿခားဘာသာကို ကူးေၿပာင္းကိုးကြယ္တဲ့အခါ၊ ဘဝတစ္ပါးေၿပာင္းသြား ကြယ္လြန္တဲ့အခါ ပ်က္စီးပါတယ္။ အသိစိတ္မရွိတဲ့ အေလာင္းေကာင္ၾကီးကိုလဲ သရဏဂံုတင္တဲ့ကိစၥကလဲ
အသိစိတ္မရွိတဲ့ အေလာင္းေကာင္ၾကီးကေတာ့ သရဏဂံုမရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေသတဲ့သူဟာ ၿပိတၱာၿဖစ္ေနလို့ တရားလာနာရင္ေတာ့ ကုသုိလ္ရပါတယ္။ သာဓုေခၚႏိုင္ပါတယ္။ ေသဆံုးသြားတဲ့အခါ ေၿခာက္တာတို့၊ လွ့န္တာတို့၊ ႏွုတ္ဆက္တာတို့ဟာ ေဝမာနိက ၿပိတၱာ၊တေစၦ၊ သရဲ ၿဖစ္လို့သာ ေၿခာက္လွန့္လိုရတယ္ဆိုတာ စကားခ်ပ္အေနနဲ့ ေၿပာခ်င္ပါတယ္။ လူ့ဘဝမွာ မေကာင္းတာအကုန္လုပ္၊ အကုသိုလ္အားၾကီးတဲ့သူကေတာ့
ေသတဲ့အခါ ငရဲကို တိုက္ရိုက္ေရာက္သြားတဲ့ အတြက္ ေၿခာက္လွန့္ဖို့၊ ႏွုတ္ဆက္ဖို့ေနေနသာသာ သူကိုယ္တိုင္ ငရဲဘံုမွာ ဒုကၡေပါင္းစံု မရွုမလွခံစားေနရပါတယ္။

ရတနာသံုးပါးဟာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္စရာ ဟုတ္မွဟုတ္ရဲ့လား၊ ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လို့ေရာ
အက်ိဳးေက်းဇူး ရွိပါ့မလားလို ့သံသယစိတ္ေတြ ဝင္တဲ့အခါမွာလည္း သရဏဂံုညစ္ႏြမ္းပါတယ္။ ဒါဟာလဲ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို့ သတိထားသင့္တဲ့ အခ်က္တစ္ခုၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္အၿမဲတမ္းၿဖဴစင္ လတ္ဆက္ ေနေအာင္ ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ကိုးစားစိတ္ရွိဖို့ လုိအပ္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာ သရဏဂံုကေတာ့ ဘယ္အခါမွမညစ္ႏြမ္းပါဘူး။

တစ္ၾကိမ္ေဆာက္တည္ထားတဲ့ ေလာကီသရဏဂံုဟာ ဘာသာေၿပာင္းရင္၊ ေသရင္ပ်က္စီးပါတယ္။ တစ္ခါသာမက အၾကိမ္ၾကိမ္ ေဆာက္တည္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ကုသိုလ္အၾကိမ္ၾကိမ္ ရေနပါတယ္။
၂၄ပစၥည္းပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္မွာအာေသဝနပစၥည္းဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳကို ထပ္ခါ၊ ထပ္ခါၿပဳလုပ္ၿခင္း၊ တစ္ခါလုပ္ထားတဲ့ ကုသိုလ္ကို ထပ္ခါ၊ထပ္ခါပြားမ်ားေနၿခင္းၿဖင့္ ကုသိုလ္ဟာအင္အား
ၾကီးမားလာပါတယ္။ ဒီလို ကုသိုလ္အင္အား ၾကီးမားလာေအာင္လို့ သရဏဂံုက ိုအထပ္ထပ္ တည္ေဆာက္ ေစတာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့သူဟာ ေသရင္အပါယ္မလားဘူး၊ ေသရင္နတ္ၿပည္ေတာ့ အနည္းဆံုးေရာက္တယ္လို့ ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္မွာဘုရားေဟာထားပါတယ္။ နတ္သားခ်င္းတူတာေတာင္
လူ့ၿပည္မွာသရဏဂံုတည္သူ၊ ပြာမ်ားသူဟာနတ္ၿပည္မွာအၿခားနတ္သားေတြထက္အသက္၊ အေရာင္အဝါ၊
အေၿခြအရံ၊ ခ်မ္းသာ၊ အစိုးရၿခင္း၊ ရူပါရံု၊ သဒၶါရံု၊ ဂႏၶာရံု၊ ရသာရံု၊ ေဖာ႒ဗၺရံု ဒီ ၁၀-ပါးတို့ၿဖင့္ အၿခား နတ္သား မ်ားထက္ လြန္ကဲတယ္လို့ တာဝတိံသာနတ္ၿပည္သို့ၾကြေတာ္မူတဲ့ ရွင္ေမာဂၢလန္ ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးက
မိန့္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဒါတင္လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ေသရည္၊ ေသရက္ ေန့စဥ္ရက္ဆက္ ေသာက္တဲ့ သရဏဥပါသကာဆိုတာရွိခဲတယ္။ သူဟာသရဏဂံုတည္တဲ့အတြက္ သူ့့ကိုသရဏ ဥပါသကာလို ေခၚပါတယ္။ ဒီလူေသတဲ့အခါဘုရားရွင္က နတ္ၿပည္ကိုေရာက္တယ္လို့ ေဟာေတာ္မူတဲ့အတြက ္ဘုရားရွင္ရဲ့ ေဆြေတာ္၊ မ်ိဳးေတာ္ေတြက ဘုရားရွင္ကို ကဲ့ရဲ့ၿပစ္တင္ၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္စကားက ဟုတ္မွ
ဟုတ္ပါမလားေပါ့။ ဒါနဲ့မဟာနာမ္မင္းကၾကားၿပီး အရွင္ဘုရား..အရွင္ဘုရားရဲ့ ေဆြမ်ိဳးေတြကအရွင္ဘုရားကို ကဲ့ရဲ့ၿပစ္တင္ၾကတယ္ဘုရား။ ေသအရက္ကိုေန့စဥ္ေသာက္တဲ့သူဟာ ေသေတာ့ နတ္ၿပည္ေရာက္တယ္ဆိုတာ
အရွင္ဘုရားေဟာတာကို ဘယ္သူမွမယံုၾကဘူး ဘုရားလို့ေလွ်ာက္တယ္။

ဘုရားရွင္က
သူဟာ ေသတာနဲ့တၿပိဳင္နက္ေသာတပန္ၿဖစ္သြားတယ္။ ေသရည္၊ေသရက္ေသာက္တဲ့ကံက
သူ့ကိုမတားၿမစ္ႏိုင္ဘူး။ဘာေၾကာင့္တံုးဆိုေတာ့ဘုရား၊တရား၊သံဃာဆိုတဲ့ရတနာသံုးပါးရဲ့ ဂုဏ္ ေက်းဇူးေတာ္ မ်ားက အတိုင္းမသိ ၾကီးက်ယ္ၿမင့္ၿမတ္တာကတေၾကာင္း၊ သူကလဲဘဲ ရတနာသံုးပါးကို အသက္စြန့္၍ ယံုၾကည္ၿခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္တဲ့ အေဝစၥပႆဒ ဟုဆိုအပ္တဲ့ သဒၶါတရားထားရွိတာက တေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္း မ်ားေၾကာင့္ ေသရည္၊ ေသရက္ေသာက္တဲ့ အကုသိုလ္ကံဟာ သူ့ကိုမတားၿမစ္ႏိုင္ဘူး လို့ မိန့္ၾကားေတာ္မူပါတယ္။ "

သရဏဥပါသကာကိုတစ္ဖက္သားက သရဏဥပါသကာ.. သင္ဘုရားကို ဘုရားမဟုတ္ဘူး၊ တရားကိုတရား
မဟုတ္ဘူး၊ သံဃာကိုသံဃာမဟုတ္ဘူးလို့ု႔ုု ေၿပာရင္ေၿပာ၊ မေၿပာရင္ သင့္ေခါင္းၿဖတ္မယ္လို့” ဆုိခဲ့ရင္ေတာင္
သရဏဥပါသကာက သင္.. ငါ့ေခါင္းကို ၿဖတ္ခ်င္ၿဖတ္ပါ။ ကၽႊႏု္ပ္ဘုရားကို ဘုရားမဟုတ္ဘူး၊ တရားကိုတရား
မဟုတ္ဘူး၊ သံဃာကိုသံဃာမဟုတ္ဘူးလို့ မေၿပာဝံ့ဘူးလို့ ၿပန္ေၿပာႏိုင္စြမ္းရွိတယ္လို့ဆိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အင္မတန္ စြန့္ႏိုင္ခဲတဲ့ တရားႏွစ္ပါးအၾကာင္းကို ဘုရားရွင္က ဤသို့ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္

ေဒြမာ ဘိကၡေဝ အာသာ ဒုပၸဇဟာ၊
ကတမာ ေဒြ လာဘာသာ စ ဇီဝိတာသာ စ၊
ဣမာ ေခါ ဘိကၡေဝ ေဒြ အာသာဒုပၸဇဟာ။”

အဓိပၸါယ္ကေတာ့- မိမိ၏အသက္၌ ကပ္ၿငိတြယ္တာ သာယာမက္ေမာတက္တဲ့ အာသာကိုလည္း စြန့္ႏိုင္ ခဲတယ္။ လာဘ္၌ ကပ္ၿငိတြယ္တာ သာယာမက္ေမာတက္တဲ့ အာသာကိုလဲ စြန့္ႏိုင္ခဲတယ္။ အဲဒီလိုစြန့္ႏုိင္ခဲတဲ့ အေၾကာင္းတရားႏွစ္ပါးတိုတြင္ တပါးပါးကိုစြန့္ၿပီး ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ၿခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္လို့ရွိရင္
မဂ္တရားဖိုလ္တရားကို ရႏိုင္တယ္လို့ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ရတနာသံုးပါးကို အထြတ္ၿမတ္ဆံုးဟု ယံုၾကည္၍၊ သိ၍ ငါ့ရဲ့ကိုးကြယ္ရာပဲလို့ စိတ္၌ၿဖစ္ေပၚေနသမွ် ထိုသူမွာ သရဏဂံုတည္ေနေတာ့တာပါဘဲ။ ထိုစိတ္ကို မစြန့္သမွ်ကာလပတ္လံုး၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္အၿဖစ္ကို စြန့္၍အၿခားဘာသာထဲသို့ မဝင္သမွ်ကာလပတ္လံုး သရဏရံုမပ်က္ဘဲ ဆက္လက္တည္ေနပါတယ္။ ကာလရွည္ရွည္ သရဏဂံုတည္ေလ အက်ိဳးမ်ားေလေလပါဘဲ။ ဒါေၾကာင့္အက်ိဳးမ်ားလွတဲ့ သရဏဂံုကို
တသက္လံုးအတြက္ ရည္မွန္းေဆာက္တည္ၾကရန္၊ တသက္ပန္တည္ေဆာက္ရန္ သရဏဂံုကို ေရးသား တင္ၿပလိုက္ရပါတယ္။

တသက္ပန္တည္ေဆာက္ရန္ သရဏဂံု ”

၁။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ အဟံ အတၱာနံ ဗုဒၶႆ နိယ်ာေဒမိ။
၂။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ အဟံ အတၱာနံ ဓမၼႆ နိယ်ာေဒမိ။
၃။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ အဟံ အတၱာနံ သံဃႆ နိယ်ာေဒမိ။
၄။ ဇီဝိတ ပရိယႏၱိကံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ။
၅။ ဇီဝိတ ပရိယႏၱိကံ ဓမၼံ သရဏံ ဂစာၦမိ။
၆။ ဇီဝိတ ပရိယႏၱိကံ သံဃံ သရဏံ ဂစာၦမိ။

( ဒုတိယမၸိ၊ တတိယမၸိ ) အထက္ပါအတိုင္း တည္ေဆာက္ပါ။

အနက္အဓိပၸါယ္

၁။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ - ယေန့ကိုအစၿပဳ၍၊ အဟံအတၱာနံ- မိမိကိုယ္ကို၊
ဗုဒၶႆ-ၿမတ္စြာဘုရားအား၊ နိယ်ာေဒမိ- အပ္ႏွင္းလွဴဒါန္းပါ၏။
၂။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ - ယေန့ကိုအစၿပဳ၍၊ အဟံအတၱာနံ- မိမိကိုယ္ကို၊
ဓမၼႆ-တရားေတာ္ၿမတ္အား၊ နိယ်ာေဒမိ- အပ္ႏွင္းလွဴဒါန္းပါ၏။
၃။ အဇၨအာဒိ ံကတြာ - ယေန့ကိုအစၿပဳ၍၊ အဟံအတၱာနံ- မိမိကိုယ္ကို၊
သံဃႆ-သံဃာေတာ္ၿမတ္အား၊ နိယ်ာေဒမိ- အပ္ႏွင္းလွဴဒါန္းပါ၏။
၄။ဇီဝိတပရိယႏၱိကံ - အသက္ဆံုးသည့္တုိင္ေအာင္၊ ဗုဒၶံ - ၿမတ္စြာဘုရားကို၊
သရဏံ - ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစာၦမိ - ဆည္းကပ္ပါ၏။
၅။ဇီဝိတပရိယႏၱိကံ - အသက္ဆံုးသည့္တိုင္ေအာင္၊ ဓမၼံ - တရားေတာ္ၿမတ္ကို၊
သရဏံ - ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစာၦမိ - ဆည္းကပ္ပါ၏။
၆။ဇီဝိတပရိယႏၱိကံ - အသက္ဆံုးသည့္တိုင္ေအာင္၊ သံဃံ -သံဃာေတာ္ၿမတ္ကို၊
သရဏံ-ကိုးကြယ္ရာဟူ၍၊ ဂစာၦမိ - ဆည္းကပ္ပါ၏။

တသက္လံုး အသက္ဆံုးသည့္တုိင္ေအာင္၊ သရဏဂံု အၿမဲတည္ပါၿပီ။ အားကိုးရာ၊
မွီခိုရာ၊ ေဆာက္တည္ရာ ရပါၿပီ။ မပ်က္ေတာ့ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ အယူတပါးမ်ား - ယူသြားရင္၊ သရဏဂံု ပ်က္ၿပီးလို့ မွတ္ၾကပါ။ ။

(ေက်းဇူးရွင္ ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ သရဏံဂံုအေၾကာင္းသိေကာင္းစရာအားတင္ျပအပ္ပါသည္