Wednesday, June 3, 2015

ဗုဒၶါႏုႆတိ နွင့္ နိဗၺာန္

ဗုဒၶါႏုႆတိ နွင့္ နိဗၺာန္

ေနာက္ဆံုးအကို်းက
အရဟံဂုဏ္ပြားမ်ားထံု နိဗၺာန္အကုန္ရပါသည္''တဲ့။ ဒါေပမဲ့ နိဗၺာန္ကို တိုက္ရိုက္ ေတာ့မရ နိုင္ပါဘူး။ နည္းနည္း ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ ဈာန္လည္းမရနိုင္ပါဘူး။ မဂ္လည္းမရနိုင္ပါဘူး။ ဖိုလ္လည္း မရနိုင္ပါဘူး။ ဂုဏ္ေတာ္ ပြားရင္ ဈာန္ရဲ့အနီးအနား ဥပစာရဈာန္အထိပဲ ရပါတယ္။ အပၸနာဈာန္အထိေတာင္ မရနိုင္ပါဘူး။
ဘာျဖစ္လို့လဲဆိုေတာ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြရဲ့က်ယ္ေျပာျခင္း၊ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုစီတိုင္း အစမျမင္ေအာင္ နက္ရိႈင္းျခင္း၊ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုနဲ့ပင္ အားရတင္းတိမ္မေနနိုင္ဘဲ ပင္လယ္ျပင္လက္ပစ္ကူးရသလို တစ္ခုျပီးတစ္ခု လဲႊေျပာင္းၾကည္ညို ေနရလို့ ဂုဏ္ေတာ္သမာဓိဟာ အပၸနာဈာန္အထိ မေရာက္နိုင္ပါဘူး။ ဥပစာရဈာန္အထိပဲ ရနိုင္ပါတယ္။
ဈာန္နဲ့ေျပာရင္ ကိုယ္နဲ့ေဝးသလိုထင္ေနမွာစိုးလို့ သမာဓိ(၃)မို်းနဲ့ ေျပာင္းေျပာလို႔လည္းရပါတယ္။ သမာဓိမွာ ခဏိက သမာဓိ၊ ဥပစာရသမာဓိ၊ အပၸနာသမာဓိဆိုျပီး သမာဓိ(၃)မို်း ရိွပါတယ္။
ခဏိကသမာဓိဆိုတာ အာရံုတစ္ခုတည္းမွာ အခိ်န္အနည္းငယ္မွ် (အခိ်န္ခဏေလး) စိတ္တည္ျငိမ္မႈရေနတဲ့ သမာဓိဟာ ခဏိကသမာဓိပါ။
ဥပစာရသမာဓိဆိုတာက အာရံုတစ္ခုတည္းမွာ အခိ်န္ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ စိတ္တည္ျငိမ္မႈရေနတဲ့ သမာဓိဟာ ဥပစာရ သမာဓိပါ။ ဒီသမာဓိက ဈာန္မရေပမဲ့ ဈာန္ရလုနီးပါး အလယ္အလတ္ အားေကာင္းတဲ့ သမာဓိပါ။
အပၸနာသမာဓိဆိုတာကေတာ့ ဈာန္ရတဲ့အထိ အလြန္အားေကာင္းတဲ့သမာဓိကိုေျပာတာပါ။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္ အလယ္အလတ္ ဥပစာရသမာဓိပဲ ရနိုင္ပါတယ္၊ အလြန္အားေကာင္းတဲ့ အပၸနာသမာဓိအထိ မရနိုင္ပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ အဲဒီအလယ္အလတ္ ဥပစာရသမာဓိကိုပဲ အေျခခံျပီး ဝိပႆနာ ဆက္ကူးသြားရင္ နိဗၺာန္ကိုရသြားနိုင္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ရပံုနဲ့ပတ္သက္လို့ အားလံုးၾကား ဖူးတဲ့ ဝတၳဳေလးတစ္ပုဒ္ရိွပါတယ္။
တစ္ခါတုန္းက သီဟိုဠ္ကြ်န္းမွာ ဖုႆေဒဝမေထရ္ဆိုတာရိွပါတယ္။ ဖုႆေဒဝမေထရ္က ဗုဒၶါနုႆတိဘာဝနာကို အျမဲပြားေနပါတယ္။ ေစတီရင္ျပင္မွာ တံျမက္ လွည္းရင္းလည္း ပြားပါတယ္။ တစ္ေန့ေတာ့ တံျမက္လဲွထားတဲ့ ေစတီရင္ျပင္ ညီညာျပန့္ျပူးေနတာကိုျကည့္ျပီး ေက်နပ္အားရေနပါတယ္။
အဲဒီအခိ်န္မွာပဲ ေမ်ာက္ညိုႀကီး တစ္ေကာင္ေရာက္လာျပီး နြားေခ်းေျခာက္ေတြ ေစတီရင္ျပင္ေပၚကို ျဖန္ႀကဲခ် လိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မေထရ္က တံျမက္စည္း ျပန္လဲွရပါတယ္။
ဒုတိယေန့ေရာက္လာေတာ့ ႏြားအိုျကီးတစ္ေကာင္ေရာက္လာျပီး ေစတီရင္ျပင္မွာ ႏြားေခ်းေတြ စြန့္ခ်လိုက္ျပန္ ပါတယ္။ မေထရ္ကတံျမက္စည္း ျပန္လွည္းရျပန္ပါတယ္။ တတိယေန့ ေရာက္လာေတာ့ ေျခခြင္ေနတဲ့လူတစ္ေယာက္ ေရာက္လာျပီး ညီညာ ျပန့္ျပူးေနတဲ့သဲေတြကို မညီမညာျဖစ္ေအာင္ ေျခတရြတ္တိုက္ ဆဲြေနပါတယ္။
ဒီေတာ့ မေထရ္က
ငါ့ ေဂါစရဂါမ္ (ဝန္းက်င္) အတြင္းမွာ ဒီေလာက္ ရုပ္ပ်က္ ဆင္းပ်က္ ရုပ္ဆိုးတဲ့သူ တစ္ေယာက္ မွ မရိွဘူး။ မဟုတ္မွလဲြေရာ မာရ္နတ္ျဖစ္ေလ မလား'' လို့ သံသယဝင္တာနဲ့
သင္မာရ္နတ္ မဟုတ္လား''လို့ ေမးလိုက္ပါတယ္။ မာရ္နတ္ကလည္း ''မွန္ပါ့ဘုရား'' ဟု ဝန္ခံလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မေထရ္က
မာရ္နတ္ဆိုတာ အလြန္ တန္ခိုးျကီးတယ္၊ ဘုရားနဲ့တူေအာင္ ဖန္ဆင္းျပစမ္းပါ''ဟု ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္။
မာရ္နတ္ကလည္း တပည့္ေတာ္ ဘုရားရွင္နဲ့ ထပ္တူတူေအာင္ေတာ့ မဖန္ဆင္းနိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အသင့္အတင့္ တူေအာင္ေတာ့ ဖန္ဆင္းျပလို့ရပါတယ္''လို့ ေလွ်ာက္ျပီး မိမိကိုယ္ကို ဘုရားအသြင္ ဖန္ဆင္းျပလိုက္ပါတယ္။ ဖုႆေဒဝ မေထရ္လည္း မာရ္နတ္ဖန္ဆင္းျပတဲ့ ရုပ္ပံုေတာ္ကိုျကည့္ျပီး
ေၾသာ္.... ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟရိွေနတဲ့ မာရ္နတ္ေတာင္ ဒီေလာက္တင့္တယ္သပၸာယ္ေသးရင္ အျမဲ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကင္းေနတဲ့ ဘုရားရွင္ဆိုရင္ ဒီထက္ တင့္တယ္သပၸာယ္ မွာပဲ''ဆိုျပီး ပီတိေတြ တဖြားဖြား ျဖစ္လာပါတယ္။
ဖုႆေဒဝမေထရ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ပီတိကိုပဲ
ပီတိရဲ့သေဘာေလးဟာ ဘယ္လိုေလးလဲ၊ ဘယ္လိုသေဘာ ေလးျဖစ္ေနတာလဲ''ဆိုျပီး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ပီတိကို ဝိပႆနာျပန္ရႈပါတယ္။ ရႈရင္းနဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၲ လကၡဏာေတြထင္လို့ ဉာဏ္စဥ္အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ျပီး အရဟတၲမဂ္ အရဟတၲဖိုလ္ ရသြားပါေတာ့တယ္။ အားလံုးျကားဖူးေနတဲ့ သီဟိုဠ္ဝတၳဳေလးပါ။
ဒါက ဂုဏ္ေတာ္ပြားျပီး နိဗၺာန္ေရာက္သြားတာပါ။ တိုက္ရိုက္ျကီးေရာက္သြားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဂုဏ္ေတာ္သမာဓိကို အေျခခံျပီး နိဗၺာန္ရသြားရတာပါ။
ရေဝႏြယ္ (အင္းမ) ၏   ရင္ထဲက အရဟံ ၁ မွ


ပီတိႏွင့္တကြျဖစ္တဲ့ နာမ္တရား ႐ုပ္တရားတို႔ ရဲ႕ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာ ေတြကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ပြားမ်ားရင္း တရားထူးရသြားတာပါ။
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားလို႔ ျဖစ္လာတဲ့ ပီတိမွ မဟုတ္ပါဘူး။ သီလကို ဆင္ျခင္ရင္း ျဖစ္လာတဲ့ ပီတိကို ဝိပႆနာ႐ႈရင္း တရားထူးရၾကတာေတြလည္း အမ်ားျကီးပါပဲ။
ဗုဒၶါႏုႆတိဘာဝနာဟာ စိတ္ၾကည္လင္ရႊင္လန္း ဝမ္းေျမာက္ဖို႔၊ ပီတိျဖစ္ပြားဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုး၊ အလြယ္ဆံုး ဘာဝနာပါ။


ကိုယ္က်င့္သီလရိွတဲ့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ၀ိပၸဋိသာရလို႕ေခၚတဲ့ ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္ျခင္းသေဘာ၊ စိတ္ႏွလံုးမသာမယာျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရိွေတာ့ပါဘူး။
အ၀ိပၸဋိသာရလို႕ေခၚတဲ့ စိတ္ၾကည္လင္ျခင္းသေဘာ၊ စိတ္ရႊင္လန္းျခင္းသေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ၾကည္လင္ရႊင္လန္းေနတဲ့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းဆိုတဲ့ ပါေမာဇၨ ျဖစ္ပါတယ္။
၀မ္းေျမာက္ျခင္းဆိုတဲ့ ပါေမာဇၨျဖစ္တဲ့့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ႏွစ္သက္ျခင္းဆိုတဲ့ ပီတိ ျဖစ္ပါတယ္။
ႏွစ္သက္ျခင္းဆိုတဲ့ ပီတိျဖစ္တဲ့့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးၿငိမ္းေအးျခင္းဆိုတဲ့ ပႆဒၶိ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးၿငိမ္းေအးျခင္းဆိုတဲ့ ပႆဒၶိျဖစ္တဲ့့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးခ်မ္းသာျခင္းဆိုတဲ့သုခ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးခ်မ္းသာျခင္းဆိုတဲ့သုချဖစ္တဲ့့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈဆိုတဲ့ သမာဓိျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္တည္ၿငိမ္မႈဆိုတဲ့ သမာဓိျဖစ္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ရုပ္တရား၊ နာမ္တရားေတြရဲ႕ သဘာ၀ကို အရိွအရိွအတိုင္း အမွန္အတိုင္းသိျမင္ျခင္းဆိုတဲ့ ယထာဘူတဥာဏဒႆန ျဖစ္ပါတယ္။
အရိွတရား အမွန္တရားကို သိျမင္ျခင္းဆိုတဲ့့ ယထာဘူတဥာဏဒႆနျဖစ္တဲ့့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ ၿငီးေငြ႕ျခင္းဆိုတဲ့ နိဗိၺဒါ ျဖစ္ပါတယ္။
ၿငီးေငြ႕ျခင္းဆိုတဲ့ နိဗိၺဒါ ျဖစ္တဲ့့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ တပ္မက္မႈကင္းျခင္းဆ္ိုတဲ့ ၀ိရာဂျဖစ္ပါတယ္။ (မဂ္ေလးပါးပါပဲ)
တပ္မက္မႈကင္းျခင္းဆ္ိုတဲ့ ၀ိရာဂျဖစ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕သႏၱာန္မွာ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ၀ိမုတိၱနဲ႕ လြတ္ေျမာက္ျခင္းကို သိျမင္ျခင္းဆိုတဲ့ ၀ိမုတိၱဥာဏဒႆန ျဖစ္ပါတယ္။ (ဖိုလ္ေလးပါးနဲ႕ ပစၥေ၀ကၡဏာဥာဏ္ေတြပါပဲ)

ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ) ေလာက၌အေကာင္းဆံုးေသာအရာ စာအုပ္မွ


ပီတိ မွ နိဗၺာန္သို႔ မပင္ပန္းဘဲ ရႊင္လန္းစြာ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ဖို႔ ဂုဏ္ေတာ္ပြားၾကစို႔

No comments:

Post a Comment