Sunday, March 8, 2015

ဗုဒၶဂယာ သံေဝဇနိယေလးဌာန ၁၀

ရာဇၿဂိဳဟ္မွ အမွတ္​တရမ်ားစြာ

 ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးသည္ သာသနာေတာ္အတြက္ အေရးပါလွေသာ ေနရာဌာနျဖစ္လာ ခဲ့သည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာအေလာင္း ဥပတိႆႏွင့္ အရွင္ေမာဂၢလာန္အေလာင္း ေကာလိတ ပရဗိုဇ္တို႕လည္း အျခံအရံ (၂၅၀)ႏွင့္အတူ သာသနာေတာ္သို႕ ဝင္ေရာက္လာၾကၿပီး အဂၢသာဝကႀကီးမ်ားအျဖစ္ ခ်ီးျမွင့္ျခင္းခံရသည္။ တပို႕တြဲ လျပည့္ေန႕၌ (၁၂၅၀)ေသာရဟႏၲာမ်ားအား ၾသဝါဒပါတိေမာက္တရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕မွ ထင္ရွားေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသားမ်ားလည္း သာသနာေတာ္သို႕ ဝင္ေရာက္လာၾကသည္။ ရဟန္းျပဳလာသူတို႕ မ်ားျပားလွ သျဖင့္ သာသနာေတာ္ကို မၾကည္ညိဳသူတို႕က “ရဟန္းေဂါတမဟာ မ်ိဳးဆက္ျပတ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနတယ္။ မုဆိုးမျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနတယ္” ဟုပင္ ေစာင္းေျမာင္းေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္။ အလွမာန္ယစ္ေနသူ ေခမာမိဖုရားပင္လွ်င္ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို နာယူရၿပီးေနာက္ ဘိကၡဳနီျပဳကာ ပညာအရာ၌ ဧတဒဂ္ရေသာ အဂၢသာဝိကာအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရိွခဲ့သည္။ ရာဇၿဂိဳဟ္၌ ဘုရားရွင္သည္ (၅)ဝါသီတင္းသံုး၍ ဝါဆိုဝါကပ္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး သာဝတၳိၿပီးလွ်င္ သာသနာေတာ္ အတြက္ အလြန္အေရးပါေသာ ေနရာဌာနျဖစ္ခဲ့သည္။ သာသနာေတာ္၌ ထင္ရွားေသာျဖစ္ရပ္ ေျမာက္ျမားစြာတို႕သည္ ဤေက်ာင္းေတာ္၌ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၾကသည္။ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားလည္းျဖစ္ခဲ့ၾကသလုိ ဘုရားရွင္ အေပၚ အၾကိမ္ၾကိမ္လုပ္ၾကံမႈ၊ သံဃာသင္းခြဲမႈ စေသာ စိတ္ႏွလံုးတုန္လႈပ္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ရပ္မ်ားလည္း ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းျဖစ္ရပ္မ်ားကလည္း ဘုရားရွင္၏ တုန္လႈပ္မႈကင္းစင္ေသာ တာဒိဂုဏ္ကို ပို၍ေပၚလြင္ထင္ရွားေစခဲ့သည္။
ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ၿပီးေနာက္ ေတာင္ငါးလံုးကာခို ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕အတြင္းသို႕ ဝင္ေရာက္လာခဲ့ရာ လမ္းေဘးတြင္ နာဠာဂီရိဆင္ကို ေအာင္ေတာ္မူရာဌာနကို ဖူးေတြ႕ရသည္။ ေက်ာက္တံုးမ်ားကို ထံုးသုတ္၍ အထိမ္းအမွတ္မွ်သာ ျပဳလုပ္ထားသည္။ ဤေနရာသည္ ဘုရားရွင္ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕တြင္းသို႕ ေန႕စဥ္ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူရာ မင္းလမ္းမႀကီး ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က လူေနအိမ္ေျခမ်ားစည္ကားၿပီး လူဦးေရမ်ားျပားလွေသာ ေနရာ၌ ယခုအခါ ဘာအေဆာက္အဦးမွ်မရိွေတာ့ဘဲ သစ္ပင္ခ်ံဳႏြယ္မ်ားသာ က်န္ရစ္ေတာ့သည္။
ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး၏ ေရႊဘ႑ာတိုက္သည္ ေဝဘာရေတာင္ေျခ၌ရိွ၏။ ေက်ာက္ေတာင္ကိုထြင္း၍ ေရႊဘ႑ာမ်ား ထည့္သြင္းႏုိင္ေအာင္ျပဳလုပ္ထားသည္။ အတြင္း၌ အလင္းေရာင္ေကာင္းစြာမရဘဲ ေမွာင္မဲေနသည္။ ေရွးေခတ္ အင္အား ႀကီးႏုိင္ငံတစ္ခု၏ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝမႈကို သက္ေသခံေနေသာ ျပယုဂ္တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕က ဤေနရာသည္ ပထမသဂၤါယနာတင္ရာ ေနရာျဖစ္သည္ဟုလည္း အဆိုရိွသည္။ ဗိမၺိသာရမင္း၏ ေရႊဘ႑ာတိုက္ကို ေလ့လာၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို အရွင္မဟာကႆပ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ အဇာတသတ္မင္းက လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ ျမွဳပ္ႏွံခဲ့ေသာ မဏိယာမတ္သို႕ သြားေရာက္ေလ့လာၾကသည္။ စာေပအရ ေျမေအာက္သို႕ အေတာင္(၈၀)ခန္႕ တူးၿပီး ဓားစက္လွံစက္ မ်ားဆင္၍ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္စြာ ျမွဳပ္ႏွံခဲ့ၿပီး အေသာကမင္းႀကီးလက္ထက္တြင္ ျပန္လည္တူးေဖာ္ကာ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ေစတီေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ တည္ထားခဲ့သည္။ ယခုေခတ္ျမင္ေတြ႕ရေသာ ေျမျပင္ေပၚရိွ အေဆာက္အအံုမွာ ခမ္းနားထည္ဝါမႈမရိွေတာ့ေပ။ ယခင္ကဓာတ္ေတာ္မ်ား ကိန္းဝပ္ခဲ့သည္ကို အာရံုျပဳကာ စုေပါင္းရြတ္ဆို ပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္။
ထို႕ေနာက္ ဗိမၺသာရအက်ဥ္းေထာင္သို႕ သြားေရာက္ေလ့လာၾကသည္။ ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးေတာ္မူရာ ဂိဇၥ်ကုဋ္ ေတာင္ထိပ္သို႕ လွမ္းျမင္ေနရေသာေနရာ၌ ထားေပးပါရန္ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ဤေနရာ၌ ထားေပးရျခင္းျဖစ္သည္။. ေတာင္ထိပ္ေပၚ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူေနေသာ ဘုရားရွင္ကို လွမ္းေျမာ္အာရံုျပဳရင္း မင္းႀကီး၏စိတ္အစဥ္၌ အတိတ္က ျဖစ္ရပ္မ်ားသို႕ အာရံုေရာက္ေနမည္မွာ အမွန္ပင္။ အေလာင္းေတာ္ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သို႕ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ဆြမ္းခံဝင္လာစဥ္ ကပင္ ၾကည္ညိဳသဒၶါစိတ္ျဖင့္ ထီးနန္းစည္းစိမ္တစ္ဝက္ခြဲေပးခဲ့သည္။ အေလာင္းေတာ္က လက္မခံဘဲ တရားရွာသြားမည္ ေျပာေသာအခါ ဘုရားျဖစ္ၿပီးပါက ရာဇၿဂိဳဟ္သို႕ အဦးဆံုးၾကြပါရန္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္။ ဘုရားမျဖစ္မီ အေလာင္းေတာ္ ဘ၀ကပင္ ၾကည္ညိဳေလးစားမႈ ရိွခဲ့သည္။ ယခုမူထီးနန္းစည္းစိမ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံရေသာအခါမွ ထီးနန္းစည္းစိမ္၏ အျပစ္အနာအဆာမ်ားကိုလည္း ေကာင္းစြာျမင္ေတြ႕ခြင့္ရသလုိ ထိုထီးနန္းစည္းစိမ္ကို မမက္ေမာဘဲ ငယ္စဥ္ကပင္ ေတာထြက္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဘုရားရွင္အေပၚ၌လည္း ပို၍ၾကည္ညိဳသဒၶါတိုးလာမည္မွာ အမွန္ပင္။ ဘဝနိဂံုး ခ်ဳပ္ခ်ိန္အထိ ဗုဒၶါႏုႆတိပြားကာ ဘုရားရွင္အေပၚ၌ ၾကည္ညိဳေလးစားခဲ့ေသာ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး၏ သဒၶါတရားကလည္း ေလးစားစရာေကာင္းသလုိ နန္းက်ဘုရင္အေပၚ၌ သစၥာရိွရိွျဖင့္ အစာအာဟာရမ်ားကို နည္မ်ိဳးစံုျဖင့္ သယ္ယူေကၽြးေမြး ခဲ့ေသာ ေဝေဒဟီမိဖုရားႀကီး၏ စိတ္ဓာတ္ကလည္း ခ်ီးက်ဴးစရာ။ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ေသာ ဖခင္ဘုရင္မင္းျမတ္ကို လုပ္ၾကံရက္ေသာ အဇာတသတ္မင္း၏ အာဏာရယူလိုစိတ္ကလည္း သံေဝဂယူဖြယ္ရာပင္။ ဗိမၺိသာရအက်ဥ္းေထာင္၌ လွည့္လည္ၾကည့္ရႈခိုက္ အေလာင္းေတာ္ေတာထြက္လာၿပီးေနာက္ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕တြင္း ဆြမ္းခံဝင္ပံု၊ ဗိမၺိသာရမင္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုပံုတုိ႕ကို ေဟာၾကားရာျဖစ္ေသာ သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္၌လာေသာ “ပဗၺဇၨါသုတ္” ကို အမွတ္တရ ရြတ္ဆိုခဲ့ပါသည္။







ဗိမၺိသာရအက်ဥ္းေထာင္ကို ေလ့လာၿပီးေနာက္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ေျခရိွ ဆရာဇီဝကလွဴဒါန္းခဲ့ေသာ သရက္ဥယ်ာဥ္ ေက်ာင္းေတာ္ရာသို႕ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ဖခင္ကို လုပ္ၾကံခဲ့ေသာ အဇာတသတ္မင္းသည္ ေနာင္တစိတ္ျဖင့္ ပူေလာင္ေနသျဖင့္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ည ညီလာခံက်င္းပခိုက္ မည္သည့္ပုဂိၢဳလ္ကို သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ရပါမည္လဲဟု အမတ္မ်ားကို ေမးျမန္းခဲ့သည္။ ေဆးဆရာႀကီးဇီဝက၏ လမ္းညႊန္ခ်က္အရ ဆင္အစီးေပါင္း (၅၀၀)ျဖင့္ ဘုရားရွင္ထံ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္သည္။ ဘုရားရွင္က တန္ေဆာင္းဝန္း၏ အလယ္တုိင္ကိုမီွ၍ အေရွ႕ဘက္သို႕ မ်က္ႏွာမူကာ ရဟန္း သံဃာအေပါင္းျခံရံကာ ထုိင္ေနသည္။ ရဟန္းသံဃာ(၁၂၅၀)ထုိင္ေနပါလ်က္ ဘာသံမွမၾကားရဘဲ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ ေနပံုကို အဇာတသတ္မင္း ျမင္ရေသာအခါ သဒၶါတရားမ်ားျဖစ္ေပၚလာၿပီး ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာဥဒါန္းမ်ား က်ဴးရင့္သည္။ ဘုရားရွင္ထံ ရဟန္းျပဳရျခင္း၏အက်ိဳးကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ “သာမညဖလသုတ္” ကို ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ သာမညဖလသုတ္ကို နာၾကားရၿပီးေနာက္ သာသနာေတာ္ကို လိႈက္လိႈက္လဲွလဲွၾကည္ညိဳလာခဲ့ၿပီး ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံၿပီးေသာအခါ ပထမသဂၤါယနာတင္ပြဲ အထေျမာက္ေအာင္ စီစဥ္ေပးႏုိင္ေသာ သာသနာ့ဒါယကာတစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ေနာင္အခ်ိန္၌ “ဝိဇိတာဝီ” အမည္ရိွ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ဗ်ာဒိတ္ေပးျခင္းခံရသည္။ “ကုန္ရံႈးလွ်င္ တစ္ေခါက္၊ လင္ကုန္ရႈႈံးလွ်င္ တစ္သက္လံုးေမွာက္၊ ဆရာကုန္ရံႈးလွ်င္ တစ္သံသရာလံုးေမွာက္” ဟူေသာစကားအရ ပါပမိတၱ ျဖစ္ေသာ ေဒဝဒတ္ကို ဆရာတင္မွားသျဖင့္ ပဥၥာနႏၲရိယကံ ထုိက္ခဲ့ရေသာ္လည္း ကလ်ာဏမိတၱျဖစ္ေသာ ဆရာဇီဝက၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖင့္ သာသနာ့ဒါယကာအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရိွကာ အျပစ္မ်ားစြာေပါ့ပါးသြားေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ကလ်ာဏမိတၱ၏ ေက်းဇူးကလည္း ႀကီးမားသလုိ သာသနာေတာ္၏ေက်းဇူးကလည္း အတုိင္းမသိပါေပ။ သရက္ဥယ်ာဥ္ ေက်ာင္းေတာ္ကို ဖူးေျမာ္၍ “ဣဓမဟာရာဇ တထာဂေတာ ေလာေက ဥပၸဇၨတိ အရဟံ သမၼာသမၺဳေဒၶါ” အစရိွေသာ သာမညဖလသုတ္မွ ပါဠိမ်ား ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ခဲ့ပါသည္။


ဇီဝကသရက္ဥယ်ာဥ္ေက်ာင္းေတာ္ရာကို ဖူးေျမာ္ၾကၿပီးေနာက္ ရတနာဂီရိေတာင္သို႕ သြားၾကသည္။ ညေန (၄)နာရီ ေက်ာ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ေတာင္ေပၚသို႕ တက္ၾကမည့္သူမ်ားျဖင့္ စည္ကားေနသည္။ စက္တပ္ကုလားထုိင္ျဖင့္ တက္ၾကရသည္။ အသက္အရြယ္ႀကီးသူ၊ မက်န္းမာသူမ်ား၊ ေတာင္ေအာက္တြင္ ေနခဲ့ၾကသည္။ ေတာင္ေပၚသို႕ေရာက္ရန္ (၁၀)မိနစ္ခန္႕ တက္ရသည္။ ေတာင္ေပၚ၌ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ လာေရာက္တည္ထားေသာ ကမာၻ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေစတီေတာ္ ရိွသည္။ ျမန္မာေက်ာင္းဆရာေတာ္က ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္သမိုင္းကို စိတ္ရွည္ရွည္ျဖင့္ ရွင္းလင္းျပသည္။ ရတနာဂီရိေတာင္ထိပ္မွၾကည့္လွ်င္ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ကို အေပၚစီးမွျမင္ေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ ေတာ္က မဂဓတုိင္း၏ၿမိဳ႕ေတာ္ ရာဇၿဂိဳဟ္သည္ ယေန႕အခ်ိန္၌ လူေနအိမ္ေျခမ်ား လံုးဝမရိွေတာ့ဘဲ သခၤါရသဘာဝကို ျပသလ်က္ရိွေနေပေတာ့သည္။ သီလကၡန္အ႒ကထာ၌ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္စၾကဝေတးမင္းသို႕ေခတ္၌သာ မင္းေနျပည္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး က်န္အခ်ိန္မ်ား၌ နတ္ဘီလူးတို႕ သိမ္းပုိက္အပ္ေသာ ေနရာျဖစ္သည္ဟု မိန္႕ဆိုထား၏။


ရတနာဂီရိေတာင္ထိပ္မွ ျပန္အဆင္းတြင္ စက္တပ္ကုလားထုိင္ျဖင့္ ျပန္ဆင္းသူလည္းရိွသလို အခ်ိဳ႕က ေျခလ်င္ ျပန္ဆင္းၿပီး ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ထိပ္ရိွ ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ေသာ ေက်ာင္းေတာ္ရာသို႕ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ ၾကသည္။ ရတနာဂီရိေတာင္မွ ေျခလ်င္ျဖင့္ ဆင္းဆင္းခ်င္း ေလွကားထစ္မွ အေရွ႕ဘက္သို႕ လွမ္းၾကည့္လ်င္ အျခားေတာင္ေပၚ တစ္ေနရာ၌ ေစတီပ်က္တစ္ဆူကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။ မိမိက ျမန္မာေက်ာင္းဆရာေတာ္ကို ထုိေစတီအေၾကာင္းေမးျမန္းၾကည့္ရာ ဘုရားရွင္က သိၾကားမင္းကို “သကၠပဥွသုတ္” ေဟာၾကားေတာ္မူရာဌာနျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႕ေတာ္မူသျဖင့္ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ “သကၠပဥွသုတ္” ေဟာၾကားရာဌာနကို ယခင္ကပင္ သိလိုေသာဆႏၵ ရိွခဲသည္။ ယခုမူ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ သိခြင့္ရသျဖင့္ “သကၠပဥွသုတ္” ၌ သိၾကားမင္းက ဘုရားရွင္ကို ရိွခိုးကန္ေတာ့ေသာ “တဏွာသလႅႆ ဟႏၲာရံ၊ ဗုဒၶံ အပၸဋိပုဂၢလံ” အစရိွေသာ ဂါထာမ်ားႏွင့္ “နေမာတႆ” ဘုရားရိွခိုးတို႕ျဖင့္ ရြတ္ဆိုကာ လွမ္းေမွ်ာ္ရိွခိုး ကန္ေတာ့ပူေဇာ္ခဲ့သည္။
ေတာင္ေစာင္းတစ္ေလွ်ာက္ရိွ ေက်ာက္ခင္းလမ္းျဖင့္ ျမန္မာဘုရားဖူးအဖြဲ႕ကျပန္အဆင္းတြင္ ေတာင္ေပၚသို႕ တက္လာေသာ အိႏၵိယႏုိင္ငံသားမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ျမန္မာဘုရားဖူးအဖြဲ႕ႏွင့္အတူ လုိက္ပါလာေသာ အိႏိၵယ၌ စာသင္ေနသည့္ ရဟန္းေတာ္က ယခုတက္လာေသာအဖြဲ႕မ်ားသည္ အျပန္၌လည္း ေျခလ်င္ျပန္ဆင္းၾကမည့္ အဖြဲ႕မ်ား ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယသားမ်ားသည္ ထမင္းတစ္ခါစားရာ၌ပင္ ရူပီေငြ(၂၀)မွ်ျဖင့္ ေလာက္ေအာင္စားၾကသည္ျဖစ္၍ လက္မွတ္ တစ္ေစာင္ကို ရူပီေငြ(၆၀)အကုန္အက်ခံကာ တက္ေရာက္သူနည္းပါးသည္။ မိမိတို႕အဖြဲ႕က ေျခလ်င္ျပန္ဆင္းမည္ျဖစ္၍ လက္မွတ္ကို ထိုအဖြဲ႕မ်ားသို႕ ဒါနျပဳသင့္သည္ဟုေျပာသျဖင့္ မိမိတို႕တစ္ဖြဲ႕လံုးက လက္မွတ္ဒါနျပဳခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႕ ကလည္း ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ကာ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာၾကားသည္။ မိမိတို႕ လွဴလိုက္ေသာ လက္မွတ္ျဖင့္ ၎အဖြဲ႕ ေတာင္အဆင္းတြင္ ကုလားထိုင္ျဖင့္ ျပန္ဆင္းၾကရမည္ကိုေတြးကာ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးၾကရသည္။




ေတာင္ေစာင္းတစ္ေလ်ာက္ အဆင္းအတက္တို႕ျဖင့္ ေကြ႕ပတ္ၿပီး မၾကာမီ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ထိပ္သို႕ ေရာက္ရိွ သည္။ ေရွးဦးစြာ အရွင္သာရိပုတၱရာလိုဏ္ဂူကို ေတြ႕ရသည္။ သဘာဝေက်ာက္လိုဏ္ဂူျဖစ္ၿပီး ငံု႕၍ဝင္ရေသာ္လည္း အတြင္း၌တစ္ပါးစာအတြက္ ေနရာအလံုအေလာက္ရိွသည္။ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ားက ေရႊဆုိင္းမ်ား ကပ္လွဴထားၾကသည္။ ထုိေနရာမွ ဆက္၍တက္သြားၾကရာ ဓမၼာရံုတည္ရိွခဲ့ဖူးေသာေနရာသို႕ ေရာက္ရိွသည္။ ဤေနရာ၌ ဘုရားရွင္သည္ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္လာ သာသနာအရွည္တည္ေၾကာင္း အပရိဟာနိယတရားမ်ားအပါအဝင္ သုတၱန္ေဒသနာမ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ကို အာရံုျပဳ၍ အပရိဟာနိယတရားမ်ားကို ရြတ္ဆုိပူေဇာ္ခဲ့သည္။ ဆက္၍တက္သြားၾကရာ ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ေသာ ဂႏၶကုဋီေက်ာင္းေတာ္ရာသို႕ ေရာက္ရိွသည္။ စာအုပ္ေရာင္းသူတစ္ဦးက ေလွကား အတက္အဆင္း ေက်ာက္နံရံထိပ္ရိွ ေက်ာက္တံုးၾကီးကို လက္ညိႈးထုိးျပ၍ လင္းတဦးေခါင္းႏွင့္တူေသာ ေက်ာက္တံုး ဟုေျပာျပရင္း စာအုပ္ထဲမွ ဓာတ္ပံုႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္ျပသည္။ စာအုပ္ထဲကပံုႏွင့္ မတူပါလားဟု မိမိကေမးၾကည့္ရာ ေလွကား ေဘးမွၾကည့္ပါဟုေျပာသျဖင့္ ေလွကားေဘးသို႕ဆင္း၍ၾကည့္ကာမွ ဓာတ္ပံုထဲႏွင့္ တစ္ပံုစံတည္း ျဖစ္ေနသည္ကိုေတြ႕ရ၏။ ေတာင္ထိပ္ရွိ ဂႏၶကုဋီေက်ာင္းေတာ္တြင္ ထုိင္းဘုရားဖူးအဖြဲ႕ႏွင့္ဆံုေနသျဖင့္ ဘုရားဖူးမ်ား ျပည့္က်ပ္ေနသည္။ ဤေနရာ၌ ဘုရားရွင္သည္ အာဋာနာဋိယသုတ္၊ မဟာေဂါဝိႏၵသုတ္ အစရိွေသာ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့သည္ကို အာရံုျပဳ၍ အာဋာနာဋိယသုတ္ကို ရြတ္ဆုိပူေဇာ္သည္။ ေမွာင္စပ်ိဳးေနၿပီျဖစ္၍ ေအးေအးေဆးေဆး အခ်ိန္မေပးႏုိင္ေတာ့ဘဲ ျပန္ဆင္းခဲ့ၾကသည္။ ဂႏၶကုဋီေက်ာင္းေတာ္ရာေအာက္နားရိွ လိုဏ္ဂူငယ္သည္ အရွင္အာနႏၵာ၏ လုိဏ္ဂူျဖစ္သည္။
ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ေအာက္သို႕ျပန္အဆင္းတြင္ လမ္း၏လက္ဝဲဘက္၌ အုတ္ခံုအမွတ္အသားတစ္ခုကို ေတြ႕ရသည္။ ဗိမၺိသာရမင္းက ဘုရားရွင္ကို လာေရာက္ဖူးေျမာ္သည့္အခါ မင္းေျမာက္တန္ဆာမ်ားကိုခၽြတ္၍ သက္ေတာ္ေစာင့္ထံ အပ္ႏွံေသာေနရာျဖစ္သည္။ ေတာင္ေအာက္သို႕ ေရာက္ခါနီး လမ္း၏လက္ယာဘက္ရိွ အုတ္ခံုအမွတ္အသားသည္ ဗိမၺိသာရမင္း ျမင္းရထားေပၚမွ ဆင္းသက္ေသာေနရာျဖစ္သည္။ မနီးမေဝးတြင္ လမ္း၏လက္ဝဲဘက္ရိွ ေက်ာက္ခဲမ်ား စုပံုထားေသာေနရာသည္ မဒၵကုစၧိေက်ာင္းေတာ္ရာျဖစ္သည္။ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွ အဆင္းတြင္ ဝိနည္းပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္ ၌လာေသာ အရွင္ေမာဂၢလာန္ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ၿပိတၱာမ်ားအေၾကာင္းကို အမွတ္ရသျဖင့္ ျပဳခဲ့သမွ် ကုသိုလ္မ်ား၏ အဖို႕ ဘာဂကို အမွ်ေပးေဝခဲ့ပါ၏။
ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ေအာက္သို႕ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေမွာင္ေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ေဝဘာရေတာင္ေစာင္းရိွ တေပါဒါျမစ္ ေရပူစမ္းသို႕ ဝင္ေရာက္ေလ့လာၾကသည္။ ေဒသခံမ်ား ေရခ်ိဳးေနၾကသည္။ ေရခ်ိဳးရာ၌လည္း ခ်ိဳးခ်င္တုိင္း ခ်ိဳး၍မရ။ ဇာတ္ျမင့္မ်ားက အထက္ပိုင္းမွခ်ိဳး၍ စီးဆင္းလာေသာေရမ်ားကိုသာ ဇာတ္နိမ့္မ်ားက ေအာက္အဆင့္မွ ခ်ိဳးခြင့္ရၾကသည္။ ဇာတ္နိမ့္မ်ားေရခ်ိဳးခြင့္ရေသာေနရာရိွ ေရသည္ အထက္မွ အဝတ္ေလွ်ာ္ၿပီး စီးဆင္းလာေသာေရမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ၾကည္လင္ သန္႕ရွင္းမႈ မရိွေတာ့။ အရာရာကို ဇာတ္စနစ္ျဖင့္ ခြဲျခားခံရေသာ အသိုင္းအဝိုင္း၌ လူျဖစ္ရသည္မွာ ကံဆိုးလွသည္။ “န ဇစၥာ ဝသေလာ ေဟာတိ၊ န ဇစၥာ ေဟာတိ ျဗာဟၼေဏာ။ ကမၼဳနာ ဝသေလာ ေဟာတိ၊ ကမၼဳနာ ေဟာတိ ျဗာဟၼေဏာ” မ်ိဳးရိုးေၾကာင့္ ဇာတ္နိမ့္လည္း မျဖစ္ႏုိင္သလုိ ဇာတ္ျမင့္လည္း မျဖစ္ႏုိင္၊ မိမိ၏ လုပ္ရပ္အေပၚမူတည္၍သာ ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္ ျဖစ္ႏုိင္သည္ဟူေသာ လူ႕ဘဝအဆင့္အတန္းကို မ်ိဳးရိုးျဖင့္မဆံုးျဖတ္ဘဲ အေကာင္းအဆိုး လုပ္ရပ္ျဖင့္သာ ဆံုးျဖတ္ေသာ ဘုရားရွင္၏ ေဒသနာေတာ္ကိုလည္း အမွတ္ရမိပါ၏။ ဇာတ္ခြဲျခားမႈကို ပယ္ဖ်က္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္တည္ရိွရာ ျမန္မာျပည္၌ လူျဖစ္ခြင့္ရသည္မွာလည္း ကုသိုလ္ကံ ထူးလွသည္။


 ဤ တေပါဒါျမစ္ေရသည္ ဘာေၾကာင့္ပူရသည္ကို ေဒသခံမ်ား သိၾကမည္မဟုတ္ေသာ္လည္း ဝိနည္းပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္၌ ဤျမစ္ေရသည္ ေလာဟကုမီ ၻငရဲႏွစ္ခု၏ အၾကားမွ ျဖတ္သန္းစီးဆင္းလာေသာေၾကာင့္ ပူေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရားေဟာေဒသနာရိွပါ၏။ သိပၸံဆရာတို႕ ဉာဏ္မမီေသာအရာကို ဘုရားရွင္က ထုတ္ေဖာ္ေဟာျပခဲ့သည္။
တေပါဒါျမစ္ရိွ ေရပူစမ္းကို ေလ့လာ ၿပီးေနာက္ ျပန္အထြက္တြင္ ေဝဘာရေတာင္ေစာင္းရိွ အရွင္မဟာကႆပ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ေသာ ေက်ာက္လိုဏ္ဂူ ငယ္ကို ေတာင္ေအာက္မွပင္ အာရံုျပဳၾကည္ညိဳၾကသည္။ ရာဇၿဂိဳဟ္၌ ဖူးေျမာ္စရာမ်ားသျဖင့္ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႕ ခပ္သုတ္သုတ္သြားၾကေသာ္လည္း ည(၇)နာရီထုိးမွသာ ျမန္မာေက်ာင္းသို႕ ျပန္ေရာက္ေတာ့သည္။

ဦးဉာဏ. ႂကြယ္အိပ္ပြဲ ၏ သူရဇၨ မတ္ ၁၅ တြင္ ေဖာ္ျပၿပီးငည္ကို ျပန္လည္ကူးယူျခင္းသာ






No comments:

Post a Comment