Sunday, May 24, 2015

ရင္ထဲက အရဟံ ၆

ဂုဏ္ေတာ္မွ ဝိပႆနာသို့ ဂုဏ္ေတာ္ပြားလို့ အခိ်န္တစ္ခုေရာက္လာရင္ေတာ့ ဝိပႆနာဘက္ကို ကူးသြားနိုင္ရပါမယ္။ ဆိုလိုတာက ဂုဏ္ေတာ္ကေန ဝိပႆနာကို ကူးသြားနိုင္ရပါမယ္။ ဂုဏ္ေတာ္နဲ့တင္ ရပ္မထားရပါဘူး။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားထားတဲ့အတြက္ စိတ္တည္ျငိမ္မႈသမာဓိေလးက အသင့္အတင့္ရေနပါျပီ။ အဲဒီဂုဏ္ေတာ္ပြားလို့ ရတဲ့သမာဓိကိုပဲ အေျခခံျပီး ဝိပႆနာဘက္ကို ကူးသြားရင္ ပိုလြယ္သြားပါတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ကေန ဝိပႆနာဘက္ကို ဘယ္လိုကူးမလဲဆိုေတာ့ ဂုဏ္ေတာ္ပြား တဲ့အခါ ေက်နပ္မႈ ပီတိေလး ျဖစ္ေန တတ္ပါတယ္။ အဲဒီပီတိကိုပဲ 'ပီတိရဲ့သေဘာ ေလးကဘယ္လိုေလးလဲ၊ ဘယ္လို သေဘာေလးျဖစ္ေနတာလဲ''ဆိုျပီး (ပီတိျဖစ္တယ္၊ ျဖစ္တယ္။ နွစ္သက္တယ္၊ နွစ္သက္ တယ္ဆိုျပီး )ပီတိကိုျပန္ရႈရပါတယ္။ ဒါက တစ္နည္းပါ။ ေနာက္တစ္နည္းကေတာ့ ပီတိကိုခြာျပီး မူလအားထုတ္ေနက် မူလကမၼဋၭာန္းကိုပဲ ျပန္ရႈမွတ္တာပါ။ ဂုဏ္ေတာ္ ပြားေနတာကို လံုးဝရပ္ခ်လိုက္ျပီး မူလအားထုတ္ေနက် ဝင္ေလထြက္ေလပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေဖာင္းတယ္ပိန္တယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္မူလကမၼဋၭာန္းကို ျပန္ရႈရမွာပါ။ ေနာက္ ခနၶာငါးပါးဖဲြ့ျပီး၊ သစၥာေလးပါးဖဲြ့ျပီး ဝိပႆနာဘက္ကို ကူးတဲ့နည္းေတြလည္း ရိွပါေသးတယ္။ ဒါက နည္းနည္းခက္လို့ ဒီေနရာမွာေတာ့ ေရးမျပေတာ့ပါဘူး။ ပီတိကိုမွ်၊ ျပန္ရႈရ၊ မွတ္ျက က်မ္းမွာျပ။ မူလကမၼ႒ာန္း ျပန္စီးျဖန္း၊ သိစမ္း တစ္နည္းျပ။ ဒါဆို ဂုဏ္ေတာ္ကေန ဝိပႆနာကူးတာ ခက္သလားဆိုေတာ့ မခက္ပါဘူး။ တစ္ခုေတာ့ရိွပါတယ္။ ဝိပႆနာ စစ္စစ္ဆိုတာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၲျမင္မွ ဝိပႆနာစစ္စစ္ ျဖစ္တာပါ။ ပါရမီအားေလ်ာ္စြာ မျမင္ေသးေပမဲ့ ဝိပႆနာ လမ္းေျကာင္းေပၚေတာ့ ေရာက္ေနပါျပီ။ ဆက္ျပီး ေလွ်ာက္လွမ္းသြားဖို့ပါပဲ။ ဆက္ျပီးအားထုတ္သြားရင္ ရုပ္နာမ္ေတြ ကဲြလာ မယ္။ ေျကာင္းကို်းေတြ ျမင္လာမယ္။ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၲ လကၡဏာေတြ ျမင္လာပါလိမ့္မယ္။ ဘဝမွာ ဝိပႆနာေလးနဲ့ ေနသြားတာပဲေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ္ျမတ္နိုး တန္ဖိုးထားတဲ့ ေလာကီရာထူးဌနနၲရ၊ ေငြေျကးဥစၥာ၊ အာဏာပါဝါ၊ ေက်ာ္ျကား မႈေတြဟာ လည္းပဲ ခဏပါပဲ။ ျပီးေတာ့လည္း ျပီးသြားတာပါပဲ။ တကယ္တမ္း က်ေတာ့လည္း အဲဒီ ျမတ္နိုးတန္ဖိုးထားရတဲ့အရာေတြက ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို မေပးနိုင္ပါဘူး။ အျမဲတမ္း ပူေလာင္မႈကိုပဲ ေပးေနတာပါ။ တကယ္တမ္း စိတ္ခ်မ္း သာမႈကို ေပးနိုင္တာက ဝိပႆနာနဲ့ အျခံအရံ ဂုဏ္ေတာ္ပါပဲ။ ဂုဏ္ေတာ္နဲ့ ဝိပႆနာ ပြားတာ ပိုက္ဆံလည္းမကုန္ပါဘူး။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတဲ့အခါ ထိုင္ပြားမွလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ဣရိယာပုထ္ေလးပါးလံုးနဲ့ ပြားလို့ရပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ ရင္းနဲ့လည္း ပြားလို့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး အိမ္သာတက္ရင္းလည္း ပြားလို့ရတာပါပဲ ရေဝႏြယ္(အင္းမ) အရဟံဂုဏ္ပြားမ်ားထံု နိဗၺာန္အကုန္ရပါသည္''တဲ့။ ဒါေပမဲ့ နိဗၺာန္ကို တိုက္ရိုက္ ေတာ့မရ နိုင္ပါဘူး။ နည္းနည္း ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ ဈာန္လည္းမရနိုင္ပါဘူး။ မဂ္လည္းမရနိုင္ပါဘူး။ ဖိုလ္လည္း မရနိုင္ပါဘူး။ ဂုဏ္ေတာ္ ပြားရင္ ဈာန္ရဲ့အနီးအနား ဥပစာရဈာန္အထိပဲ ရပါတယ္။ အပၸနာဈာန္အထိေတာင္ မရနိုင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို့လဲဆိုေတာ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြရဲ့က်ယ္ေျပာျခင္း၊ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုစီတိုင္း အစမျမင္ေအာင္ နက္ရိႈင္းျခင္း၊ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုနဲ့ပင္ အားရတင္းတိမ္မေနနိုင္ဘဲ ပင္လယ္ျပင္လက္ပစ္ကူးရသလို တစ္ခုျပီးတစ္ခု လဲႊေျပာင္းၾကည္ညို ေနရလို့ ဂုဏ္ေတာ္သမာဓိဟာ အပၸနာဈာန္အထိ မေရာက္နိုင္ပါဘူး။ ဥပစာရဈာန္အထိပဲ ရနိုင္ပါတယ္။ ဈာန္နဲ့ေျပာရင္ ကိုယ္နဲ့ေဝးသလိုထင္ေနမွာစိုးလို့ သမာဓိ(၃)မို်းနဲ့ ေျပာင္းေျပာလို႔လည္းရပါတယ္။ သမာဓိမွာ ခဏိက သမာဓိ၊ ဥပစာရသမာဓိ၊ အပၸနာသမာဓိဆိုျပီး သမာဓိ(၃)မို်း ရိွပါတယ္။ ခဏိကသမာဓိဆိုတာ အာရံုတစ္ခုတည္းမွာ အခိ်န္အနည္းငယ္မွ် (အခိ်န္ခဏေလး) စိတ္တည္ျငိမ္မႈရေနတဲ့ သမာဓိဟာ ခဏိကသမာဓိပါ။ ဥပစာရသမာဓိဆိုတာက အာရံုတစ္ခုတည္းမွာ အခိ်န္ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ စိတ္တည္ျငိမ္မႈရေနတဲ့ သမာဓိဟာ ဥပစာရ သမာဓိပါ။ ဒီသမာဓိက ဈာန္မရေပမဲ့ ဈာန္ရလုနီးပါး အလယ္အလတ္ အားေကာင္းတဲ့ သမာဓိပါ။ အပၸနာသမာဓိဆိုတာကေတာ့ ဈာန္ရတဲ့အထိ အလြန္အားေကာင္းတဲ့သမာဓိကိုေျပာတာပါ။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္ အလယ္အလတ္ ဥပစာရသမာဓိပဲ ရနိုင္ပါတယ္၊ အလြန္အားေကာင္းတဲ့ အပၸနာသမာဓိအထိ မရနိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအလယ္အလတ္ ဥပစာရသမာဓိကိုပဲ အေျခခံျပီး ဝိပႆနာ ဆက္ကူးသြားရင္ နိဗၺာန္ကိုရသြားနိုင္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ရပံုနဲ့ပတ္သက္လို့ အားလံုးၾကား ဖူးတဲ့ ဝတၳဳေလးတစ္ပုဒ္ရိွပါတယ္။ တစ္ခါတုန္းက သီဟိုဠ္ကြ်န္းမွာ ဖုႆေဒဝမေထရ္ဆိုတာရိွပါတယ္။ ဖုႆေဒဝမေထရ္က ဗုဒၶါနုႆတိဘာဝနာကို အျမဲပြားေနပါတယ္။ ေစတီရင္ျပင္မွာ တံျမက္ လွည္းရင္းလည္း ပြားပါတယ္။ တစ္ေန့ေတာ့ တံျမက္လဲွထားတဲ့ ေစတီရင္ျပင္ ညီညာျပန့္ျပူးေနတာကိုျကည့္ျပီး ေက်နပ္အားရေနပါတယ္။ အဲဒီအခိ်န္မွာပဲ ေမ်ာက္ညိုႀကီး တစ္ေကာင္ေရာက္လာျပီး နြားေခ်းေျခာက္ေတြ ေစတီရင္ျပင္ေပၚကို ျဖန္ႀကဲခ် လိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မေထရ္က တံျမက္စည္း ျပန္လဲွရပါတယ္။ ဒုတိယေန့ေရာက္လာေတာ့ ႏြားအိုျကီးတစ္ေကာင္ေရာက္လာျပီး ေစတီရင္ျပင္မွာ ႏြားေခ်းေတြ စြန့္ခ်လိုက္ျပန္ ပါတယ္။ မေထရ္ကတံျမက္စည္း ျပန္လွည္းရျပန္ပါတယ္။ တတိယေန့ ေရာက္လာေတာ့ ေျခခြင္ေနတဲ့လူတစ္ေယာက္ ေရာက္လာျပီး ညီညာ ျပန့္ျပူးေနတဲ့သဲေတြကို မညီမညာျဖစ္ေအာင္ ေျခတရြတ္တိုက္ ဆဲြေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ မေထရ္က ငါ့ ေဂါစရဂါမ္ (ဝန္းက်င္) အတြင္းမွာ ဒီေလာက္ ရုပ္ပ်က္ ဆင္းပ်က္ ရုပ္ဆိုးတဲ့သူ တစ္ေယာက္ မွ မရိွဘူး။ မဟုတ္မွလဲြေရာ မာရ္နတ္ျဖစ္ေလ မလား'' လို့ သံသယဝင္တာနဲ့ သင္မာရ္နတ္ မဟုတ္လား''လို့ ေမးလိုက္ပါတယ္။ မာရ္နတ္ကလည္း ''မွန္ပါ့ဘုရား'' ဟု ဝန္ခံလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မေထရ္က မာရ္နတ္ဆိုတာ အလြန္ တန္ခိုးျကီးတယ္၊ ဘုရားနဲ့တူေအာင္ ဖန္ဆင္းျပစမ္းပါ''ဟု ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္။ မာရ္နတ္ကလည္း တပည့္ေတာ္ ဘုရားရွင္နဲ့ ထပ္တူတူေအာင္ေတာ့ မဖန္ဆင္းနိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အသင့္အတင့္ တူေအာင္ေတာ့ ဖန္ဆင္းျပလို့ရပါတယ္''လို့ ေလွ်ာက္ျပီး မိမိကိုယ္ကို ဘုရားအသြင္ ဖန္ဆင္းျပလိုက္ပါတယ္။ ဖုႆေဒဝ မေထရ္လည္း မာရ္နတ္ဖန္ဆင္းျပတဲ့ ရုပ္ပံုေတာ္ကိုျကည့္ျပီး ေၾသာ္.... ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟရိွေနတဲ့ မာရ္နတ္ေတာင္ ဒီေလာက္တင့္တယ္သပၸာယ္ေသးရင္ အျမဲ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကင္းေနတဲ့ ဘုရားရွင္ဆိုရင္ ဒီထက္ တင့္တယ္သပၸာယ္ မွာပဲ''ဆိုျပီး ပီတိေတြ တဖြားဖြား ျဖစ္လာပါတယ္။ ဖုႆေဒဝမေထရ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ပီတိကိုပဲ ပီတိရဲ့သေဘာေလးဟာ ဘယ္လိုေလးလဲ၊ ဘယ္လိုသေဘာ ေလးျဖစ္ေနတာလဲ''ဆိုျပီး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ပီတိကို ဝိပႆနာျပန္ရႈပါတယ္။ ရႈရင္းနဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၲ လကၡဏာေတြထင္လို့ ဉာဏ္စဥ္အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ျပီး အရဟတၲမဂ္ အရဟတၲဖိုလ္ ရသြားပါေတာ့တယ္။ အားလံုးျကားဖူးေနတဲ့ သီဟိုဠ္ဝတၳဳေလးပါ။ ဒါက ဂုဏ္ေတာ္ပြားျပီး နိဗၺာန္ေရာက္သြားတာပါ။ တိုက္ရိုက္ျကီးေရာက္သြားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဂုဏ္ေတာ္သမာဓိကို အေျခခံျပီး နိဗၺာန္ရသြားရတာပါ။ ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါမည္။ ရေဝႏြယ္(အင္းမ) 


No comments:

Post a Comment