ဗုဒၶဂယာ သံေဝဇနိယေလးဌာနဘုရားဖူးခရီးစဥ္မွ ထူးျခားေသာအသိအျမင္မ်ား ၇
ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူရာ ကုသိနာရံု
မိမိတို႕အဖြဲ႕ ေန႕လယ္စာစားၿပီးေနာက္ ဖြားေတာ္မူရာလုမၺိနီမွ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူရာကုသိနာရံုသို႕ ခရီးဆက္ခဲ့ ၾကသည္။ ခရီးမိုင္ (၈၇)မုိင္မွ်သာေဝး၍ ညေနေလးနာရီခန္႕တြင္ ကုသိနာရံုျမန္မာေက်ာင္းသို႕ ေရာက္ရိွသည္။ မဟာ ပရိနိဗၺာန္ရုပ္ပြားေတာ္တန္ေဆာင္းလည္း မပိတ္ေသးသျဖင့္ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ေနာက္တစ္ေန႕ (21.3.2014) တြင္ နံနက္စာစားၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ကၽြမ္းရာ အဂၤါရေစတီေတာ္သို႕ ေရွးဦးစြာ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ မိမိ၏စိတ္၌ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္လာ ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူရာ အင္ၾကင္းေတာမွ မလႅာမင္းတို႕၏ မကိုဋ္ထံုးဖြဲ႕ရာဌာနျဖစ္ေစာ မကုဋဗႏၶနေစတီသို႕ ပင့္ေဆာင္ၾကပံု၊ နတ္တို႕က လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဒူးဆစ္ျမဳပ္မွ် မႏၵာရဝနတ္ပန္းတို႕ျဖင့္ ျဖန္႕က်ဲ၍ ပူေဇာ္ၾကပံု၊ အရွင္မဟာကႆပ မၾကြ လာမီ မီးသၿဂႋဳဟ္၍ မရပံု၊ အရွင္မဟာကႆပ ၾကြလာေတာ္မူၿပီးမွ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ကၽြမ္းပံုတို႕ကို အေတြးအာရံု ေရာက္ေနမိသည္။ နတ္တို႕၏တန္ခိုးျဖင့္ စႏၵကူးနံ႕သာထင္းပံုမွ ဟုန္းခနဲမီးထေတာက္ခ်ိန္တြင္ အရွင္အာနႏၵာ၏ ရင္ထဲ၊ ႏွလံုးသားထဲတြင္ ဘယ္လိုမ်ား ခံစားရပါလိမ့္မလဲ? မီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ားကို ၾကည့္ရင္း အ့ံၾသျခင္းႏွင့္အတူ လြမ္းေဆြးျခင္း တို႕ျဖင့္ ရင္ထဲမွာ ျပည့္လွ်ံေနေလ မည္လား? ေရႊအဆင္းရိွေသာ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို မီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ားက ဝါးၿမိဳသြားခ်ိန္တြင္ “အာနႏၵာ - မိမိခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးသူတို႕ႏွင့္ ရွင္ကြဲကြဲျခင္း၊ ေသကြဲကြဲျခင္း သေဘာကို ေရွးယခင္ကပင္ ငါေဟာခဲ့ၿပီမဟုတ္ပါေလာ။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ခႏၶာကိုယ္ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ျဖစ္ျခင္း၊ပ်က္ျခင္းမကင္းေသာ သေဘာကို မပ်က္စီးပါေစလင့္ဟု ေတာင့္တ၍ မရႏုိင္။ ” ဟု ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ေဒသနာေတာ္ကို နားထဲတြင္ ၾကားေယာင္မိေန မည္လား? (၂၅)ဝါတုိင္တုိင္ ဘုရားရွင္၏ေနာက္ေတာ္မွ အရိပ္ပမာမခြဲမခြာ လုိက္ပါခဲ့ရေသာ အနီးကပ္ဆံုး တပည့္အေနျဖင့္ အတိတ္မွ ပံုရိပ္မ်ားကို တသသ, သတိရရင္း သံေဝဂယူေနေလမည္လား? ဟု စဥ္းစားေနမိသည္။ အဂၤါရေစတီေနရာသည္ ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို မီးသၿဂႋဳဟ္ရာဌာနျဖစ္၍ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ၾကြေရာက္ဖူးေျမာ္ေတာ္မူခဲ့ၾကမည္မွာ အမွန္ပင္။ ၾကြေရာက္လာေသာ သံဃာေတာ္တို႕၏ အစည္း အေဝးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ပထမသဂၤါယနာတင္ပြဲကို က်င္းပရန္ စီစဥ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ သာသနာ့သမုိင္းအတြက္ အေရးပါေသာ ေနရာဌာန တစ္ခုျဖစ္သည္။
အဂၤါရေစတီေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ၿပီး ျပန္အလာတြင္ ေဒါဏပုဏၰားႀကီးက ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ရွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႕အား အညီအမွ် ခြဲေဝေပးခဲ့ေသာေနရာကိုလည္း ကားေပၚမွ ျပသသည္။ လမ္း၏ လက္ဝဲဘက္တြင္ တည္ရိွသည္။ ယခင္က အထိမ္းအမွတ္တစ္ခုအျဖစ္ျဖင့္ မထင္ရွားေသာ္လည္း ယခုအခါ ထုိေနရာကို ပိုင္ဆုိင္သူသည္ တိဗက္ဗုဒၶဘာသာတစ္ဦးျဖစ္သျဖင့္ တခမ္းတနား ပူေဇာ္ထားသည္ကို ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ ေတြ႕ခဲ႕ရသည္။
၎ေနာက္ ဘုရားရွင္ေနာက္ဆံုးေရၾကည္ေတာ္ ေသာက္သံုးေတာ္မူခဲ့ရာဌာနသို႕ ဝင္ေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ အုတ္တိုက္ငယ္တစ္ခုအတြင္း၌ ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္တစ္ဆူရိွၿပီး ဆင္းတုေတာ္၏ေရွ႕၌ ခါးေစာင္းခန္႕နက္ေသာ အနိမ့္ပိုင္းျပဳလုပ္ထားသည္။ အခ်ိဳ႕က အနိမ့္ပိုင္းထဲသို႕ဆင္း၍ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ (AD- 7)ရာစုႏွစ္၏ လက္ရာျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ၎ေနာက္ မဟာပရိနိဗၺာန္ေစတီေတာ္ႏွင့္ ရုပ္ပြားေတာ္ကို သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ မဟာတိုးအဖြဲ႕မွ စုေပါင္းအလွဴေတာ္အျဖစ္ ေလ်ာင္းေတာ္မူရုပ္ပြားေတာ္ႀကီး၏ အရြယ္အစားႏွင့္တုိင္းတာ၍ ခ်ဳပ္လုပ္ ထားေသာ သကၤန္းေတာ္ႀကီးကို ကပ္လွဴၾကသည္။
မိမိ၏ စိတ္အစဥ္၌ ဘုရားရွင္သည္ ေဝသာလီၿမိဳ႕၌ အာယုသခၤါရ လႊတ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဘ႑ရြာ၊ ဟတၳိရြာ၊ အမၺရြာ၊ ဇမၺဳရြာ၊ ေဘာဂၿမိဳ႕၊ ပါဝါၿမိဳ႕မ်ားသို႕ အစဥ္အတိုင္း ၾကြေတာ္မူခဲ့ၿပီး ပါဝါၿမိဳ႕၌ ပန္းထိမ္သည္စုႏၵကပ္လွဴေသာဆြမ္းကို ေနာက္ဆံုးဘုဥ္းေပးေတာ္မူခဲ့ၿပီး ပါဝါၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ လမ္းခရီးတြင္ (၂၅)ႀကိမ္တိုင္တုိင္ ရပ္နား၍ ကုသိနာရံုၿမိဳ႕သို႕အေရာက္ ေဝေနယ်မ်ားအတြက္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ႀကိဳးစားၾကြေတာ္မူပံုကို သတိရမိသည္။ ဖြား၊ပြင့္၊ေဟာ၊စံ သံေဝဇနိယ ေလးဌာနကို ေဟာၾကားေတာ္မူပံု၊ အရွင္အာနႏၵာအား တရားျပ၍ အားေပးစကားေျပာၾကားေတာ္မူပံု၊ အတိတ္ဘဝက စၾကဝေတးမင္း အျဖစ္ျဖင့္ ကုသိနာရံု၌ ထီးနန္းစိုးစံခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာတို႕ကို မဟာသုဒႆနသုတ္အျဖစ္ျဖင့္ ေဟာၾကားခဲ့ပံု၊ ေနာက္ဆံုးသာဝကျဖစ္ေသာ သုဘဒၵပရဗိုဇ္ကို ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူခဲ့ပံု၊ သာဝကအေပါင္းတို႕အား ေနာက္ဆံုးၾသဝါဒေပးၿပီး စ်ာန္သမာပတ္ကို႕ကို အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ဝင္စားၿပီးသည္၏ေနာက္၌ ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူပံုတို႕ကို အာရံုျပဳမိသည္။ “အမ်ားေဝေန ကြ်တ္လြတ္ေစဖို႕၊ မေနမနား သက္ေတာ္အားျဖင္၊့ ၾကီးမားေလဘိ ရွစ္ဆယ္ျပည့္၍၊ ပရိနိဗၺာန္ စံသည့္တုိင္ေအာင္ သယ္ယူေဆာင္၊ ဘုန္းေခါင္ ငါတို႕ဘုရားတည္း” ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ သတၱဝါအေပါင္းတို႕ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ရရိွရန္အတြက္ အလြန္ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ ေဆာင္ရြက္အားထုတ္ေတာ္မူခဲ့ပံုကို ဆင္ျခင္၍ ဗုဒၶါႏုႆတိဘာဝနာ ပြားမ်ားသည္။ ၎ေနာက္ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ကို ရြတ္ဆုိပူေဇာ္သည္။ ကုသိနာရံုသည္ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူရာဌာနျဖစ္၍ ေရာက္လာသူမ်ား၏ ရင္ထဲ၌ သံေဝဂစိတ္ႏွင့္အတူ လြမ္းေဆြးမႈမ်ားပါ ေရာယွက္ေနၾကပံုရသည္။ ျမန္မာေက်ာင္းႏွင့္ မဟာပရိနိဗၺာန္ေစတီေတာ္သည္ ျခံစည္းရိုးမွ်သာျခားသျဖင့္ တစ္ေန႕တာ အတြင္း အႀကိမ္ႀကိမ္သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကၿပီး ပိတ္ခ်ိန္ေရာက္မွသာ ျပန္ခဲ့ၾကေတာ့သည္
(22.3.2014) နံနက္စာ စားၿပီးေနာက္ ကုသိနာရံုမွ (၁၃၆)မုိင္ ေဝးကြာေသာ ပတၱနားၿမိဳ႕(ပါဋလိပုတ္)သို႕ ခရီးဆက္ၾကသည္။ ကုသိနာရံုၿမိဳ႕မွ (၆)မိုင္ခန္႕အကြာတြင္ ပါဝါၿမိဳ႕ရိွသည္။ စုႏၵေရႊပန္းထိမ္သည္ကပ္လွဴေသာ ဆြမ္းကို ေနာက္ဆံုးဘုဥ္းေပးေတာ္မူရာဌာနသည္ ေတာင္ကုန္းသဖြယ္တည္ရိွၿပီး အနီးတြင္ လူေနရပ္ကြက္ တည္ရိွသည္။ (2012)ခုႏွစ္ ဘုရားဖူးလာစဥ္က ေစတီပ်က္၏ အုတ္ခံုမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ယခင္အေခါက္လာစဥ္က အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးတြင္ တံတားမေဆာက္လုပ္ရေသးသျဖင့္ ကားကိုရပ္နားၿပီး သြားေရာက္ဖူးေျမာ္၍ရသည္။ ယခုအေခါက္၌ တံတားေဆာက္လုပ္ ၿပီးသြားသျဖင့္ လမ္းေပၚ၌ ရပ္နားခြင့္မရ။ ရပ္ကြက္အတြင္းသို႕ ကားေလးမ်ားသာ ဝင္ႏုိင္သည္။ မိမိတို႕အဖြဲ႕က ကားႀကီးျဖင့္လာၾကေသာေၾကာင့္ တံတားေပၚမွသာ လွမ္းေမွ်ာ္၍ အာရံုျပဳရေတာ့သည္။ ကားေလးျဖင့္ လာၾကေသာ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ား ဖူးေျမာ္ေနၾကသည္ကိုလည္း လွမ္းျမင္ေနရသည္။ ေစတီေတာ္အုတ္ခံုမ်ားကိုလည္း ျမွင့္တင္၍ အသစ္ျပဳျပင္ ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွင္ ေနာက္ဆံုးဆြမ္းဘုဥ္းေပးေသာ ေနရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ရာျဖစ္ေနသည္။ ဘုရားျဖစ္မည့္ေန႕၌ ဘုဉ္းေပးေသာဆြမ္းႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳမည့္ေန႕၌ ဘုဉ္းေပးေသာဆြမ္း တို႕သည္ အက်ိဳးအာနိသင္ တူညီမႈရိွၿပီး အျခားေသာဆြမ္းမ်ားထက္ အက်ိဳးအာနိသင္ ၾကီးမားေၾကာင္း ေဟာၾကားထား သည္ကိုလည္း အမွတ္ရမိသည္။ ေစတီကုန္းေတာ္ကိုလည္း ကားေပၚမွပင္ ဓာတ္ပံုရိုက္ယူၿပီး ခရီးဆက္ၾကသည္။ မိနစ္ပိုင္းမွ်ၾကာေသာအခါ ကကုဓာျမစ္သို႕ေရာက္သည္။ ျမစ္ဟုဆုိေသာ္လည္း ေခ်ာင္းက်ဥ္းေလးမွ်သာျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္ေနာက္ဆံုး ေရသံုးသပ္ေတာ္မူေသာ ျမစ္ျဖစ္သည္။ ေခ်ာင္းကမ္းနံေဘးတြင္ ကုသိနာရံုဆရာေတာ္ႀကီးက ရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူ လာေရာက္တည္ ထားသည္ကို ဖူးေတြ႕ခဲ့ရသည္။
ဦးဉာဏ(ႂကြယ္အိပ္ပြဲ)၏
သူရဇၨ ေဖ ၂၀၁၅ တြင္ေဖာ္ျပၿပီးသည္ကို ကူးယူကူးယူျခင္းသာ
ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူရာ ကုသိနာရံု
မိမိတို႕အဖြဲ႕ ေန႕လယ္စာစားၿပီးေနာက္ ဖြားေတာ္မူရာလုမၺိနီမွ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူရာကုသိနာရံုသို႕ ခရီးဆက္ခဲ့ ၾကသည္။ ခရီးမိုင္ (၈၇)မုိင္မွ်သာေဝး၍ ညေနေလးနာရီခန္႕တြင္ ကုသိနာရံုျမန္မာေက်ာင္းသို႕ ေရာက္ရိွသည္။ မဟာ ပရိနိဗၺာန္ရုပ္ပြားေတာ္တန္ေဆာင္းလည္း မပိတ္ေသးသျဖင့္ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ေနာက္တစ္ေန႕ (21.3.2014) တြင္ နံနက္စာစားၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ကၽြမ္းရာ အဂၤါရေစတီေတာ္သို႕ ေရွးဦးစြာ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ မိမိ၏စိတ္၌ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္လာ ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူရာ အင္ၾကင္းေတာမွ မလႅာမင္းတို႕၏ မကိုဋ္ထံုးဖြဲ႕ရာဌာနျဖစ္ေစာ မကုဋဗႏၶနေစတီသို႕ ပင့္ေဆာင္ၾကပံု၊ နတ္တို႕က လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဒူးဆစ္ျမဳပ္မွ် မႏၵာရဝနတ္ပန္းတို႕ျဖင့္ ျဖန္႕က်ဲ၍ ပူေဇာ္ၾကပံု၊ အရွင္မဟာကႆပ မၾကြ လာမီ မီးသၿဂႋဳဟ္၍ မရပံု၊ အရွင္မဟာကႆပ ၾကြလာေတာ္မူၿပီးမွ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ကၽြမ္းပံုတို႕ကို အေတြးအာရံု ေရာက္ေနမိသည္။ နတ္တို႕၏တန္ခိုးျဖင့္ စႏၵကူးနံ႕သာထင္းပံုမွ ဟုန္းခနဲမီးထေတာက္ခ်ိန္တြင္ အရွင္အာနႏၵာ၏ ရင္ထဲ၊ ႏွလံုးသားထဲတြင္ ဘယ္လိုမ်ား ခံစားရပါလိမ့္မလဲ? မီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ားကို ၾကည့္ရင္း အ့ံၾသျခင္းႏွင့္အတူ လြမ္းေဆြးျခင္း တို႕ျဖင့္ ရင္ထဲမွာ ျပည့္လွ်ံေနေလ မည္လား? ေရႊအဆင္းရိွေသာ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို မီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ားက ဝါးၿမိဳသြားခ်ိန္တြင္ “အာနႏၵာ - မိမိခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးသူတို႕ႏွင့္ ရွင္ကြဲကြဲျခင္း၊ ေသကြဲကြဲျခင္း သေဘာကို ေရွးယခင္ကပင္ ငါေဟာခဲ့ၿပီမဟုတ္ပါေလာ။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ခႏၶာကိုယ္ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ျဖစ္ျခင္း၊ပ်က္ျခင္းမကင္းေသာ သေဘာကို မပ်က္စီးပါေစလင့္ဟု ေတာင့္တ၍ မရႏုိင္။ ” ဟု ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ေဒသနာေတာ္ကို နားထဲတြင္ ၾကားေယာင္မိေန မည္လား? (၂၅)ဝါတုိင္တုိင္ ဘုရားရွင္၏ေနာက္ေတာ္မွ အရိပ္ပမာမခြဲမခြာ လုိက္ပါခဲ့ရေသာ အနီးကပ္ဆံုး တပည့္အေနျဖင့္ အတိတ္မွ ပံုရိပ္မ်ားကို တသသ, သတိရရင္း သံေဝဂယူေနေလမည္လား? ဟု စဥ္းစားေနမိသည္။ အဂၤါရေစတီေနရာသည္ ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို မီးသၿဂႋဳဟ္ရာဌာနျဖစ္၍ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ၾကြေရာက္ဖူးေျမာ္ေတာ္မူခဲ့ၾကမည္မွာ အမွန္ပင္။ ၾကြေရာက္လာေသာ သံဃာေတာ္တို႕၏ အစည္း အေဝးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ပထမသဂၤါယနာတင္ပြဲကို က်င္းပရန္ စီစဥ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ သာသနာ့သမုိင္းအတြက္ အေရးပါေသာ ေနရာဌာန တစ္ခုျဖစ္သည္။
အဂၤါရေစတီေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ၿပီး ျပန္အလာတြင္ ေဒါဏပုဏၰားႀကီးက ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ရွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႕အား အညီအမွ် ခြဲေဝေပးခဲ့ေသာေနရာကိုလည္း ကားေပၚမွ ျပသသည္။ လမ္း၏ လက္ဝဲဘက္တြင္ တည္ရိွသည္။ ယခင္က အထိမ္းအမွတ္တစ္ခုအျဖစ္ျဖင့္ မထင္ရွားေသာ္လည္း ယခုအခါ ထုိေနရာကို ပိုင္ဆုိင္သူသည္ တိဗက္ဗုဒၶဘာသာတစ္ဦးျဖစ္သျဖင့္ တခမ္းတနား ပူေဇာ္ထားသည္ကို ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ ေတြ႕ခဲ႕ရသည္။
၎ေနာက္ ဘုရားရွင္ေနာက္ဆံုးေရၾကည္ေတာ္ ေသာက္သံုးေတာ္မူခဲ့ရာဌာနသို႕ ဝင္ေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ အုတ္တိုက္ငယ္တစ္ခုအတြင္း၌ ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္တစ္ဆူရိွၿပီး ဆင္းတုေတာ္၏ေရွ႕၌ ခါးေစာင္းခန္႕နက္ေသာ အနိမ့္ပိုင္းျပဳလုပ္ထားသည္။ အခ်ိဳ႕က အနိမ့္ပိုင္းထဲသို႕ဆင္း၍ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ (AD- 7)ရာစုႏွစ္၏ လက္ရာျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ၎ေနာက္ မဟာပရိနိဗၺာန္ေစတီေတာ္ႏွင့္ ရုပ္ပြားေတာ္ကို သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ မဟာတိုးအဖြဲ႕မွ စုေပါင္းအလွဴေတာ္အျဖစ္ ေလ်ာင္းေတာ္မူရုပ္ပြားေတာ္ႀကီး၏ အရြယ္အစားႏွင့္တုိင္းတာ၍ ခ်ဳပ္လုပ္ ထားေသာ သကၤန္းေတာ္ႀကီးကို ကပ္လွဴၾကသည္။
မိမိ၏ စိတ္အစဥ္၌ ဘုရားရွင္သည္ ေဝသာလီၿမိဳ႕၌ အာယုသခၤါရ လႊတ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဘ႑ရြာ၊ ဟတၳိရြာ၊ အမၺရြာ၊ ဇမၺဳရြာ၊ ေဘာဂၿမိဳ႕၊ ပါဝါၿမိဳ႕မ်ားသို႕ အစဥ္အတိုင္း ၾကြေတာ္မူခဲ့ၿပီး ပါဝါၿမိဳ႕၌ ပန္းထိမ္သည္စုႏၵကပ္လွဴေသာဆြမ္းကို ေနာက္ဆံုးဘုဥ္းေပးေတာ္မူခဲ့ၿပီး ပါဝါၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ လမ္းခရီးတြင္ (၂၅)ႀကိမ္တိုင္တုိင္ ရပ္နား၍ ကုသိနာရံုၿမိဳ႕သို႕အေရာက္ ေဝေနယ်မ်ားအတြက္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ႀကိဳးစားၾကြေတာ္မူပံုကို သတိရမိသည္။ ဖြား၊ပြင့္၊ေဟာ၊စံ သံေဝဇနိယ ေလးဌာနကို ေဟာၾကားေတာ္မူပံု၊ အရွင္အာနႏၵာအား တရားျပ၍ အားေပးစကားေျပာၾကားေတာ္မူပံု၊ အတိတ္ဘဝက စၾကဝေတးမင္း အျဖစ္ျဖင့္ ကုသိနာရံု၌ ထီးနန္းစိုးစံခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာတို႕ကို မဟာသုဒႆနသုတ္အျဖစ္ျဖင့္ ေဟာၾကားခဲ့ပံု၊ ေနာက္ဆံုးသာဝကျဖစ္ေသာ သုဘဒၵပရဗိုဇ္ကို ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူခဲ့ပံု၊ သာဝကအေပါင္းတို႕အား ေနာက္ဆံုးၾသဝါဒေပးၿပီး စ်ာန္သမာပတ္ကို႕ကို အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ဝင္စားၿပီးသည္၏ေနာက္၌ ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူပံုတို႕ကို အာရံုျပဳမိသည္။ “အမ်ားေဝေန ကြ်တ္လြတ္ေစဖို႕၊ မေနမနား သက္ေတာ္အားျဖင္၊့ ၾကီးမားေလဘိ ရွစ္ဆယ္ျပည့္၍၊ ပရိနိဗၺာန္ စံသည့္တုိင္ေအာင္ သယ္ယူေဆာင္၊ ဘုန္းေခါင္ ငါတို႕ဘုရားတည္း” ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ သတၱဝါအေပါင္းတို႕ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ရရိွရန္အတြက္ အလြန္ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ ေဆာင္ရြက္အားထုတ္ေတာ္မူခဲ့ပံုကို ဆင္ျခင္၍ ဗုဒၶါႏုႆတိဘာဝနာ ပြားမ်ားသည္။ ၎ေနာက္ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ကို ရြတ္ဆုိပူေဇာ္သည္။ ကုသိနာရံုသည္ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူရာဌာနျဖစ္၍ ေရာက္လာသူမ်ား၏ ရင္ထဲ၌ သံေဝဂစိတ္ႏွင့္အတူ လြမ္းေဆြးမႈမ်ားပါ ေရာယွက္ေနၾကပံုရသည္။ ျမန္မာေက်ာင္းႏွင့္ မဟာပရိနိဗၺာန္ေစတီေတာ္သည္ ျခံစည္းရိုးမွ်သာျခားသျဖင့္ တစ္ေန႕တာ အတြင္း အႀကိမ္ႀကိမ္သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကၿပီး ပိတ္ခ်ိန္ေရာက္မွသာ ျပန္ခဲ့ၾကေတာ့သည္
(22.3.2014) နံနက္စာ စားၿပီးေနာက္ ကုသိနာရံုမွ (၁၃၆)မုိင္ ေဝးကြာေသာ ပတၱနားၿမိဳ႕(ပါဋလိပုတ္)သို႕ ခရီးဆက္ၾကသည္။ ကုသိနာရံုၿမိဳ႕မွ (၆)မိုင္ခန္႕အကြာတြင္ ပါဝါၿမိဳ႕ရိွသည္။ စုႏၵေရႊပန္းထိမ္သည္ကပ္လွဴေသာ ဆြမ္းကို ေနာက္ဆံုးဘုဥ္းေပးေတာ္မူရာဌာနသည္ ေတာင္ကုန္းသဖြယ္တည္ရိွၿပီး အနီးတြင္ လူေနရပ္ကြက္ တည္ရိွသည္။ (2012)ခုႏွစ္ ဘုရားဖူးလာစဥ္က ေစတီပ်က္၏ အုတ္ခံုမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ယခင္အေခါက္လာစဥ္က အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးတြင္ တံတားမေဆာက္လုပ္ရေသးသျဖင့္ ကားကိုရပ္နားၿပီး သြားေရာက္ဖူးေျမာ္၍ရသည္။ ယခုအေခါက္၌ တံတားေဆာက္လုပ္ ၿပီးသြားသျဖင့္ လမ္းေပၚ၌ ရပ္နားခြင့္မရ။ ရပ္ကြက္အတြင္းသို႕ ကားေလးမ်ားသာ ဝင္ႏုိင္သည္။ မိမိတို႕အဖြဲ႕က ကားႀကီးျဖင့္လာၾကေသာေၾကာင့္ တံတားေပၚမွသာ လွမ္းေမွ်ာ္၍ အာရံုျပဳရေတာ့သည္။ ကားေလးျဖင့္ လာၾကေသာ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ား ဖူးေျမာ္ေနၾကသည္ကိုလည္း လွမ္းျမင္ေနရသည္။ ေစတီေတာ္အုတ္ခံုမ်ားကိုလည္း ျမွင့္တင္၍ အသစ္ျပဳျပင္ ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွင္ ေနာက္ဆံုးဆြမ္းဘုဥ္းေပးေသာ ေနရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ရာျဖစ္ေနသည္။ ဘုရားျဖစ္မည့္ေန႕၌ ဘုဉ္းေပးေသာဆြမ္းႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳမည့္ေန႕၌ ဘုဉ္းေပးေသာဆြမ္း တို႕သည္ အက်ိဳးအာနိသင္ တူညီမႈရိွၿပီး အျခားေသာဆြမ္းမ်ားထက္ အက်ိဳးအာနိသင္ ၾကီးမားေၾကာင္း ေဟာၾကားထား သည္ကိုလည္း အမွတ္ရမိသည္။ ေစတီကုန္းေတာ္ကိုလည္း ကားေပၚမွပင္ ဓာတ္ပံုရိုက္ယူၿပီး ခရီးဆက္ၾကသည္။ မိနစ္ပိုင္းမွ်ၾကာေသာအခါ ကကုဓာျမစ္သို႕ေရာက္သည္။ ျမစ္ဟုဆုိေသာ္လည္း ေခ်ာင္းက်ဥ္းေလးမွ်သာျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္ေနာက္ဆံုး ေရသံုးသပ္ေတာ္မူေသာ ျမစ္ျဖစ္သည္။ ေခ်ာင္းကမ္းနံေဘးတြင္ ကုသိနာရံုဆရာေတာ္ႀကီးက ရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူ လာေရာက္တည္ ထားသည္ကို ဖူးေတြ႕ခဲ့ရသည္။
ဦးဉာဏ(ႂကြယ္အိပ္ပြဲ)၏
သူရဇၨ ေဖ ၂၀၁၅ တြင္ေဖာ္ျပၿပီးသည္ကို ကူးယူကူးယူျခင္းသာ
No comments:
Post a Comment