Wednesday, January 21, 2015

ဗုဒၶဂယာ သံေဝဇနိယေလးဌာန ဘုရားဖူးခရီးစဥ္ ၁

ဗုဒၶဂယာ သံေဝဇနိယေလးဌာန ဘုရားဖူးခရီးစဥ္မွ ထူးျခားေသာ အသိအျမင္မ်ား ၁

၁၃၇၅ ခု ၊ တေပါင္းလဆန္း ၁၂ ရက္၊ (12.3.2014) ဗုဒၶဟူးေန႕။ မိမိတို႕ မိသားစုအပါအဝင္ မဟာတိုးဗုဒၶဂယာဘုရားဖူးအဖြဲ႕ႏွင့္ လုိက္ပါၾကမည့္ နယ္ေပါင္းစံုမွပုဂိၢဳလ္မ်ား ရန္ကုန္အျပည္ျပည္္ဆုိင္ရာေလဆိပ္သို႕ နံနက္(၁၁)နာရီအေရာက္ သြားၾကသည္။ မိမိအပါအဝင္ ရဟန္း(၃)ပါးႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္(၁၆)ဦးျဖစ္သည္။ ေန႕လယ္(၁၂) နာရီတြင္ ေလယာဥ္စထြက္မည္ျဖစ္၍ မဟာတိုးကုမၸဏီမွ မိမိအပါအဝင္ ရဟန္း(၃)ပါးကို ေလဆိပ္အနီးရိွ ထမင္းဆုိင္တြင္ ေန႕ဆြမ္းကပ္သည္။ ေလဆိပ္တြင္ေစာင့္ေနစဥ္ ရာျပည့္သုခ၊ မဇၥ်ိမအလင္း စေသာ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္လည္း ဆံုမိၾက သည္။ ေလယာဥ္ထြက္ခ်ိန္ မြန္းလြဲ(၁)နာရီသို႕ ေျပာင္းသြားသည္။ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ မိမိႏွင့္ ဗုဒၶဂယာျမန္မာေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးဉာဏိႏၵတုိ႕ ထုိင္ခံုခ်င္းကပ္လ်က္ အတူထုိင္ရသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ သံဃမဟာနာယက အစည္းအေဝးအတြက္ ၾကြလာရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ရန္ကုန္ေလဆိပ္မွ ဂယာေလဆိပ္သို႕ တုိက္ရိုက္ပ်ံသန္းခ်ိန္ (၂)နာရီ(၁၀)မိနစ္ ၾကာျမင့္သည္။ ေျမျပင္ေပၚသို႕ ဆင္းသက္ခါနီးတြင္ ဗုဒၶဂယာဆရာေတာ္ႀကီးက ဒုကၠရစရိယာေတာင္ႏွင့္ ေနရဥၨရာျမစ္ကို ျပသသျဖင့္ ဖူးေျမာ္ခြင့္ရသည္။

ဘုရားရွင္အဆူဆူပြင့္ေတာ္မူရာ အတုမဲ့ေအာင္ေျမရိွ မဟာေဗာဓိေစတီ


ေလဆိပ္တြင္ လူစံုေအာင္ေစာင့္ၿပီးေနာက္ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႕ သြားၾကသည္။ ဂိုက္လုပ္သူ ကိုေက်ာ္ေအာင္က မနက္ျဖန္နံနက္က်မွ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ကို ေအးေအးေဆးေဆးလာဖူးၾကမည္၊ ယခုေခတၱ ဝင္ဖူးမည္ဟု ေျပာသည္။ မိမိတို႕အဖြဲ႕မ်ား မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္သို႕ ဝင္ေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ (2013)ခု ဇူလုိင္လ၌ မဟာေဗာဓိပင္အနီး ဗံုးေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ လံုျခံဳေရးအထူးတင္းၾကပ္ထားသည္။ ယခင္ကလို ဝင္ခ်င္သည့္ ေနရာမွ ဝင္လို႕မရေတာ့။ လူႏွစ္ရပ္ခန္႕ရိွ အုတ္တံတိုင္းႀကီးမ်ားျဖင့္ ကာရံထားၿပီး ဝင္ေပါက္ႏွင့္ထြက္ေပါက္ကို သီးသန္႕ခြဲျခား ထားသည္။ အမ်ိဳးသားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးကိုလည္း ခြဲျခားထားသည္။ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ႏွစ္ဆင့္၌ စစ္ေဆးေရး ကိရိယာမ်ားျဖင့္ အစစ္ေဆးခံၿပီးမွသာ ဝင္ခြင့္ျပဳသည္။ ဖုန္းမ်ားလံုးဝယူေဆာင္ခြင့္မျပဳ။ ကင္မရာမ်ားလည္း ရူပီေငြ(၁၀၀)ေပးမွသာ ယူေဆာင္ခြင့္ျပဳသည္။
မဟာေဗာဓိရုပ္ပြားေတာ္၊ ေဗာဓိပင္နွင့္ေရႊပလႅင္ေတာ္တုိ႕ကို ဖူးေျမာ္၍ စရိယာပိဋကပါဠိေတာ္လာ ပါရမီ(၁၀)ပါး ဂါထာမ်ားႏွင့္ ဇိနာလကၤာရက်မ္းလာ ဘုရားအျဖစ္သို႕ေရာက္ရိွပံုဂါထာမ်ားကို ရြတ္ဆို၍ ရိွခိုးပူေဇာ္သည္။ ၿပီးေနာက္ ျမန္မာေက်ာင္းသို႕ သြားၾကသည္။ ညေနပိုင္း၌ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ကို ေနာက္တစ္ၾကိမ္ထပ္ဖူးၾကသည္။ ျပည္ပ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ားသာမက ျပည္တြင္းဘုရားဖူးအဖြဲ႕လည္း အေတာ္မ်ားမ်ားလာၾကသည္။ ယခင္အေခါက္မ်ားက အိႏၵိယ ႏုိင္ငံသားဘုရားဖူးမ်ားကို သိပ္မေတြ႕ရ။ ယခု အေတာ္မ်ားမ်ားလာၾကသည္ကိုေတြ႕ရ၍ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ရသည္။ အတုိင္းတုိင္းအျပည္ျပည္မွ လာေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကေသာ ဘုရားဖူးမ်ားျဖင့္ ေန႕ညမစဲ အျမဲစည္ကားေနျခင္းကလည္း ပူေဇာ္ အထူးကို ခံယူေတာ္မူထုိက္ေသာ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေစသည္။ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားသာမက နတ္ျဗဟၼာမ်ား၊ ဝိဇၨာ၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ တပႆီမ်ားလည္း အျမဲလာေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါ၏။
(13.3.2014) နံနက္စာစားၿပီး သုဇာတာ ဃနာႏုိ႕ဆြမ္းကပ္လွဴေသာေနရာသို႕ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ သုဇာတာသူေဌးသမီးက ဃနာႏုိ႕ဆြမ္းကပ္လွဴေနပံုကို ထုလုပ္ထားသည္။ ရုပ္ပြားေတာ္ႏွင့္ ဦးေခါင္းေတာ္အရြယ္အစားတို႕ ညီညြတ္မႈမရိွ၊ ဦးေခါင္းေတာ္က ေသးေနသည္။ ဦးေခါင္းေတာ္မ်ား ရိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီးျခင္းခံရ၍ အသစ္ျပန္ျပဳျပင္ထား ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဤေနရာ၌ သုဇာတာသူေဌးသမီးသည္ သားဆုပန္ရာ ဆုေတာင္းျပည့္သျဖင့္ ရုကၡစုိးနတ္ကို ႏွစ္စဥ္ဃနာႏုိ႕ဆြမ္း လာေရာက္ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေညာင္ပင္ေအာက္၌ တရားအားထုတ္ေနေသာ ဘုရားအေလာင္း ေတာ္ကို ရုကၡစိုးနတ္ဟု မွတ္ထင္ၿပီး ေရႊခြက္ႏွင့္တကြ ဃနာႏုိ႕ဆြမ္းကို ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းသည္။ အေလာင္းေတာ္က ဘုဥ္းေပးၿပီးေနာက္ ေရႊခြက္ကို ေနရဥၨရာျမစ္အတြင္းသို႕ အဓိ႒ာန္ျပဳ၍ ေမွ်ာသည္။ ေရႊခြက္ေမွ်ာေသာေနရာ အထိမ္း အမွတ္အျဖစ္ ရပ္ေတာ္မူ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူကို ေနရဥၨရာျမစ္အနီး၌ တည္ထားသည္။ ျမစ္ဟုဆိုေသာ္လည္း ေႏြရာသီတြင္ေရမရိွ၊ မုိးတြင္းက်မွသာ ကမ္းျပည့္ကမ္းလွ်ံ ေရစီးဆင္းသည္ဟု သိရ၏။ ေတာင္မွေျမာက္သို႕ စီးဆင္းေနေသာျမစ္ျဖစ္သည္။ ကာဠနဂါး၏ ဘံုဗိမာန္ကား ဤျမစ္ေအာက္တြင္ ရိွေပလိမ့္မည္။
ဃနာႏို႕ဆြမ္းကပ္လွဴေသာေနရာကို ဖူးေျမာ္ၿပီးေနာက္ ေသနာနိဂံုးရိွ သုဇာတာသူေဌးသမီးအိမ္ရာ၌ တည္ထား ေသာေစတီႀကီးကို သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ဘုရားရွင္အား ကပ္လွဴမည့္ဆြမ္းကို ခ်က္ျပဳတ္ရာေနရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေသာကမင္းႀကီးက တည္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဂိုက္ဆရာေတာ္က ရွင္းျပသည္။ ယခင္က ေျမႀကီးကုန္းမွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း (2002)ခုႏွစ္ေနာက္ပို္င္းတြင္ ျပန္လည္တူးေဖာ္ခဲ့ရာ ေစတီေတာ္ႀကီး ျပန္လည္ေပၚထြက္လာသည္။ မိမိ၏စိတ္အာရံုတြင္ ဃနာႏုိ႕ဆြမ္းခ်က္ရာ၌ နတ္ျဗဟၼာမ်ား ဝိုင္းဝန္းကူညီေဆာင္ရြက္ၾကပံုကို မွန္းဆၾကည္ညိဳမိသည္။
ဘုရားျဖစ္မည့္ေန႕တြင္ ဘုဥ္းေပးရေသာဆြမ္းျဖစ္၍ အျခားေသာဆြမ္းမ်ားထက္ အက်ိဳးအာနိသင္ ႀကီးမားေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ကိုလည္း အမွတ္ရမိသည္။ လွဴဒါန္းခြင့္ရေသာ သုဇာတာသူေဌးသမီးသည္လည္း အရေတာ္ပါ ေပစြ။ ကုသိုလ္ကံထူးပါေပစြ။ ႏွစ္ေပါင္း(၂၆၀၀)ေက်ာ္ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း သုဇာတာ၏အမည္ကား ယေန႕တုိင္ေအာင္ မဟာေဗာဓိနယ္ေျမတစ္ခြင္၌ ထင္ရွားေသာအမည္နာမအျဖစ္ ေနရာတုိင္းတြင္ ေတြ႕ေနရဆဲပင္။



သုဇာတာအိမ္ရာမွအျပန္ သုဒၶိယျမက္ထမ္းသမားက ဘုရားအေလာင္းေတာ္အားျမက္ရွစ္ဆုပ္လွဴဒါန္းေသာေနရာ ကို ဝင္ေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ကားလမ္းနံေဘးရိွ အေဆာက္အဦးငယ္တစ္ခုတြင္ ျမက္ရွစ္ဆုပ္ လွဴဒါန္းေနပံုထုလုပ္ ထားၿပီး ေရွးေဟာင္းသမုိင္းဝင္ေနရာအျဖစ္ ဆုိင္းဘုတ္ျဖင့္ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားသည္။
၎ေနာက္ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္သို႕သြား၍ သကၤန္းကပ္လွဴၾကသည္။ ဂိုက္ဆရာေတာ္က အေလာင္းေတာ္ သည္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ေတာ္တြင္ မာရ္(၅)ပါးကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူ၍ ဘုရားအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရိွပံု၊ ေဗာဓိပင္ရင္း၌ ဖလသမာပတ္ဝင္စား၍ (၇)ရက္တုိင္တုိင္ ပထမသတၱာဟအျဖစ္စံေနေတာ္မူပံု၊ ဒုတိယသတၱာဟအျဖစ္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ေတာ္ကို မမွိတ္ေသာမ်က္စိျဖင့္ရႈစား၍ (၇)ရက္တုိင္တုိင္စံေနေတာ္မူပံု၊ တတိယသတၱာဟအျဖစ္ ရတနာစၾကၤ ံ ေတာ္ကို ဖန္ဆင္း၍ (၇)ရက္တုိင္တုိင္ စၾကၤ ံၾကြ၍ စံေနေတာ္မူပံု၊ စတုတၳသတၱာဟအျဖစ္ အဘိဓမၼာ(၇)က်မ္းကို ဆင္ျခင္ ေတာ္မူ၍ (၇)ရက္တုိင္တုိင္ ရတနာဃရစံအိမ္ေတာ္တြင္ စံေနေတာ္မူပံု၊ ပဥၥမသတၱာဟအျဖစ္ ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ပင္ ရင္းတြင္ ဖလသမာပတ္ဝင္စား၍ (၇)ရက္တုိင္တုိင္စံေနေတာ္မူပံု၊ ဆ႒မသတၱာဟအျဖစ္ မုစလိႏၵာေရအိုင္ အနီးတြင္ ဖလသမာပတ္ဝင္စား၍ (၇)ရက္တုိင္တုိင္စံေနေတာ္မူပံု၊ သတၱမသတၱာဟအျဖစ္ ရာဇာယတနလင္းလြန္းပင္ အရင္း၌ ဖလသမာပတ္ဝင္စား၍ (၇)ရက္တုိင္တုိင္စံေနေတာ္မူပံု တုိ႕ကို ရွင္းလင္းျပသည္။ သတၱ႒ာနတြင္ လွည့္လည္ ဖူးေျမာ္ၾကၿပီးေနာက္ အခ်ိန္ေစာေနေသး၍ ျမန္မာေက်ာင္းသို႕ မျပန္ေသးဘဲ ေဗာဓိပင္ေအာက္တြင္ ေနခဲ့သည္။
မဟာေဗာဓိဌာနကား ဘုရားရွင္အဆူဆူတို႕၏ အတုမဲ့ေအာင္ေျမျဖစ္၏။ သံသရာႏွင့္ခ်ီ၍ ၾကာခဲ့ေသာ ကိေလသာတို႕ကို အႏုသယဓာတ္ပါမက်န္ေအာင္ အၾကြင္းမဲ့ေျခမႈန္းပစ္ရာ ဌာနႀကီးျဖစ္၏။ ကိေလသာဟူသမွ် ျမဴမွ် မက်န္ေအာင္ ေျခမႈန္းႏိုင္သျဖင့္ ကိေလသဝဋ္၊ ကမၼဝဋ္၊ ဝိပါကဝဋ္ဟူေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္ရဟတ္ႀကီး လည္ပတ္ခြင့္မရေတာ့ဘဲ သံသရာခရီး ၿပီးဆံုးသြားေတာ့၏။ ဘုရားရွင္အဆူဆူတို႕ ကိေလသာရန္သူကို ေအာင္ျမင္ရာဌာန ျဖစ္၍ ကမာၻတည္ေသာအခ်ိန္တြင္ ပထမဦးဆံုးတည္လာၿပီး ကမာၻပ်က္ေသာအခါ၌လည္း ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွ ပ်က္ရ၏။


ကမာၻတည္ကာစအခ်ိန္က ၾကာေရကန္ႀကီးရိွၿပီး ဘုရားတစ္ဆူပြင့္မည့္ကမာၻျဖစ္ပါက ၾကာတစ္ပြင့္ ပြင့္လာစျမဲျဖစ္၏။ ဤမွ်ထူးျမတ္လွေသာ ေနရာဌာနကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ရၾကသူအေပါင္းတို႕သည္လည္း ကုသုိလ္ကံထူးလွပါေပသည္။ မိမိသည္ မဟာေဗာဓိပင္ေအာက္၌ထုိင္၍ ရတနသုတ္၌လာေသာ ေဂါတမဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရား အထံ ေတာ္၌ ဗ်ာဒိတ္ခံယူပံု၊ ပါရမီ(၁၀)ပါး၊ စြန္႕ျခင္းၾကီး(၅)ပါး၊ စရိယ(၃)ပါးတို႕ကို ျဖည့္က်င့္ပံု၊ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ေရႊပလႅင္၌ မာရ္(၅)ပါးကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူပံုတို႕ကို အာရံုျပဳ၍ ဗုဒၶါႏုႆတိဘာဝနာပြားၿပီး ေန႕လယ္စာ စားခ်ိန္အမီ ျမန္မာေက်ာင္း သို႕ ျပန္ခဲ့သည္။
မူလအစီအစဥ္အရ ဗုဒၶဂယာတြင္ (၂)ညအိပ္ၿပီးမွ မိဂဒါဝုန္သို႕ ခရီးဆက္ရန္ျဖစ္ေသာ္လည္း (16)(17)ရက္မ်ား သည္ ကုလားသၾကၤန္(Holy ပြဲေတာ္)ျဖစ္၍ ကားလမ္းမ်ား ပိတ္ဆို႕ေနမည္စိုး၍ သၾကၤန္ရက္တြင္း သကၤႆသို႕ အေရာက္ သြားရန္ ဂိုက္လုပ္သူ ကိုေက်ာ္ေအာင္က စီစဥ္သည္။ သကၤႆကဲ့သို႕ ေခါင္ေသာေနရာတြင္သာ ေနရထုိင္ရ အဆင္ေျပႏုိင္သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႕ စီစဥ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ၎အစီအစဥ္အရ အျပန္မွသာ ဂယာတြင္ (၂)ညအိပ္ရန္ အစီအစဥ္ေျပာင္းလုိက္ရသည္။
ဦးဉာဏ (ႂကြယ္အိပ္ပြဲ
သူရဇၨမဂၢဂဇင္း ဇန္ ၂၀၁၅  မွမွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။




No comments:

Post a Comment