ဗုဒၶဂယာ သံေဝဇနိယေလးဌာန ဘုရားဖူးခရီးစဥ္မွ ထူးျခားေသာ အေတြးအျမင္မ်ား ၄
တရားေရေအးအၿမိဳက္ေဆးကို အမ်ားဆံုးထုတ္ေဖာ္ေဟာရာ အဝိဇဟိတဌာနီ သာဝတၳိျပည္
ယေန႕သည္ အိႏိၵယHolyပြဲေတာ္ျဖစ္သျဖင့္ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ကားမ်ားအလြန္မ်ားျပား၍ လမ္းၾကပ္လွေသာေၾကာင့္သာ သကၤႆလိုေခါင္ေသာၿမိဳ႕၌ တစ္ေနကုန္နားေနရျခင္းျဖစ္သည္။ အဖြဲ႕သားမ်ား ညေနစာစားၿပီးေသာအခါ သာဝတၳိသုိ႕ ခရီးဆက္ၾကသည္။ ဥတၱရာပရာေဒ႕ရွ္ျပည္နယ္၏ၿမိဳ႕ေတာ္ လကၡေနာင္းၿမိဳ႕ကို ည(၁၂)နာရီခန္႕တြင္ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကသည္။ ျမစ္ႀကီးငါးစင္းတြင္ အပါအဝင္ျဖစ္ေသာ သရဘူျမစ္ ကိုလည္း ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကသည္။ သကၤႆ မွ သာဝတၳိ သို႕ ခရီးမုိင္ (၂၈၀) ရိွသည္။ တစ္ညလံုးကားစီးၿပီး မိုးလင္းခါနီးတြင္ သာဝတၳိေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးသို႕ ေရာက္ရိွသည္။ သာဝတၳိျမန္မာ ေက်ာင္းသစ္ႀကီးတြင္ တည္းခိုၾကသည္။
(18.3.2014) နံနက္စာစားၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္ ေရမီးအစံုတန္ခိုးျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူရာျဖစ္ေသာ သရက္ျဖဴ ပင္ကုန္းေစတီေတာ္သို႕ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ယခင္က ေျမႀကီးကုန္းမွ်သာျဖစ္ေသာ္လည္း ယခု တူးေဖာ္မႈမ်ား အရ ေစတီေတာ္ႀကီး ေပၚထြက္လာၿပီကို ဖူးေတြ႕ခဲ့ရသည္။ “က႑မၺမူေလ ပရဟိတကေရာ ေယာ မုနိေႏၵာ နိသိေႏၷာ” အစရိွေသာ ဂါထာျဖင့္ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္၍ ဘုရားရွင္ ေရမီးအစံု တန္ခိုးျပေတာ္မူပံုကို အာရံုျပဳကာ ရိွခိုးကန္ေတာ့ၾကသည္။
၎ေနာက္ သာဝတၳိၿမိဳ႕တြင္းသို႕ သြားေရာက္ၾကသည္။ ေကာသလမင္း၏နန္းေတာ္ရာကို အထင္အရွား မေတြ႕ရ ေတာ့ပါ။ အရွင္အဂၤုလိမာလေစတီႏွင့္ သုဒတၱ(အနာထပိဏ္)ေစတီတို႕ကိုသာ ဖူးေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ က ေန႕စဥ္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ ဆြမ္းခံၾကြခဲ့ေသာ၊ အရိယာသူေတာ္စင္မ်ား ေပါမ်ားလွေသာ သာဝတၳိ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ ႀကီးသည္ ယေန႕အခ်ိန္တြင္ သစ္ပင္ခ်ံဳႏြယ္မ်ား ဖံုးလႊမ္းလွ်က္ သခၤါရသဘာဝကို ျပသေနေလၿပီ။ ေကာသလမင္းႏွင့္ မလႅိကာမိဖုရား၊ ဝိသာခါ၊ အနာထပိဏ္ အစရိွေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တပည့္သာ၀က ေျမာက္ျမားစြာတုိ႕ ေနထုိင္ရာ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးလည္းျဖစ္၊ ဘုရားရွင္(၂၅)ဝါတိုင္တုိင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ရာလည္းျဖစ္ေသာ သာသနာေတာ္ အတြက္ အခ်က္အခ်ာအက်ဆံုးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို ၾကည့္ရႈေလ့လာ၍ မွန္ကင္းတစ္လွည့္ ထင္းတစ္လွည့္ ျဖစ္တတ္ေသာ သခၤါရသဘာဝကို သံေဝဂတရား ပြားမ်ားခဲ့မိေတာ့သည္။
သာဝတၳိၿမိဳ႕တြင္း၌ ေလ့လာခဲ့ၿပီးေနာက္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကပါသည္။ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္၏အနီးတြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံမွ လာေရာက္တည္ထားေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ႀကီးႏွင့္ ကမၼဌာန္းေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ဖူးေတြ႕ခဲ့ရသည္။ အလြန္ခမ္းနားထည္ဝါၿပီး ဗုဒၶဝင္ဌာနႏွင့္ ထုိက္တန္ဆီေလ်ာ္ေသာ တည္ထားမႈကို ျမင္ေတြ႕ရသျဖင့္ အထူး ဝမ္းေျမာက္မိသည္။ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ဝင္ရန္ တစ္ဦးလွ်င္(၅) ရူပီျဖင့္ လက္မွတ္ဝယ္ယူၾကရသည္။ ေက်ာင္းေတာ္ပရဝုဏ္အတြင္း၌ ႏုိင္ငံတကာမွ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ား စည္ကားလွသည္။ ျမန္မာဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ားလည္း တစ္ဖြဲ႕ၿပီးတစ္ဖြဲ႕ ဖူးေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က သာဝတၳိၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားသည္ ဤကဲ့သုိ႕ ႀကိတ္ႀကိတ္တုိးေနေအာင္ ဘုရားရွင္ကို ေန႕စဥ္လာေရာက္ ဖူးေျမာ္ၾကေပလိမ့္မည္ဟု မွန္းဆၾကည့္မိသည္။
ဂိုက္ဆရာေတာ္မွ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၏သမုိင္းကို ရွင္းလင္းျပသည္။ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး သာဝတၳိမွ ရာဇၿဂိဳဟ္သို႕ ကုန္အေရာင္းအဝယ္သြားရင္း ဘုရားရွင္ကို ဖူးေတြ႕ခဲ့ရပံု၊ ေက်ာင္းေတာ္ေဆာက္လုပ္ရန္ ေဇတမင္းသားထံမွ ေျမဝယ္ရာတြင္ ေရႊဒဂၤါးျပားမ်ား အျပည့္ခင္း၍ ဝယ္ယူခဲ့ရပံု၊ နံ႕သာေက်ာင္းေဆာင္( ဂႏၶကုဋီ )ကို အလယ္မွထား၍ ခံတက္ပင္ေက်ာင္းေဆာင္( ကေရရီကုဋီ )ႏွင့္ ႀကိဳ႕ပင္ေက်ာင္းေတာ္( ေကာသမၺကကုဋီ )တို႕ကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့ပံု၊ ထင္းရွဴးေက်ာင္းေဆာင္( သလဠာဂါရကုဋီ )ကိုမူ ေကာလသမင္းက ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့ပံု၊ အာနႏၵာေဗာဓိပင္ကို ဘုရားရွင္၏ ကိုယ္စားအျဖစ္ စိုက္ပ်ိဳးပူေဇာ္ခဲ့ၾကပံု၊ အာနႏၵာေဗာဓိပင္ကို အလယ္၌ထား၍ ေက်ာင္းေျမဧရိယာ ေျမာက္ဘက္ျခမ္းကို အနာထပိဏ္သူေဌးက လွဴဒါန္းၿပီး ေတာင္ဘက္ျခမ္းကို ေကာသလမင္းက လွဴဒါန္းခဲ့ပံုတို႕ကို ရွင္းလင္းျပသည္။
ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း၌ ဂႏၶကုဋီကို အဓိကထား၍ ဖူးေျမာ္ၾကၿပီး၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာမ်ားကို လွည့္လည္ ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ေျမာက္ဘက္ဆံုးမွ ကေရရီကုဋီ၊ ၎ေနာက္ ဂႏၶကုဋီ၊ ေကာသမၺကကုဋီ၊ အာနႏၵာေဗာဓိပင္၊ ေသြးျပည္တို႕စိုရႊဲလွ်က္ အပုပ္နံ႕ထြက္ေနေသာ ပူတိဂတၱတိႆမေထရ္ကို ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ မရြံမရွာ ၾကင္နာစြာ ျပဳစုခဲ့ေသာေနရာတြင္ တည္ထားေသာေစတီ၊ သလဠာဂါရကုဋီတို႕ကို အစဥ္အတုိင္းဖူးေတြ႕ရသည္။ အေနာက္ ဘက္ျခမ္း၌ ရဟႏၲာေစတီမ်ား၊ ရွင္သီဝလီေက်ာင္းေဆာင္ႏွင့္ ေက်ာင္းေတာ္ရာမ်ားကို ဖူးေတြ႕ရသည္။ အေရွ႕ဘက္ျခမ္း၌ တရားေဟာဓမၼာရံုေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဘုရားရွင္ ေန႕စဥ္တရားေဟာေတာ္မူရာ ပလႅင္ေတာ္၊ ဘုရားရွင္အသံုးျပဳခဲ့ေသာ ေရတြင္း၊ ဘုရားရွင္၏ စႀကၤန္ေတာ္ေစတီတို႕ကို ဖူးေတြ႕ရသည္။
ထိုင္းဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ားကလည္း သဒၶါတရားထက္သန္စြာ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ၾကသည္။ ထုိင္းသံဃာမ်ားထဲမွ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက မိမိတို႕အဖြဲ႕ကို “ဘယ္က လာဖူးၾကတာလဲ” ဟု ျမန္မာသံပီပီသသျဖင့္ ေမးျမန္းျပီး သူငယ္စဥ္က ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၌ ေနခဲ့ဖူးေၾကာင္း၊ ယခုေတာ့ ျမန္မာစကားကို အနည္းအက်ဥ္းမွ်သာ ေျပာႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း၊ ထုိင္းသံဃာ (၁၀၁)ပါး အတူတကြ ဘုရားဖူးလာၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ လမ္းစရိတ္ကို ထုိင္းအစိုးရက ေထာက္ပ့ံျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ထုိင္းသံဃာေတာ္မ်ား သပိတ္ပိုက္၍ တန္းစီဆြမ္းခံၾက၍ ထုိင္းဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ားက ေလာင္းလွဴၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရသည္မွာလည္း အလြန္ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းလွသည္။ ျမန္မာဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ား ေက်ာင္းသို႕ျပန္၍ ေန႕လယ္စာ စားၿပီးေနာက္ ေခတၱအနားယူၾကသည္။ ညေန(၃)နာရီခန္႕တြင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ ထပ္မံဖူးေျမာ္လိုသူမ်ားကို အေဖာ္စပ္၍ လမ္းေလွ်ာက္သြားကာ ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ႏုိင္ငံတကာမွ ေက်ာင္းေတာ္မ်ား လာေရာက္ တည္ေဆာက္ထားၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ျမန္မာေက်ာင္းမွ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ (၁၅)မိနစ္ခန္႕ လမ္းေလွ်ာက္ ရသည္။
ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ ဝင္ေရာက္ဖူးေျမာ္ကာ ဂႏၶကုဋီအနီး သစ္ပင္ရိပ္တြင္ တရားထုိင္ၾက၊ ဘုရားရိွခိုးၾက၊ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ၾကသည္။ မိမိ၏ စိတ္အာရံုတြင္ ဘုရားရွင္သည္ ကေရရီကုဋီ ၌ ဘုရားခုႏွစ္ဆူတုိ႕၏ ဗုဒၶဝင္ကို ဘာဏဝါရ ေပါင္း (၁၂၆)ခုျဖင့္ တန္ဆာဆင္လွ်က္ သုတၱႏၲရာဇာ ဟု အမည္တြင္ေသာ “မဟာပဒါန”သုတ္ ကို ေဟာၾကားေတာ္မူပံုကို သတိရမိသည္။ ဂႏၶကုဋီ၌ လူပရိသတ္၊ ရဟန္းပရိသတ္တုိ႕ကို ေန႕ပိုင္း၌ အဖူးေျမာ္ခံကာ တရားဓမၼေဟာျပေတာ္မူပံု၊ ညပိုင္း၌ နတ္ျဗဟၼာတို႕၏ အဖူးေျမာ္ခံကာ တရားဓမၼေဟာၾကားေတာ္မူပံု၊ ေန႕စဥ္မျပတ္ ဗုဒၶကိစၥ(၅)ပါးကို ေဆာင္ရြက္ ေတာ္မူပံု၊ ဆြမ္းခံမွအျပန္ ေျခေတာ္ေဆးရင္း သံဃာေတာ္တို႕အား ဒုလႅဘတရား(၅)ပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူပံု၊ စႀကၤန္ၾကြ ေတာ္မူပံုတို႕ကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ “သကၠပၪွ”သုတ္နိဒါန္းအရ သလဠာဂါရကုဋီ၌ သီတင္းသံုးစဥ္ သိၾကားမင္း လာေရာက္ဖူးေျမာ္ရာတြင္ ဉာဏ္မရင့္က်က္ေသးေၾကာင္းသိေတာ္မူ၍ ဖူးေတြ႕မခံေသးဘဲ သမာပတ္ဝင္စားေတာ္မူေနပံု၊ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ေရာက္မွသာ အဖူးေျမာ္ခံပံု စသည္တုိ႕ကို အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ကာ ဗုဒၶါႏုႆတိဘာဝနာ ပြားေနမိသည္။ ၎ေနာက္ ဘုရားရွင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသံုးေနစဥ္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ဥဒါန္းဂါထာမ်ားကို အသင့္ယူေဆာင္လာေသာစာအုပ္ျဖင့္ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ခဲ့သည္။ ယခုအႀကိမ္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ကို အားပါးတရ အခ်ိန္ ၾကာၾကာ ဖူးေျမာ္ခြင့္ ရခဲ့သည္။
ညေန(၅)နာရီေက်ာ္လာၿပီျဖစ္၍ သာဝတိၳျမန္မာေက်ာင္းသို႕ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ လမ္းတြင္ ဂ်ိန္းဘာသာဝင္တို႕၏ ဘုရားေက်ာင္းသို႕ ေခတၱဝင္ေရာက္ေလ့လာၾကသည္။ အဝတ္မဝတ္ေသာ ဂ်ိန္းဘုရားရုပ္ထုမ်ားကို အစီအစဥ္တက် ထားရိွသည္။ ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးကိုမူ မေတြ႕ခဲ့ရ၊ ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီး ဓာတ္ပံုမ်ားကိုသာ ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ဓာတ္ပံုတြင္ အဝတ္မဝတ္ ထားေသာ္လည္း မ်က္မွန္တပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ခႏၶာကိုယ္၏ လိုအပ္ခ်က္အရ ဝတ္ဆင္ရမည့္ အဝတ္သကၤန္း ဝတ္သည္ကိုပင္ အျပစ္တစ္ခုအျဖစ္ လက္ခံထားၾကေသာ ဂ်ိန္းဘာသာဝင္မ်ားက မ်က္မွန္တပ္ဆင္မႈကိုေတာ့ မည္သို႕ လက္ခံခြင့္ျပဳထားၾကသည္ကို မသိရ။ “ဂ်ိန္းဘုရား မဟာဝီရ ”သာ ရိွေနေသးပါလွ်င္ မ်က္မွန္တပ္ဆင္မႈကိုပင္ ကိေလသာ မကင္းစင္ေသးသူတို႕၏အက်င့္ဟု သတ္မွတ္ေလမည္လားမသိ။
ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွ အျပန္တြင္ သာဝတၳိျမန္မာေက်ာင္းဆရာေတာ္အား စုေပါင္းကန္ေတာ့ၾကသည္။ ဆရာေတာ္က ပဥၥဂၢပုဏၰားႀကီးအေၾကာင္းကို ေဟာျပရင္း ဂ်ိန္းဘာသာအေၾကာင္းကိုပါ ရွင္းလင္းျပသည္။ ဗုဒၶႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ နိဂဏၭၭနာဋပုတၱ ဟု အမည္တြင္ေသာ မဟာဝီရ ဆုိသူက တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အယူဝါဒျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဝတ္လံုးဝမဝတ္ဘဲ ထမင္းစားရာ၌ပင္ ခြက္ျဖင့္ထည့္မစားဘဲ လက္ခုပ္ထဲထည့္၍စားၾကေၾကာင္း၊ ေယာက်္ားအဂၤါကို တုတ္၊ ဓါးစသည္တို႕ျဖင့္ ၫွဉ္းဆဲႏုိင္မွသာ ရဟန္းဟု အသိအမွတ္ျပဳေၾကာင္း၊ အိႏၵိယတစ္ႏုိင္ငံလံုး၌ ဂ်ိန္းရဟန္းမ်ား တစ္ရာေက်ာ္မွ်သာရိွေၾကာင္း၊ ၎တို႕ကို ကိုးကြယ္သူမ်ားမွာ သန္းႏွင့္ခ်ီ၍ရိွေၾကာင္း၊ ၎တို႕က အျခားဘာသာဝင္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္စည္းရံုးတတ္ ေၾကာင္း၊ ဂ်ိန္းဘာသာကိုးကြယ္ၾကသူမ်ားသည္ ကုန္သည္မ်ား၊ သူေဌးမ်ားျဖစ္ၾကေၾကာင္း အက်ယ္တဝင့္ မိန္႕ၾကားေတာ္ မူသည္။ ဆရာေတာ္က ဂ်ိန္းဘာသာဝင္တုိ႕၏ က်မ္းစာမ်ားကိုေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ျဖစ္ေသာ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ (သၿဂႋဳဟ္)က်မ္း ကို ၎တို႕ဘာသာ၏ က်မ္းစာအျဖစ္ ကူးယူထည့္သြင္းထားသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း မိန္႕ေတာ္မူသည္။ ဤကဲ့သို႕ျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ အျငင္းပြားစရာျဖစ္လာႏုိင္သျဖင့္ အထူးသတိျပဳသင့္၏။ ဘာသာျခားမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာေနရာဌာနမ်ားကို အပိုင္စီးျခင္း၊ ေကာင္းေသာအက်င့္တရားမ်ားကို အတုခုိးျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာက်မ္းစာမ်ားကို ကူးယူ၍ ၎တုိ႕ဘာသာ၏ ကုိယ္ပိုင္တရားျဖစ္ေလဟန္ ဝါဒျဖန္႕ျခင္း စသည္တို႕ ကို ျပဳလုပ္တတ္ၾက၏။
ရွးေခတ္ပုဏၰားမ်ားက ဗုဒၶက်မ္းစာမ်ားမွ အဆီအႏွစ္တို႕ကို ထုတ္ယူ၍ ၎တို႕၏ က်မ္းစာမ်ား ထဲသို႕ ကူးယူထည့္သြင္းကာ “ဗုဒၶသည္ပင္လွ်င္ ငါတို႕ဝါဒကို မွီျငမ္းျပဳခဲ့ရသည္၊ ဗုဒၶ၌ ကိုယ္ပိုင္တရား ဘာမွ်မရိွ” ဟု စြပ္စြဲခဲ့ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား ရိွခဲ့ၾကသည္။
ဂ်ိန္းဘာသာကလည္း ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ဤသို႕ေသာစကားမ်ိဳး ေျပာမလာဟု မဆိုႏုိင္ေပ။ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ သၿဂႋဳဟ္က်မ္းကို ဂ်ိန္းဘာသာ၏ က်မ္းစာအျဖစ္ ကူးယူထည့္သြင္းထားျခင္းျဖင့္ ၎တို႕ဘာသာအတြက္ အလြန္ခိုင္မာၿပီး စနစ္က်နက္နဲသိမ္ေမြ႕ေသာ သေဘာတရားမ်ားကို ရရိွပိုင္ဆုိင္ကာ အဆင့္အတန္းျမင့္ေသာ ဘာသာတရားတစ္ခုအျဖစ္ ျမွင့္တင္ႏုိင္မည္မွာမလြဲေပ။ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဂ်ိန္းဘာသာႏွစ္ခုလံုးက ဖန္ဆင္းရွင္ထာဝရဘုရားကို ျငင္းပယ္ၾကသည္။ ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳးကို လက္ခံၿပီး ဘဝသံသရာအယူအဆကိုလည္း လက္ခံၾကသည္။ သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ေရးအတြက္ အက်င့္တရားသည္ အဓိကက်သည္ဟု အသိအမွတ္ျပဳၾကသည္။ ယင္းသို႕ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္တူညီေသာ အခ်က္အလက္ မ်ားကို လက္ခံထားသည့္ ဂ်ိန္းဘာသာအေနႏွင့္ အနတၱတရားမွတပါး ဗုဒၶအဘိဓမၼာသေဘာတရားမ်ားကို ဆန္႕က်င္ၾက လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ သို႕အတြက္ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶအဘိဓမၼာသေဘာတရားမ်ားကို ကူးယူထားၾကသည္ဟု ထင္၏။ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူ မည္သည့္ဘာသာဝင္မဆို လုိက္နာက်င့္သံုးခြင့္ရိွပါ၏။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ကလည္း ဝမ္းေျမာက္ၾကည္ျဖဴၾကပါ၏။ သို႕ေသာ္ မလိမ့္တပတ္ျဖင့္ ကူးယူထားၿပီးခါမွ ပိုင္ရွင္ကိုသူခိုးဟု စြပ္စဲြျခင္းမ်ိဳးကား မျဖစ္သင့္ပါေပ။
ဦးဉာဏ. ႂကြယ္အိပ္ပြဲ၏
သူရဇၨ ဇန္ ၂၀၁၅ တြင္ေဖာ္ျပၿပီးသည္ကို ကူးကူးယူပါသည္
တရားေရေအးအၿမိဳက္ေဆးကို အမ်ားဆံုးထုတ္ေဖာ္ေဟာရာ အဝိဇဟိတဌာနီ သာဝတၳိျပည္
ယေန႕သည္ အိႏိၵယHolyပြဲေတာ္ျဖစ္သျဖင့္ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ကားမ်ားအလြန္မ်ားျပား၍ လမ္းၾကပ္လွေသာေၾကာင့္သာ သကၤႆလိုေခါင္ေသာၿမိဳ႕၌ တစ္ေနကုန္နားေနရျခင္းျဖစ္သည္။ အဖြဲ႕သားမ်ား ညေနစာစားၿပီးေသာအခါ သာဝတၳိသုိ႕ ခရီးဆက္ၾကသည္။ ဥတၱရာပရာေဒ႕ရွ္ျပည္နယ္၏ၿမိဳ႕ေတာ္ လကၡေနာင္းၿမိဳ႕ကို ည(၁၂)နာရီခန္႕တြင္ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကသည္။ ျမစ္ႀကီးငါးစင္းတြင္ အပါအဝင္ျဖစ္ေသာ သရဘူျမစ္ ကိုလည္း ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကသည္။ သကၤႆ မွ သာဝတၳိ သို႕ ခရီးမုိင္ (၂၈၀) ရိွသည္။ တစ္ညလံုးကားစီးၿပီး မိုးလင္းခါနီးတြင္ သာဝတၳိေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးသို႕ ေရာက္ရိွသည္။ သာဝတၳိျမန္မာ ေက်ာင္းသစ္ႀကီးတြင္ တည္းခိုၾကသည္။
(18.3.2014) နံနက္စာစားၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္ ေရမီးအစံုတန္ခိုးျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူရာျဖစ္ေသာ သရက္ျဖဴ ပင္ကုန္းေစတီေတာ္သို႕ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ယခင္က ေျမႀကီးကုန္းမွ်သာျဖစ္ေသာ္လည္း ယခု တူးေဖာ္မႈမ်ား အရ ေစတီေတာ္ႀကီး ေပၚထြက္လာၿပီကို ဖူးေတြ႕ခဲ့ရသည္။ “က႑မၺမူေလ ပရဟိတကေရာ ေယာ မုနိေႏၵာ နိသိေႏၷာ” အစရိွေသာ ဂါထာျဖင့္ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္၍ ဘုရားရွင္ ေရမီးအစံု တန္ခိုးျပေတာ္မူပံုကို အာရံုျပဳကာ ရိွခိုးကန္ေတာ့ၾကသည္။
၎ေနာက္ သာဝတၳိၿမိဳ႕တြင္းသို႕ သြားေရာက္ၾကသည္။ ေကာသလမင္း၏နန္းေတာ္ရာကို အထင္အရွား မေတြ႕ရ ေတာ့ပါ။ အရွင္အဂၤုလိမာလေစတီႏွင့္ သုဒတၱ(အနာထပိဏ္)ေစတီတို႕ကိုသာ ဖူးေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ က ေန႕စဥ္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ ဆြမ္းခံၾကြခဲ့ေသာ၊ အရိယာသူေတာ္စင္မ်ား ေပါမ်ားလွေသာ သာဝတၳိ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ ႀကီးသည္ ယေန႕အခ်ိန္တြင္ သစ္ပင္ခ်ံဳႏြယ္မ်ား ဖံုးလႊမ္းလွ်က္ သခၤါရသဘာဝကို ျပသေနေလၿပီ။ ေကာသလမင္းႏွင့္ မလႅိကာမိဖုရား၊ ဝိသာခါ၊ အနာထပိဏ္ အစရိွေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တပည့္သာ၀က ေျမာက္ျမားစြာတုိ႕ ေနထုိင္ရာ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးလည္းျဖစ္၊ ဘုရားရွင္(၂၅)ဝါတိုင္တုိင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ရာလည္းျဖစ္ေသာ သာသနာေတာ္ အတြက္ အခ်က္အခ်ာအက်ဆံုးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို ၾကည့္ရႈေလ့လာ၍ မွန္ကင္းတစ္လွည့္ ထင္းတစ္လွည့္ ျဖစ္တတ္ေသာ သခၤါရသဘာဝကို သံေဝဂတရား ပြားမ်ားခဲ့မိေတာ့သည္။
သာဝတၳိၿမိဳ႕တြင္း၌ ေလ့လာခဲ့ၿပီးေနာက္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကပါသည္။ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္၏အနီးတြင္ ထိုင္းႏုိင္ငံမွ လာေရာက္တည္ထားေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ႀကီးႏွင့္ ကမၼဌာန္းေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ဖူးေတြ႕ခဲ့ရသည္။ အလြန္ခမ္းနားထည္ဝါၿပီး ဗုဒၶဝင္ဌာနႏွင့္ ထုိက္တန္ဆီေလ်ာ္ေသာ တည္ထားမႈကို ျမင္ေတြ႕ရသျဖင့္ အထူး ဝမ္းေျမာက္မိသည္။ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ဝင္ရန္ တစ္ဦးလွ်င္(၅) ရူပီျဖင့္ လက္မွတ္ဝယ္ယူၾကရသည္။ ေက်ာင္းေတာ္ပရဝုဏ္အတြင္း၌ ႏုိင္ငံတကာမွ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ား စည္ကားလွသည္။ ျမန္မာဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ားလည္း တစ္ဖြဲ႕ၿပီးတစ္ဖြဲ႕ ဖူးေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က သာဝတၳိၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားသည္ ဤကဲ့သုိ႕ ႀကိတ္ႀကိတ္တုိးေနေအာင္ ဘုရားရွင္ကို ေန႕စဥ္လာေရာက္ ဖူးေျမာ္ၾကေပလိမ့္မည္ဟု မွန္းဆၾကည့္မိသည္။
ဂိုက္ဆရာေတာ္မွ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၏သမုိင္းကို ရွင္းလင္းျပသည္။ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး သာဝတၳိမွ ရာဇၿဂိဳဟ္သို႕ ကုန္အေရာင္းအဝယ္သြားရင္း ဘုရားရွင္ကို ဖူးေတြ႕ခဲ့ရပံု၊ ေက်ာင္းေတာ္ေဆာက္လုပ္ရန္ ေဇတမင္းသားထံမွ ေျမဝယ္ရာတြင္ ေရႊဒဂၤါးျပားမ်ား အျပည့္ခင္း၍ ဝယ္ယူခဲ့ရပံု၊ နံ႕သာေက်ာင္းေဆာင္( ဂႏၶကုဋီ )ကို အလယ္မွထား၍ ခံတက္ပင္ေက်ာင္းေဆာင္( ကေရရီကုဋီ )ႏွင့္ ႀကိဳ႕ပင္ေက်ာင္းေတာ္( ေကာသမၺကကုဋီ )တို႕ကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့ပံု၊ ထင္းရွဴးေက်ာင္းေဆာင္( သလဠာဂါရကုဋီ )ကိုမူ ေကာလသမင္းက ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့ပံု၊ အာနႏၵာေဗာဓိပင္ကို ဘုရားရွင္၏ ကိုယ္စားအျဖစ္ စိုက္ပ်ိဳးပူေဇာ္ခဲ့ၾကပံု၊ အာနႏၵာေဗာဓိပင္ကို အလယ္၌ထား၍ ေက်ာင္းေျမဧရိယာ ေျမာက္ဘက္ျခမ္းကို အနာထပိဏ္သူေဌးက လွဴဒါန္းၿပီး ေတာင္ဘက္ျခမ္းကို ေကာသလမင္းက လွဴဒါန္းခဲ့ပံုတို႕ကို ရွင္းလင္းျပသည္။
ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း၌ ဂႏၶကုဋီကို အဓိကထား၍ ဖူးေျမာ္ၾကၿပီး၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာမ်ားကို လွည့္လည္ ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ေျမာက္ဘက္ဆံုးမွ ကေရရီကုဋီ၊ ၎ေနာက္ ဂႏၶကုဋီ၊ ေကာသမၺကကုဋီ၊ အာနႏၵာေဗာဓိပင္၊ ေသြးျပည္တို႕စိုရႊဲလွ်က္ အပုပ္နံ႕ထြက္ေနေသာ ပူတိဂတၱတိႆမေထရ္ကို ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ မရြံမရွာ ၾကင္နာစြာ ျပဳစုခဲ့ေသာေနရာတြင္ တည္ထားေသာေစတီ၊ သလဠာဂါရကုဋီတို႕ကို အစဥ္အတုိင္းဖူးေတြ႕ရသည္။ အေနာက္ ဘက္ျခမ္း၌ ရဟႏၲာေစတီမ်ား၊ ရွင္သီဝလီေက်ာင္းေဆာင္ႏွင့္ ေက်ာင္းေတာ္ရာမ်ားကို ဖူးေတြ႕ရသည္။ အေရွ႕ဘက္ျခမ္း၌ တရားေဟာဓမၼာရံုေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဘုရားရွင္ ေန႕စဥ္တရားေဟာေတာ္မူရာ ပလႅင္ေတာ္၊ ဘုရားရွင္အသံုးျပဳခဲ့ေသာ ေရတြင္း၊ ဘုရားရွင္၏ စႀကၤန္ေတာ္ေစတီတို႕ကို ဖူးေတြ႕ရသည္။
ထိုင္းဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ားကလည္း သဒၶါတရားထက္သန္စြာ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ၾကသည္။ ထုိင္းသံဃာမ်ားထဲမွ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက မိမိတို႕အဖြဲ႕ကို “ဘယ္က လာဖူးၾကတာလဲ” ဟု ျမန္မာသံပီပီသသျဖင့္ ေမးျမန္းျပီး သူငယ္စဥ္က ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၌ ေနခဲ့ဖူးေၾကာင္း၊ ယခုေတာ့ ျမန္မာစကားကို အနည္းအက်ဥ္းမွ်သာ ေျပာႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း၊ ထုိင္းသံဃာ (၁၀၁)ပါး အတူတကြ ဘုရားဖူးလာၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ လမ္းစရိတ္ကို ထုိင္းအစိုးရက ေထာက္ပ့ံျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ထုိင္းသံဃာေတာ္မ်ား သပိတ္ပိုက္၍ တန္းစီဆြမ္းခံၾက၍ ထုိင္းဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ားက ေလာင္းလွဴၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရသည္မွာလည္း အလြန္ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းလွသည္။ ျမန္မာဘုရားဖူးအဖြဲ႕မ်ား ေက်ာင္းသို႕ျပန္၍ ေန႕လယ္စာ စားၿပီးေနာက္ ေခတၱအနားယူၾကသည္။ ညေန(၃)နာရီခန္႕တြင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ ထပ္မံဖူးေျမာ္လိုသူမ်ားကို အေဖာ္စပ္၍ လမ္းေလွ်ာက္သြားကာ ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ႏုိင္ငံတကာမွ ေက်ာင္းေတာ္မ်ား လာေရာက္ တည္ေဆာက္ထားၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ျမန္မာေက်ာင္းမွ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ (၁၅)မိနစ္ခန္႕ လမ္းေလွ်ာက္ ရသည္။
ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ ဝင္ေရာက္ဖူးေျမာ္ကာ ဂႏၶကုဋီအနီး သစ္ပင္ရိပ္တြင္ တရားထုိင္ၾက၊ ဘုရားရိွခိုးၾက၊ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ၾကသည္။ မိမိ၏ စိတ္အာရံုတြင္ ဘုရားရွင္သည္ ကေရရီကုဋီ ၌ ဘုရားခုႏွစ္ဆူတုိ႕၏ ဗုဒၶဝင္ကို ဘာဏဝါရ ေပါင္း (၁၂၆)ခုျဖင့္ တန္ဆာဆင္လွ်က္ သုတၱႏၲရာဇာ ဟု အမည္တြင္ေသာ “မဟာပဒါန”သုတ္ ကို ေဟာၾကားေတာ္မူပံုကို သတိရမိသည္။ ဂႏၶကုဋီ၌ လူပရိသတ္၊ ရဟန္းပရိသတ္တုိ႕ကို ေန႕ပိုင္း၌ အဖူးေျမာ္ခံကာ တရားဓမၼေဟာျပေတာ္မူပံု၊ ညပိုင္း၌ နတ္ျဗဟၼာတို႕၏ အဖူးေျမာ္ခံကာ တရားဓမၼေဟာၾကားေတာ္မူပံု၊ ေန႕စဥ္မျပတ္ ဗုဒၶကိစၥ(၅)ပါးကို ေဆာင္ရြက္ ေတာ္မူပံု၊ ဆြမ္းခံမွအျပန္ ေျခေတာ္ေဆးရင္း သံဃာေတာ္တို႕အား ဒုလႅဘတရား(၅)ပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူပံု၊ စႀကၤန္ၾကြ ေတာ္မူပံုတို႕ကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ “သကၠပၪွ”သုတ္နိဒါန္းအရ သလဠာဂါရကုဋီ၌ သီတင္းသံုးစဥ္ သိၾကားမင္း လာေရာက္ဖူးေျမာ္ရာတြင္ ဉာဏ္မရင့္က်က္ေသးေၾကာင္းသိေတာ္မူ၍ ဖူးေတြ႕မခံေသးဘဲ သမာပတ္ဝင္စားေတာ္မူေနပံု၊ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ေရာက္မွသာ အဖူးေျမာ္ခံပံု စသည္တုိ႕ကို အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ကာ ဗုဒၶါႏုႆတိဘာဝနာ ပြားေနမိသည္။ ၎ေနာက္ ဘုရားရွင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသံုးေနစဥ္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ဥဒါန္းဂါထာမ်ားကို အသင့္ယူေဆာင္လာေသာစာအုပ္ျဖင့္ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ခဲ့သည္။ ယခုအႀကိမ္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ကို အားပါးတရ အခ်ိန္ ၾကာၾကာ ဖူးေျမာ္ခြင့္ ရခဲ့သည္။
ညေန(၅)နာရီေက်ာ္လာၿပီျဖစ္၍ သာဝတိၳျမန္မာေက်ာင္းသို႕ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ လမ္းတြင္ ဂ်ိန္းဘာသာဝင္တို႕၏ ဘုရားေက်ာင္းသို႕ ေခတၱဝင္ေရာက္ေလ့လာၾကသည္။ အဝတ္မဝတ္ေသာ ဂ်ိန္းဘုရားရုပ္ထုမ်ားကို အစီအစဥ္တက် ထားရိွသည္။ ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီးကိုမူ မေတြ႕ခဲ့ရ၊ ဂ်ိန္းဘုန္းႀကီး ဓာတ္ပံုမ်ားကိုသာ ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ဓာတ္ပံုတြင္ အဝတ္မဝတ္ ထားေသာ္လည္း မ်က္မွန္တပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ခႏၶာကိုယ္၏ လိုအပ္ခ်က္အရ ဝတ္ဆင္ရမည့္ အဝတ္သကၤန္း ဝတ္သည္ကိုပင္ အျပစ္တစ္ခုအျဖစ္ လက္ခံထားၾကေသာ ဂ်ိန္းဘာသာဝင္မ်ားက မ်က္မွန္တပ္ဆင္မႈကိုေတာ့ မည္သို႕ လက္ခံခြင့္ျပဳထားၾကသည္ကို မသိရ။ “ဂ်ိန္းဘုရား မဟာဝီရ ”သာ ရိွေနေသးပါလွ်င္ မ်က္မွန္တပ္ဆင္မႈကိုပင္ ကိေလသာ မကင္းစင္ေသးသူတို႕၏အက်င့္ဟု သတ္မွတ္ေလမည္လားမသိ။
ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွ အျပန္တြင္ သာဝတၳိျမန္မာေက်ာင္းဆရာေတာ္အား စုေပါင္းကန္ေတာ့ၾကသည္။ ဆရာေတာ္က ပဥၥဂၢပုဏၰားႀကီးအေၾကာင္းကို ေဟာျပရင္း ဂ်ိန္းဘာသာအေၾကာင္းကိုပါ ရွင္းလင္းျပသည္။ ဗုဒၶႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ နိဂဏၭၭနာဋပုတၱ ဟု အမည္တြင္ေသာ မဟာဝီရ ဆုိသူက တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အယူဝါဒျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဝတ္လံုးဝမဝတ္ဘဲ ထမင္းစားရာ၌ပင္ ခြက္ျဖင့္ထည့္မစားဘဲ လက္ခုပ္ထဲထည့္၍စားၾကေၾကာင္း၊ ေယာက်္ားအဂၤါကို တုတ္၊ ဓါးစသည္တို႕ျဖင့္ ၫွဉ္းဆဲႏုိင္မွသာ ရဟန္းဟု အသိအမွတ္ျပဳေၾကာင္း၊ အိႏၵိယတစ္ႏုိင္ငံလံုး၌ ဂ်ိန္းရဟန္းမ်ား တစ္ရာေက်ာ္မွ်သာရိွေၾကာင္း၊ ၎တို႕ကို ကိုးကြယ္သူမ်ားမွာ သန္းႏွင့္ခ်ီ၍ရိွေၾကာင္း၊ ၎တို႕က အျခားဘာသာဝင္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္စည္းရံုးတတ္ ေၾကာင္း၊ ဂ်ိန္းဘာသာကိုးကြယ္ၾကသူမ်ားသည္ ကုန္သည္မ်ား၊ သူေဌးမ်ားျဖစ္ၾကေၾကာင္း အက်ယ္တဝင့္ မိန္႕ၾကားေတာ္ မူသည္။ ဆရာေတာ္က ဂ်ိန္းဘာသာဝင္တုိ႕၏ က်မ္းစာမ်ားကိုေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ျဖစ္ေသာ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ (သၿဂႋဳဟ္)က်မ္း ကို ၎တို႕ဘာသာ၏ က်မ္းစာအျဖစ္ ကူးယူထည့္သြင္းထားသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း မိန္႕ေတာ္မူသည္။ ဤကဲ့သို႕ျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ အျငင္းပြားစရာျဖစ္လာႏုိင္သျဖင့္ အထူးသတိျပဳသင့္၏။ ဘာသာျခားမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာေနရာဌာနမ်ားကို အပိုင္စီးျခင္း၊ ေကာင္းေသာအက်င့္တရားမ်ားကို အတုခုိးျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာက်မ္းစာမ်ားကို ကူးယူ၍ ၎တုိ႕ဘာသာ၏ ကုိယ္ပိုင္တရားျဖစ္ေလဟန္ ဝါဒျဖန္႕ျခင္း စသည္တို႕ ကို ျပဳလုပ္တတ္ၾက၏။
ရွးေခတ္ပုဏၰားမ်ားက ဗုဒၶက်မ္းစာမ်ားမွ အဆီအႏွစ္တို႕ကို ထုတ္ယူ၍ ၎တို႕၏ က်မ္းစာမ်ား ထဲသို႕ ကူးယူထည့္သြင္းကာ “ဗုဒၶသည္ပင္လွ်င္ ငါတို႕ဝါဒကို မွီျငမ္းျပဳခဲ့ရသည္၊ ဗုဒၶ၌ ကိုယ္ပိုင္တရား ဘာမွ်မရိွ” ဟု စြပ္စြဲခဲ့ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား ရိွခဲ့ၾကသည္။
ဂ်ိန္းဘာသာကလည္း ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ဤသို႕ေသာစကားမ်ိဳး ေျပာမလာဟု မဆိုႏုိင္ေပ။ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ သၿဂႋဳဟ္က်မ္းကို ဂ်ိန္းဘာသာ၏ က်မ္းစာအျဖစ္ ကူးယူထည့္သြင္းထားျခင္းျဖင့္ ၎တို႕ဘာသာအတြက္ အလြန္ခိုင္မာၿပီး စနစ္က်နက္နဲသိမ္ေမြ႕ေသာ သေဘာတရားမ်ားကို ရရိွပိုင္ဆုိင္ကာ အဆင့္အတန္းျမင့္ေသာ ဘာသာတရားတစ္ခုအျဖစ္ ျမွင့္တင္ႏုိင္မည္မွာမလြဲေပ။ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဂ်ိန္းဘာသာႏွစ္ခုလံုးက ဖန္ဆင္းရွင္ထာဝရဘုရားကို ျငင္းပယ္ၾကသည္။ ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳးကို လက္ခံၿပီး ဘဝသံသရာအယူအဆကိုလည္း လက္ခံၾကသည္။ သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ေရးအတြက္ အက်င့္တရားသည္ အဓိကက်သည္ဟု အသိအမွတ္ျပဳၾကသည္။ ယင္းသို႕ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္တူညီေသာ အခ်က္အလက္ မ်ားကို လက္ခံထားသည့္ ဂ်ိန္းဘာသာအေနႏွင့္ အနတၱတရားမွတပါး ဗုဒၶအဘိဓမၼာသေဘာတရားမ်ားကို ဆန္႕က်င္ၾက လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ သို႕အတြက္ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶအဘိဓမၼာသေဘာတရားမ်ားကို ကူးယူထားၾကသည္ဟု ထင္၏။ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူ မည္သည့္ဘာသာဝင္မဆို လုိက္နာက်င့္သံုးခြင့္ရိွပါ၏။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ကလည္း ဝမ္းေျမာက္ၾကည္ျဖဴၾကပါ၏။ သို႕ေသာ္ မလိမ့္တပတ္ျဖင့္ ကူးယူထားၿပီးခါမွ ပိုင္ရွင္ကိုသူခိုးဟု စြပ္စဲြျခင္းမ်ိဳးကား မျဖစ္သင့္ပါေပ။
ဦးဉာဏ. ႂကြယ္အိပ္ပြဲ၏
သူရဇၨ ဇန္ ၂၀၁၅ တြင္ေဖာ္ျပၿပီးသည္ကို ကူးကူးယူပါသည္
No comments:
Post a Comment